4-5 yıldır 4 GB VRAM kullanıyorum ve şimdiye kadar ciddi bir problem yaşamadım. Zaten AAA oyun oynayan biri değilim. Ara sıra Valorant, GTA 5, CS2, PES 2011 gibi oyunlar oynuyorum; bu oyunlarda da yettiği kadar yetiyor.
Genel olarak bilgisayarı daha çok günlük kullanım için kullandığım için öyle büyük bir sorun yaratmıyor. Tabii ki biri 7/24 AAA oyun oynuyorsa, özellikle 2K/4K çözünürlükte veya yüksek/ultra ayarlarda oynuyorsa, o zaman 8 GB VRAM bile bazen yetersiz kalabiliyor.
Yani bu konu tamamen kişinin kullanımına göre değişiyor. Bazı kullanıcıya GTX 1050'nin 4 GB VRAM'i bile yeterken, bazı kullanıcıya 2 GB VRAM'i bile yetebiliyor. İhtiyaç meselesi.