Ben değişmesi gerektiği düşünen taraftayım zira artık öğrenciler -özellikle 2021 sonrası- sınava çalışmasını öğrendi. Sınavın dinamiklerine çok daha hâkim bir öğrenci grubu var ve bu da sınav soruları ne düzeyde olursa olsun bir yerde yığılmaya sebebiyet veriyor.
Detaylar
Kim cevapladı?francisco77
Uzman
- Katılım
- 8 Temmuz 2024
- Mesajlar
- 413
- Beğeniler
- 163
Maarif ile mecbur değişecek zaten 2028'de.
TYT-AYT sınav sistemini nasıl değiştirecekleri önemli ama.
seeraddar
Yetkin
- Katılım
- 25 Temmuz 2024
- Mesajlar
- 3.442
- Çözümler
- 11
- Beğeniler
- 3.360
Bu bir sebep değil. Müfredat aynı; sınav sistemini değiştirip ne soracaksın ki? En fazla matematik soruları değişir, o da değişti bile. 2025'ten önce yeni nesil diye saçma tiplemeler varken şu an tamamen yorum soruları veriliyor, özellikle bu yılki sınavda.Sınavın dinamiklerine çok daha hâkim bir öğrenci grubu var ve bu da sınav soruları ne düzeyde olursa olsun bir yerde yığılmaya sebebiyet veriyor
Sayılar kısmında bile vakit kaybetmemek için püf noktayı anında bulman gerekiyordu. Yığılma olmasını istemiyorsan sınavı zor yapacaksın ve zor oldu diye ağlayanı umursamayacaksın. Çalışanla çalışmayanın farkı sınavın zorluğunda belli olur.
Veira
Başarılı
- Katılım
- 11 Mayıs 2025
- Mesajlar
- 1.219
- Çözümler
- 7
- Beğeniler
- 1.003
Soru tarzı değişecekse bence format değişikliğine gerek yok. Zaten ne kadar değiştirebilirler ki?TYT-AYT sınav sistemini nasıl değiştirecekleri önemli ama.
Bu yıl ki sınavlarda maarif modelin %5'ini görmemize rağmen 2025'ten daha farklı hissettiren bir sınavdı bence iki yılda da girmiş biri olarak.
- Katılım
- 22 Aralık 2023
- Mesajlar
- 3.650
- Makaleler
- 4
- Çözümler
- 21
- Beğeniler
- 6.090
Bence sistem değil de sistemin parçaları düzeltilmeli. Özellikle OBP ve sürekli mezuna kalanlar. 3-4 kere sınava giren adam ile 12. sınıf bir öğrenci aynı sıralamaya tabii tutulmamalı diye düşünüyorum. Bu ikisine düzenleme getirilirse yığılma azalır zaten.
- Katılım
- 21 Aralık 2023
- Mesajlar
- 5.151
- Makaleler
- 1
- Çözümler
- 10
- Beğeniler
- 6.453
Müfredat aynı, sınav sistemi değişse ne olacak? Çalışan adam öne çıkıyor yine.
Sınav sistemi değişse bile üniversite ve bölüm sayısı çok, iş olanağı az, özelin çalışma şartları ve hakları kötü, sınavdan ziyade çalışma şartlarını iyileştirmek gerekiyor.
Ülkenin geneli günde 20-35 dolar arası yevmiye alıyor, enflasyon hariç, bu paralara kimsenin geleceği olmaz.
Sınav sistemi değişse bile üniversite ve bölüm sayısı çok, iş olanağı az, özelin çalışma şartları ve hakları kötü, sınavdan ziyade çalışma şartlarını iyileştirmek gerekiyor.
Ülkenin geneli günde 20-35 dolar arası yevmiye alıyor, enflasyon hariç, bu paralara kimsenin geleceği olmaz.
seeraddar
Yetkin
- Katılım
- 25 Temmuz 2024
- Mesajlar
- 3.442
- Çözümler
- 11
- Beğeniler
- 3.360
Dershanede 3. mezun var, 100 TYT, 65-70 AYT yapıyor. Bu adamla, ilk girdiği yıl aynı neti yapan adamı tamamen birebir tutuyorlar.Bence sistem değil de sistemin parçaları düzeltilmeli. Özellikle OBP ve sürekli mezuna kalanlar. 3-4 kere sınava giren adam ile 12. sınıf bir öğrenci aynı sıralamaya tabii tutulmamalı diye düşünüyorum. Bu ikisine düzenleme getirilirse yığılma azalır zaten.
Benim fikrim sistemin önce hayalet sıralama saçmalığını ortadan kaldırması, ardından YGS-LYS sınavının çoklu puan sisteminin sadeleştirilip anlaşılır hâle getirilerek yeni sisteme entegre edilmesi. Bunlar yapıldıktan sonra da 1-2 sene sınavın gidişatına göre düzenlemelerle problem büyük ölçüde çözülür.
Ama en büyük çözüm apartmandan bozma üniversitelerin tamamen kapatılması.
Ama en büyük çözüm apartmandan bozma üniversitelerin tamamen kapatılması.