ggbye

Başarılı
Katılım
14 Mart 2025
Mesajlar
3.050
Makaleler
1
Çözümler
4
Beğeniler
1.386
Yer
Bursa
Passat B8 manuel 2017 1.4 TSI 92 kW aracım için, stage 1 atmak istiyorum. İşlemin getirisi ve götürüsü ne olur? Yapmak mantıklı olabilir mi? Bursa içi yapabileceğim bir yer var mı? Yaptıran var mı? Fiyat konusu saçma teklifler aldım, 3.500 yapan bir yer buldum, araca özel yapılıyor, 30 HP ve 60 Nm tork, %20 yakıt tasarrufu dedi. Dyno yok, hissiyat olarak test edersiniz dedi, güvenemedim. 1 saat içinde biter dedi, kesin hazır bir dosya atacak diye yaptırmak istemedim. Tüm fikirlere açığım.
 
Ben olsam ben de oradan uzak dururdum, iyi yapmışsınız hocam.
Arabayı hor kullanmadıkça çok problem olmaz, bakımlarda arabaya biraz dâhâ dikkat edersiniz kâfi.
 
1.4 TSI için sağlıklı bir Stage 1’de 25-30 HP ve 40-60 Nm civarı artış mümkün. Ancak “%20 yakıt tasarrufu” söylemi tamamen kullanım tarzına bağlı, normal kullanımda böyle bir kazanç beklememek lazım. En büyük soru işareti ise dyno olmaması. Öncesi-sonrası güç ölçümü yapamayan ve “hissedersiniz” diyen yere ben güvenmezdim. Ayrıca 1 saatte bitmesi tek başına kötü bir şey değil, ama araca özel yazılım deniyorsa en azından log alınması, AFR, boost, ateşleme avansı ve knock değerlerinin kontrol edilmesi gerekir. Hazır dosya atıp geçmeyeceklerinin bir kanıtı olması gerekiyor. 3.500 TL de günümüz şartlarında oldukça düşük bir fiyat, bu da biraz düşündürdühocam. Mümkünse referansı güçlü, dyno ve loglama yapan bir yer tercih ederdim.

Google Search

Burayı buldum hocam kötü yorumu yok bir görüşün isterseniz.
 
Ben olsam ben de oradan uzak dururdum, iyi yapmışsınız hocam.
Arabayı hor kullanmadıkça çok problem olmaz, bakımlarda arabaya biraz dâhâ dikkat edersiniz kâfi.
Enjektörleri temizlettim, bujiler değiştim, yağ ve filtreler 8bin km olunca değişiyorum. Araç kullandığım zaman ilk açışta rölanti 1 altına 0.7 civarına gelemsini 1dk bekliyorum, elimden geldikçe 90 derece geçmeden gazlamıyorum. Hor kullanıyormuyum, ani hızlanmalar yapıyorum.

1.4 TSI için sağlıklı bir Stage 1’de 25-30 HP ve 40-60 Nm civarı artış mümkün. Ancak “%20 yakıt tasarrufu” söylemi tamamen kullanım tarzına bağlı, normal kullanımda böyle bir kazanç beklememek lazım. En büyük soru işareti ise dyno olmaması. Öncesi-sonrası güç ölçümü yapamayan ve “hissedersiniz” diyen yere ben güvenmezdim. Ayrıca 1 saatte bitmesi tek başına kötü bir şey değil, ama araca özel yazılım deniyorsa en azından log alınması, AFR, boost, ateşleme avansı ve knock değerlerinin kontrol edilmesi gerekir. Hazır dosya atıp geçmeyeceklerinin bir kanıtı olması gerekiyor. 3.500 TL de günümüz şartlarında oldukça düşük bir fiyat, bu da biraz düşündürdühocam. Mümkünse referansı güçlü, dyno ve loglama yapan bir yer tercih ederdim.

Google Search

Burayı buldum hocam kötü yorumu yok bir görüşün isterseniz.
Bende öyle düşündüm, yani hizmet alacağım. Bunu bana dyno ile kanıtlaması gerek. Tamam sürüş piskolojik bile gelebilir, kampanya felan var dedi. Zaten %20 yakıt tasarrufu olacağını sanmıyorum. Biraz atik ve güç istediğim için yaptırmak istiyorum. Motora zarar vereceğini düşünüyorum. 10bin civarı fiyat sunuyorlar, bu fiyata değeceğini düşünmüyorum.
 
Enjektörleri temizlettim, bujiler değiştim, yağ ve filtreler 8bin km olunca değişiyorum. Araç kullandığım zaman ilk açışta rölanti 1 altına 0.7 civarına gelemsini 1dk bekliyorum, elimden geldikçe 90 derece geçmeden gazlamıyorum. Hor kullanıyormuyum, ani hızlanmalar yapıyorum.
İyi yazılımcı bulursanız attırın hocam, parça ömrü aşınmadan ötürü kısalır o da çok mühim değil.
 
Yazılımcı olarak 2CR öneriyorum ancak fiyatı biraz tuzlu.

Bunun dışında o motor yağ yakmaya biraz yaktın diye biliyorum yağ yakma az olsa dahi varsa yazılım attırmayın derim. Bunun dışında yazılım attıracaksanız her 7500 kilometrede bir yağ ve beraberinde filtresinin değişimini yaparsanız tadından yenmez. Motor yazılım gördüğünde anlık sıcaklıklar çok daha yüksek seviyelere çıkar ve klasik motor yağları daha hızlı bozulur.
 
Yazılımcı olarak 2cr öneriyorum ancak fiyatı biraz tuzlu.

Bunun dışında o motor yağ yakmaya biraz yaktın diye biliyorum yağ yakma az olsa dahi varsa yazılım attırmayın derim. Bunun dışında yazılım attıracaksanız her 7500 kilometrede bir yağ ve beraberinde filtresinin değişimini yaparsanız tadından yenmez. Motor yazılım gördüğünde anlık sıcaklıklar çok daha yüksek seviyelere çıkar ve klasik motor yağları daha hızlı bozulur.

Hazır yazılım attı, götürdüm bir yere yaptı bir şeyler çekişi bayağı arttı. Dikkat ediyorum, aracım yağ yakmıyor ve kaçakları yoktu. Bir sorun göremedim, açık hava filtresi kullanmayı düşünüyorum. Katalizatörün içini boşalttım, açık hava filtresi ve dump valf takınca daha iyi olacak. Stage 2 derecesine gelir. Kullanıma dika ediyorum rölanti ilk çalıştırma 1dk bekliyorum, 90 derece gelmeden gazlamıyorum. Şehir içi ani kalkışlar yapınca 3-4 rölanti bekletiyorum. Araç stop edeceğim zaman 1dk rölantide yine bekleyiyorum. Buji ve enjektörler sıfır, yağ bakımlarınıda yeni yaptım. Map sensörü ve oksijen sensörlerini temizletmeye vakit bulamadım onaları da hal edeceğim.
 
Hazır yazılım attı, götürdüm bir yere yaptı bir şeyler çekişi bayağı arttı. Dikkat ediyorum, aracım yağ yakmıyor ve kaçakları yoktu. Bir sorun göremedim, açık hava filtresi kullanmayı düşünüyorum. Katalizatörün içini boşalttım, açık hava filtresi ve dump valf takınca daha iyi olacak. Stage 2 derecesine gelir. Kullanıma dika ediyorum rölanti ilk çalıştırma 1dk bekliyorum, 90 derece gelmeden gazlamıyorum. Şehir içi ani kalkışlar yapınca 3-4 rölanti bekletiyorum. Araç stop edeceğim zaman 1dk rölantide yine bekleyiyorum. Buji ve enjektörler sıfır, yağ bakımlarınıda yeni yaptım. Map sensörü ve oksijen sensörlerini temizletmeye vakit bulamadım onaları da hal edeceğim.

Ben açık hava filtresi önermiyorum çünkü biz havası çok temiz bir ülkede yaşamıyoruz ve açık hava filtrelerinin toz filtreleme kapasiteleri çok daha düşük oluyor. Ayrıca açık hava filtresini gelişigüzel taktırmak direkt zorlamada performans öldürmektir çünkü sıcak hava çeker motor. Açık hava filtresini illa taktıracağım derseniz kesinlikle aracın önüne yakın bir yere ve ısı kalkanlı şekilde taktırın ki performans kısmasın araç. Ancak dediğim gibi kesinlikle toz filtrelemesi iyi olmadığı için ömür kısaltacak bu aklınızda bulunsun. Bu arada bu dediğiniz modifikasyonlarla stage 2'nin yanına yaklaşamazsınız turbo hibritlemeniz lazım ki o epey büyük bir masraf ve tekrar yazılım ayarlanıyor ona.

Bu arada dump valve kesinlikle bu araçlarda boş iş. Çünkü zaten 1.4 TSi'nin diverter valvesi var. Ayrıca dump valve o motorda kesinlikle bir performans artışı sağlamıyor bilgin olsun. Sesten fazlası olmaz yani.

Bu arada illa aracına para harcamak istiyorsan panel içi yağlı filtre önerebilirim. Hem toz tutma yeteneği o kadar kötü değil hem de gaza yüklenince hava emiş sesi veriyor ki bende öyle yaptı. Ayrıca EGT'ni düşürmek için kaliteli bir performans tipi son susturucu taktırabilirsin ancak muayeneden geçmeyebilir garanti veremem.