Çok dert ediyorsanız multimetre bulup ölçün. 5V 3,4A veriyormuş. İçini açıp devreye de bakabilirsiniz ama anlayacak birine göstermeniz lazım.
Geri kalan telefonda. Telefon da bir zahmet son 20 yıldır olduğu gibi 5V elektriği alıp ne lazımsa yapsın. 5V ile şarj açısından telefon adaptöründen farkı olmamalı.
Çok telefon görmüşlüğüm yok, o yüzden kesin bir şey diyemeyeceğim ama gördüklerimde 5V şarj alanlar 2A civarı kalıyor.
Bugün elime bir tane geçti. Güzel güzel fotoğraflar da çekmiştim ama forumun 6 MB'lık limiti yetmezmiş gibi çözünürlük limitiyle uğraşmama kararı aldım.
Üzerinden edindiğim bilgilerle "nilson akım korumalı usb priz" diye aratıp kolayca buldum.
Varistör (şu meşhur akım koruyucu arkadaş) cayır cayır yanmış. İçerisi isten geçilmiyor. 14D431K varistör vardı.
İsi temizlemek uzun sürdü. Kabloların hepsi sağlam gibi. 1 mm^2 kablo var. Şarj devresi şu 5V dışında bir şey desteklenmeyen zamanlardan kalan şarj aletlerinden hiç de farklı durmuyor. Ona 20 AWG kablo çekmişler. Butonu sigortalı bir şey gibi. 1 ve 0 yazmıyor, reset ve off yazıyor. Reset kısmında aktif ve evlerde kullandığımız sigortalar gibi açarken zor, kapatırken kolay şekilde çalışıyor. Çift kutuplu ya da ne deniyorsa işte. Fazı da nötrü de kesiyor. Lambası da var. Lamba olmasına rağmen halk bir şeyden anlamaz deyip ona paralel, yani onunla birebir aynı işi yapan ek lamba koymuşlar, görselde nokta şeklinde görülebilir. O bozulmuştu. Kenarda çok var diye yenisini taktım. Bir de kenarda olan 14D471K varistörden taktım.
Multimetre ile bakınca ikisi de 5,15 V veriyordu. Telefon %80 olduğu için pek akım çekmiyordu herhalde ama 1 amper gibi.
Gayet güvenli çünkü telefonunuzu yıllarca o şekilde şarj ettiniz. Hala telefonunuzu kablo ile bilgisayara bağladığınızda o şekilde şarj ediyorsunuz. Telefonunuz herhangi bir 5V DC elektriği alıp (herhalde minimum akım şartı vardır ama bu durumda önemsiz) işini görebiliyor. 5V DC üretmek hiç de zor değil.
Kendi sitesi de varmış. Buton da doğru. Şu meşhur, çok önemli çocuk koruma zımbırtısından bahsetmeyi unutmuşum.
Ürün 900 liraya satılıyormuş. Bakır miktarı yapay zekaya göre priz içindekilerle beraber 2 metre 1 mm^2 kablo ~50 gram imiş. Hurda fiyatı taş çatlasın 25 lira. Plastik o kadar etmez ama hurda fiyatı 5 lira. Pirinç de 10 lira olsun. PCB'deki bakır kablodaki fazlalıktan az kalır. Çöpe atılmış bir ürün olduğu için aslında bu saatten sonra ederi bu kadar. 5 liralık varistör ile tekrar 900 liralık olabiliyor ama.
Sıfırdan kendiniz toplamak isteseniz kablosuz halde 200 liraya priz bulunabliliyor. 2 metre kablo 300 liraya bulunabiliyor. 5 lira varistör. 5 lira lamba.
Devre de 160 lira. İyice araştırılınca çok daha ucuzu bulunabilir bence.
Forumda 400-500 liraya elektronikli, cins cins hesap kitap yapıp hızlı şarj falan yapan şarj aletlerine güveniyorsunuz da pisi pisine 160 liraya 5V veren şu garibanın neyine güvenmiyorsunuz anlamıyorum. Asıl diğerinden şüphelenmeniz lazım.