1x16 Gaming özelinde yeterli, şu an için sorun yaşayacağını sanmam ama 2x16 olsa daha iyi olur tabii. 1x16 bazen sınırda kalabiliyor ve sistem bu durumda sanal belleğe kayabiliyor. Neticesinde oyunlarda performans düşebiliyor anlık. Windows debloat vs. yaptıysan ve arka plan çok şişik değilse 1x16 halen daha performans kaybı neredeyse yaratmadan sana yeterli oyun deneyimi sunacaktır. DDR5'te Dual kanal performansı uçurum değil. 6000 CL30 timing giriyorsun, 2x16'yı da geçiyorsun hatta gecikmede. Tak çalıştır kafasındaysan biraz performans kaybı olacaktır. Çok önemli bir fark değil dediğim gibi. Manuel uğraşan kimselere fark yaratmıyor.
Bilgili birine benziyorsun kral, sen ne tavsiye edersin? Anakartı mı yükseltsem? CS falan oynuyorum, çok da bir hikayeli oyun oynamıyorum, render almıyorum, video editlemiyorum falan. Kullanım tamamen oyun, genellikle de rekabetçi.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Bilgili birine benziyorsun kral, sen ne tavsiye edersin? Anakartı mı yükseltsem? CS falan oynuyorum, çok da bir hikayeli oyun oynamıyorum, render almıyorum, video editlemiyorum falan. Kullanım tamamen oyun, genellikle de rekabetçi.

CS için Windows debloat ederdim ya da modifiye sistem kurardım. Arka planı çerçöpten arındırırdım, anakart yazılımı vs. kurmazdım. 1x16 CS için yeterlidir, Patriot H-Die DR geliyor şu anda son partiler, 6000 CL30 zaten almışsın. B850M-K sipariş verip R7 7800X3D PBO+CO ayarlardım, üzerine 6000 CL30 timing girerdim. O şekilde kullanırdım. En iyi performansı böyle alırsın.
 
CS için Windows debloat ederdim ya da modifiye sistem kurardım. Arka planı çerçöpten arındırırdım, anakart yazılımı vs. kurmazdım. 1x16 CS için yeterlidir, Patriot H-Die DR geliyor şu anda son partiler, 6000 CL30 zaten almışsın. B850M-K sipariş verip R7 7800X3D PBO+CO ayarlardım, üzerine 6000 CL30 timing girerdim. O şekilde kullanırdım. En iyi performansı böyle alırsın.

Eyvallah, teşekkür ederim. Anakart MSI mı, ASUS mu tavsiye edersin? Almışken ileride sistemi yükseltmek için X serisi bir şey almayı planlıyorum. Almışken iyisi olsun hesabı.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Eyvallah, teşekkür ederim. Anakart MSI mı, ASUS mu tavsiye edersin? Almışken ileride sistemi yükseltmek için X serisi bir şey almayı planlıyorum. Almışken iyisi olsun hesabı.

Bence bu şekilde düşünmeyin, 5.5-6K bandında ASUS B850M-K var şu anda. Gittiği yere kadar kullanın, sonrasında Zen 6 ve X970 çipset çıkış yapacak. Topyekün ona geçiş sağlarsınız, AM5 soket desteği uzadı ama yeni çipset her daim daha iyidir. Yeniliğe açık olmak lazım. X670'te kazık çakanlar var halen daha, minimum 10 yıl dolduracaklar bu gidişle. :D

@ThePrestige B850M-K önerme sebebim mATX anakart oluşu nedeniyle 2 RAM slotu var, 1 DPC kart. RAM optimizasyonu konusunda sıkıntı yaşamazsın. DDR5 rehberi var forumda, oradaki ayarları tekte açacaktır. PBO+CO imkanı da var, VRM'de ve M.2'de pasif soğutma bloğu mevcut. 8 faz CPU VCore mevcut, R7 7800X3D için fazlasıyla yeterli. Isınmaktan Watt çekmeye vakit bulamıyor zaten bu işlemci. Gen 5 desteği B850 çipset ile beraber geliyor AM5'te.
 
Bence bu şekilde düşünmeyin, 5.5-6K bandında ASUS B850M-K var şu anda. Gittiği yere kadar kullanın, sonrasında Zen 6 ve X970 çipset çıkış yapacak. Topyekün ona geçiş sağlarsınız, AM5 soket desteği uzadı ama yeni çipset her daim daha iyidir. Yeniliğe açık olmak lazım. X670'te kazık çakanlar var halen daha, minimum 10 yıl dolduracaklar bu gidişle. :D

@ThePrestige B850M-K önerme sebebim mATX anakart oluşu nedeniyle 2 RAM slotu var, 1 DPC kart. RAM optimizasyonu konusunda sıkıntı yaşamazsın. DDR5 rehberi var forumda, oradaki ayarları tekte açacaktır. PBO+CO imkanı da var, VRM'de ve M.2'de pasif soğutma bloğu mevcut. 8 faz CPU VCore mevcut, R7 7800X3D için fazlasıyla yeterli. Isınmaktan Watt çekmeye vakit bulamıyor zaten bu işlemci. Gen 5 desteği zaten B850 çipset ile beraber geliyor AM5'te.
ATX de sığıyor kasama, tavsiyeni değerlendireceğim, teşekkür ederim. Anakart olarak şöyle bir şeyler düşündüm hocam, nasıl?
 

Dosya Ekleri

  • Ekran görüntüsü 2026-06-22 221945.webp
    Ekran görüntüsü 2026-06-22 221945.webp
    300,2 KB · Görüntüleme: 21
  • Ekran görüntüsü 2026-06-22 221958.webp
    Ekran görüntüsü 2026-06-22 221958.webp
    328,4 KB · Görüntüleme: 4
  • Ekran görüntüsü 2026-06-22 222019.webp
    Ekran görüntüsü 2026-06-22 222019.webp
    238,4 KB · Görüntüleme: 6
Son düzenleyen: Moderatör:
ATX de sığıyor kasama, tavsiyeni değerlendireceğim, teşekkür ederim. Anakart olarak şöyle bir şeyler düşündüm hocam, nasıl?

Tomahawk akıbetini bence genel anlamda bu fotoğrafın anlattığını düşünüyorum.

1782156165266.webp


@SalimBdk MSI kartlarda yaşadığı sorunlardan bahsetsin. Benim size tavsiyem bu bütçe aralığında Gigabyte Aorus ya da ASUS B850/X870 kartlar olacaktır. @ThePrestige
 
Tomahawk akıbetini bence genel anlamda bu fotoğrafın anlattığını düşünüyorum.

Eki Görüntüle 259400

Hocam vallahi anlamıyorum, ASUS mu alayım yani, iyi mi kötü mü, fotoğraf onu bile kafam basmadı. Anakart konusu pek benlik değil.

Tomahawk akıbetini bence genel anlamda bu fotoğrafın anlattığını düşünüyorum.

Eki Görüntüle 259400

@SalimBdk MSI kartlarda yaşadığı sorunlardan bahsetsin. Benim size tavsiyem bu bütçe aralığında Gigabyte Aorus'ya da ASUS B850/X870 kartlar olacaktır. @ThePrestige

Bu ikisini buldum, başka sitelerden de baksam daha da bulurum gibi. Hocam, Gigabyte'da sıkıntı yaşayan insanlar oluyormuş gibi hatırlıyorum. Ben ne kadar doğru BIOS konusunda @Ayhan Dönmez
 

Dosya Ekleri

  • Ekran görüntüsü 2026-06-22 222520.webp
    Ekran görüntüsü 2026-06-22 222520.webp
    345,6 KB · Görüntüleme: 6
  • Ekran görüntüsü 2026-06-22 222530.webp
    Ekran görüntüsü 2026-06-22 222530.webp
    227,2 KB · Görüntüleme: 17
Son düzenleyen: Moderatör:
Hocam vallahi anlamıyorum, Asus mu alayım yani, iyi mi kötü mü, foto onu bile kafam basmadı. Anakart konusu pek benlik değil.

İleteceğim birkaç model. Gigabyte Aorus X870 ya da ASUS ROG B850/X870 tercih edin. Tek seferlik düşünüyorsanız. MSI kumar oynamakla eş değer olarak görüyorum.

@ThePrestige Gigabyte'daki sıkıntılar doğru, first Boot sancılı olabiliyor. Boot sorunu olursa Clear CMOS ya da Flashback gerekebiliyor. Son zamanlarda Debug LED kırmızı ışık vakaları da çoğaldı. ASUS B850 size uygun olacak gibi, en kötü ihtimalle TUF kartlar. Bu tarz sorunları hiçbir forumda çözebilen de yok, kartlar kırmızı yaka yaka yoluna devam ediyor. Günlük kullanımı etkilemiyor ama böyle bir problem var bu kartlarda, çok denk geldim. Musallat olursa kurtulamazsın. MSI kartları artık @LH44 @X99 vs. anlatsın, benim dilimde tüy bitti. Size ASUS önerelim, sorunsuz kullanın.
 
İleteceğim birkaç model. Gigabyte Aorus X870 ya da ASUS ROG B850/X870 tercih edin. Tek seferlik düşünüyorsanız. MSI kumar oynamakla eş değer olarak görüyorum.

@ThePrestige Gigabyte'daki sıkıntılar doğru, first Boot sancılı olabiliyor. Boot sorunu olursa Clear CMOS ya da Flashback gerekebiliyor. Son zamanlarda Debug LED kırmızı ışık vakaları da çoğaldı. ASUS B850 size uygun olacak gibi, en kötü ihtimalle TUF kartlar. Bu tarz sorunları hiçbir forumda çözebilen de yok, kartlar kırmızı yaka yaka yoluna devam ediyor. Günlük kullanımı etkilemiyor ama böyle bir problem var bu kartlarda, çok denk geldim. Musallat olursa kurtulamazsın. MSI kartları artık @LH44 @X99 vs. anlatsın, benim dilimde tüy bitti. Size ASUS önerelim, sorunsuz kullanın.
Teşekkür ederim, en kısa zamanda Asus'tan güzel bir şey ayarlayacağım. TUF Gaming'den uzak durma taraftarıyım, başka serilerinden güzel bir şey ayarlayacağım inşallah.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Tomahawk akıbetini bence genel anlamda bu fotoğrafın anlattığını düşünüyorum.

Eki Görüntüle 259400

@SalimBdk MSI kartlarda yaşadığı sorunlardan bahsetsin. Benim size tavsiyem bu bütçe aralığında Gigabyte Aorus'ya da ASUS B850/X870 kartlar olacaktır. @ThePrestige

Ne zaman ince ayar yapsak BIOS ekranına giremiyorum, sol altta "Entering Setup" yazıyor. Girebilsem dahi ince ayar yaptığımızda BIOS donup kalıyor. Oysa Windows açılıyor, test bile yaptım, hata vermedi (tabii belki verecekti ama BIOS neden açılmasın ki, sonuçta Windows düzgün açılmış).

Teşekkür ederim, en kısa zamanda Asus'tan güzel bir şey ayarlayacağım. TUF Gaming'den uzak durma taraftarıyım, başka serilerinden güzel bir şey ayarlayacağım inşallah.
Çoktan sipariş verildi.

Screenshot_20260618_230740_Gallery.webp
 
Son düzenleyen: Moderatör: