Oyunları hangi grafik ayarlarında oynuyorsunuz?

Katılım
15 Nisan 2026
Mesajlar
881
Beğeniler
560
Yer
Başkent
Hangi ekran kartını kullanıyorsunuz ve oyunları ne ayarlarda oynuyorsunuz?

Ultra yapıp geçenlere lafım yok. Ancak 8 GB veya 10-12 GB kart kullanan arkadaşlar grafik düşürmek veya RT açmamak sizi rahatsız ediyor mu?

Mesela 1080p medium oyun oynamak rahatsız edici mi, yoksa düşük mü? Uzun zamandır cihazım olmadığı için açıkçası bilmiyorum.
 

RTX 5070 kullanıyorum. Genellikle Ultra oynuyorum ve 12 GB ile 2K çözünürlükte bir sıkıntı yaşatmadı.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Hala GTX1650'li bir laptop kullanıyorum ve günümüz oyunlarını 900P düşük-orta arası ayarlarda oynuyorum. Daha eskilerini de 1080p orta yüksek ayarlarda oynuyorum, görsel kaliteyi çok önemsemediğim için güncel bir sisteme geçmiyorum, şu anlık işimi görüyor. 4 GB VRAM bile günümüzde öyle ya da böyle direnebiliyorken, 8 GB VRAM'li ekran kartlarının gereksiz gömüldüğünü düşünüyorum.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
4 GB VRAM bile günümüzde öyle ya da böyle direnebiliyorken.

4-5 yıldır 4 GB VRAM kullanıyorum ve şimdiye kadar ciddi bir problem yaşamadım. Zaten AAA oyun oynayan biri değilim. Ara sıra Valorant, GTA 5, CS2, PES 2011 gibi oyunlar oynuyorum; bu oyunlarda da yettiği kadar yetiyor.

Genel olarak bilgisayarı daha çok günlük kullanım için kullandığım için öyle büyük bir sorun yaratmıyor. Tabii ki biri 7/24 AAA oyun oynuyorsa, özellikle 2K/4K çözünürlükte veya yüksek/ultra ayarlarda oynuyorsa, o zaman 8 GB VRAM bile bazen yetersiz kalabiliyor.

Yani bu konu tamamen kişinin kullanımına göre değişiyor. Bazı kullanıcıya GTX 1050'nin 4 GB VRAM'i bile yeterken, bazı kullanıcıya 2 GB VRAM'i bile yetebiliyor. İhtiyaç meselesi.
 
Valla AAA oyun oynamak için 8 GB laptop kullanacağım. Uzun zamandır araştırıyorum, 12 GB almadım, alabilirdim ama vicdanen 70 bin bile çokken 12 GB kart 112 bin veremezdim. Diğer ucuz modeller kısılmış vs. vs.
Umarım üzmez, hele GTA 6 oynarken normal-yüksek ayarlar bekliyorum.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Ben o ASUS'u alacaktım da vazgeçtim. Eğer laptop alacaksam 12 GB VRAM alacağım, 8 GB VRAM almam. Şimdilik elimdeki yetiyor bana, biraz daha zaman geçsin bakacağım.
 
Hayırlı olsun, hocam şimdiden. Umarım beklentinizi karşılar.
 
Ben o ASUS'u alacaktım da vazgeçtim. Eğer laptop alacaksam 12 GB VRAM alacağım, 8 GB VRAM almam. Şimdilik elimdeki yetiyor bana, biraz daha zaman geçsin bakacağım.

Ben de 12 GB VRAM altı almam diyordum.
Ancak 112 bin TL'nin taşınabilir bir cihaz için fazla yüksek olduğunu ve kendimi yüksek olacak diye şartlamamam gerektiğini düşündüm.
2 veya 4 sene üniversite okunur, oyunda oynanır ama deli gibi değil. Haliyle üniversite işleri bitince çalışır nasip ise kendime bugünün RTX 5070 Ti, RX 9070 XT sistemini toplarım diye düşündüm.
Elim Acer Predator'u alma tuşuna gitmedi.
9 taksit RTX 5060 TUF aldık.
 
Hayırlı olsun hocam. Hangi olanı aldınız? Link atar mısınız, bakayım. İyi düşünmüşsünüz hocam öyle yaparsınız.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…