Katılım
23 Aralık 2023
Mesajlar
7.922
Çözümler
17
Beğeniler
8.031
Ben değişmesi gerektiği düşünen taraftayım zira artık öğrenciler -özellikle 2021 sonrası- sınava çalışmasını öğrendi. Sınavın dinamiklerine çok daha hâkim bir öğrenci grubu var ve bu da sınav soruları ne düzeyde olursa olsun bir yerde yığılmaya sebebiyet veriyor.
 
Sınavın dinamiklerine çok daha hâkim bir öğrenci grubu var ve bu da sınav soruları ne düzeyde olursa olsun bir yerde yığılmaya sebebiyet veriyor
Bu bir sebep değil. Müfredat aynı; sınav sistemini değiştirip ne soracaksın ki? En fazla matematik soruları değişir, o da değişti bile. 2025'ten önce yeni nesil diye saçma tiplemeler varken şu an tamamen yorum soruları veriliyor, özellikle bu yılki sınavda.

Sayılar kısmında bile vakit kaybetmemek için püf noktayı anında bulman gerekiyordu. Yığılma olmasını istemiyorsan sınavı zor yapacaksın ve zor oldu diye ağlayanı umursamayacaksın. Çalışanla çalışmayanın farkı sınavın zorluğunda belli olur.
 
TYT-AYT sınav sistemini nasıl değiştirecekleri önemli ama.
Soru tarzı değişecekse bence format değişikliğine gerek yok. Zaten ne kadar değiştirebilirler ki?

Bu yıl ki sınavlarda maarif modelin %5'ini görmemize rağmen 2025'ten daha farklı hissettiren bir sınavdı bence iki yılda da girmiş biri olarak.
 
Bence sistem değil de sistemin parçaları düzeltilmeli. Özellikle OBP ve sürekli mezuna kalanlar. 3-4 kere sınava giren adam ile 12. sınıf bir öğrenci aynı sıralamaya tabii tutulmamalı diye düşünüyorum. Bu ikisine düzenleme getirilirse yığılma azalır zaten.
 
Müfredat aynı, sınav sistemi değişse ne olacak? Çalışan adam öne çıkıyor yine.

Sınav sistemi değişse bile üniversite ve bölüm sayısı çok, iş olanağı az, özelin çalışma şartları ve hakları kötü, sınavdan ziyade çalışma şartlarını iyileştirmek gerekiyor.
Ülkenin geneli günde 20-35 dolar arası yevmiye alıyor, enflasyon hariç, bu paralara kimsenin geleceği olmaz.
 
Bence sistem değil de sistemin parçaları düzeltilmeli. Özellikle OBP ve sürekli mezuna kalanlar. 3-4 kere sınava giren adam ile 12. sınıf bir öğrenci aynı sıralamaya tabii tutulmamalı diye düşünüyorum. Bu ikisine düzenleme getirilirse yığılma azalır zaten.
Dershanede 3. mezun var, 100 TYT, 65-70 AYT yapıyor. Bu adamla, ilk girdiği yıl aynı neti yapan adamı tamamen birebir tutuyorlar.😀
 
Benim fikrim sistemin önce hayalet sıralama saçmalığını ortadan kaldırması, ardından YGS-LYS sınavının çoklu puan sisteminin sadeleştirilip anlaşılır hâle getirilerek yeni sisteme entegre edilmesi. Bunlar yapıldıktan sonra da 1-2 sene sınavın gidişatına göre düzenlemelerle problem büyük ölçüde çözülür.
Ama en büyük çözüm apartmandan bozma üniversitelerin tamamen kapatılması.
 
Değişiklik 2026-2027 sezonu başlamadan önce açıklanmalı. İnsanlar 1 yılda kazanıp gidemiyor artık. Mezuna kalacaklara yol göstermiş olurlar.