Bu konu çözüldü olarak işaretlenmiştir. Çözülmediğini düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.

ANOFF

Uzman
Katılım
31 Temmuz 2024
Mesajlar
315
Çözümler
2
Beğeniler
82
Bunun bu kadar yer kaplamasi normal mi? Aldığım klipleri falan sildim ama onlar da 2-3 GB zaten. Eğer bu durum normal değilse gereksiz dosyaları nasıl sileceğim?

1782410363527.webp
 
Çözüm
Normal. NVIDIA altında gölgelendirici dosyası çok yer kaplıyor, yani DXCache dosyası. Klasörün içeriğini (kendisini değil) silip NVIDIA Denetim Masası'ndan Gölgelendirici Önbellek Boyutu'un 10 GB'ye sınırlandırabilirsin. Klasör içeriğini silmenden yana sakınca yok ama oyunları açışta yeniden shader paketlerini açacaklar. Problem olmaz, hatta daha iyi olur silmen.

Klasör konumu genelde şurada oluyor:
C:\Users\"kullanıcı hesabı adın"\AppData\Local\NVIDIA

1782410840191.webp
Normal. NVIDIA altında gölgelendirici dosyası çok yer kaplıyor, yani DXCache dosyası. Klasörün içeriğini (kendisini değil) silip NVIDIA Denetim Masası'ndan Gölgelendirici Önbellek Boyutu'un 10 GB'ye sınırlandırabilirsin. Klasör içeriğini silmenden yana sakınca yok ama oyunları açışta yeniden shader paketlerini açacaklar. Problem olmaz, hatta daha iyi olur silmen.

Klasör konumu genelde şurada oluyor:
C:\Users\"kullanıcı hesabı adın"\AppData\Local\NVIDIA

1782410840191.webp
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Çözüm
Shader cache olabilir. DDU ile kompe temizleyin cache de siliniyor diye biliyorum ama GPT'ya da Gemini'den bilgi alabilirsiniz. Hangi program bu arada o ekrandaki?

TreeSize. Hocam direkt DXcache dosyasını sildim.

Normal. NVIDIA altında gölgelendirici dosyası çok yer kaplıyor, yani DXCache dosyası. Klasörün içeriğini (kendisini değil) silip NVIDIA Denetim Masası'ndan Gölgelendirici Önbellek Boyutu'un 10 GB'ye sınırlandırabilirsin. Klasör içeriğini silmenden yana sakınca yok ama oyunları açışta yeniden shader paketlerini açacaklar. Problem olmaz, hatta daha iyi olur silmen.

Klasör konumu genelde şurada oluyor:

C:\Users\"kullanıcı hesabı adın"\AppData\Local\NVIDIA

Eki Görüntüle 260406

Teşekkürler hocam direkt öyle yaptım.
 
Son düzenleyen: Moderatör: