Hocam Patriot'u çok duyuyorum. Son yıllarda bayağı da iyiler ama Corsair alacağım yine de sanırım. Hayatımda ilk defa F/P olmayan bir şey topluyorum. Olmuşken tam olsun. 40'ıma geldim hep F/P. :D Vallahi ucuz bir şey olsa alırım ama her şey pahalı. Tebilon satıcıydı Amazon'da. Amazon'a 700 lira zam geldi bir günde. Kendi sitesinde aynı. Daha önce de oradan almıştım. RAM işini de çözerim. Biraz da sizin önerilere baktım zaten fırsat bulunca.

Şimdi PSU'ya bakacağım. Ben de birkaç model buldum. Be Quiet markası filan var. O sanırım en kolayı. Asıl mesele şu anda kasa. Sizin önerdiğiniz kasayı 7K fiyata başka bir satıcıda bulabilir miyiz acaba? Kasa için taksit şart değil. Bu rakama alınacak en iyi kasa bu ise soğutucu almışken bu gece bunu da alırım herhalde. RAM'leri de alırım belki. Geriye sadece PSU ve işlemci kalır.

Yeniden sistem dizdik vallahi he. Elimde eski sistemden SSD ve ekran kartı kaldı sadece. 🙃 İşlemci de gelince elimdekileri satarım. Bu arada kurulumu YouTube izleyip yapabilir miyim? Laptop açıp geri toplardık ünideyken ama masaüstü ile pek deneyimim yok.
Kasa için Akakçe'deki ilk üç satıcı güvenilir. QP'yi bilmiyorsanız ben kefilim hocam. İyi firmadır.
 
Sitelere baktım bi akşam tekrar bakarım. Bu kasaya muadil ARGB bir kasa var mı peki hocam? Hazır almışken o da ARGB mi olsa? Her şey destekliyorken. Bu kasanın ARGB modeli de olabilir var mı bilemedim. Beğendim çünkü kasayı. Bi de 420 MM desteği yazmıyor açıklamada bu kasada. Varmış başka sitede yazıyor.

Ram siparişini de verdim. PSU için bekleyeceğim ama kasa konusunda ne yazık ki netleşemedim. Kasayı beğenmiştim ama biraz araştırınca ekstra fanlar almam gerektiğini de öğrendim. Kasada fan gelmiyor. Mesh için de ekstra kit almak gerekiyormuş anladığım kadarıyla. Kasa yine alternatiflerim arasında kalacak fakat beni bu kadar uğraştırmayacak ve sürekli maliyet çıkarmayacak modellere de bakacağım. Çünkü en az bir kasa parası da fan için gidiyor.
 
Son düzenleme:
Sitelere baktım bi akşam tekrar bakarım. Bu kasaya muadil ARGB bir kasa var mı peki hocam? Hazır almışken o da ARGB mi olsa? Her şey destekliyorken. Bu kasanın ARGB modeli de olabilir var mı bilemedim. Beğendim çünkü kasayı. Bi de 420 MM desteği yazmıyor açıklamada bu kasada. Varmış başka sitede yazıyor.

Ram siparişini de verdim. PSU için bekleyeceğim ama kasa konusunda ne yazık ki netleşemedim. Kasayı beğenmiştim ama biraz araştırınca ekstra fanlar almam gerektiğini de öğrendim. Kasada fan gelmiyor. Mesh için de ekstra kit almak gerekiyormuş anladığım kadarıyla. Kasa yine alternatiflerim arasında kalacak fakat beni bu kadar uğraştırmayacak ve sürekli maliyet çıkarmayacak modellere de bakacağım. Çünkü en az bir kasa parası da fan için gidiyor.
Hocam kasanın hava akımı gayet iyi. Ayrıca üstündeki ledler ARGB. Akvaryum kasaların atasıdır kendisi. Fan olarakta çok masrafı yok. Bunlar gayet işinizi görür.
 
Kasa için yeni bir başlık açmayı düşünüyorum. Şu an elimdeki kasayı alırken de tavsiyelerle aldım. Hazır sistem aldım yine enflasyon her gün fiyat yükselttiği için biraz acele oldu. O ara bilsem direkt AM5 sistem alırdım. O kadar uzağım ki masaüstüne alırken akıl edemedim. 1 yıl ancak oldu, daha ürünlerin hepsi garantili yine yükseltme değil resmen değişime gidiyorum. Öyle düşün hocam. Yıllarca laptop kullandım o yüzden aklıma en basit şeyler bile gelmiyor. Başka şeyler de yaşadım. Kısa anakart aldığımı bile farketmedim. Wifi için modül aldım uymadı uzatma kablosu aldım. Her adımda beni çok yordu. 😄
Bu defa tek seferde işlerimi bitirmek istiyorum. Masaüstünde bir şey değişeceğinde başka şeyleri de etkiliyor. O yüzden bu kasayı alırsam fanları da ekosisteme uygun lian li olsun isterim. Lian Li RGB en ucuz 3'lü fan 4K yine. Bir tane de tekli alınması lazım anladığım kadarıyla. O yüzden sana ve @pawEn'e çok teşekkürler. Kafam en azından bir çok konuda netleşti. Bilgim de arttı. Soğutucu 420 en sessizi ve 3. nesil ile arasında çok fark yokmuş. Onu mesela gönül rahatlığıyla aldım. Ama gerekirse değişim de isterim çünkü amazondan aldım iki parçayı da ve açmadım. Anakart da bugün geldi. Ram ve soğutucu da kargoda. Kaldı Kasa+PSU ve 9800x3D. Şimdi elimdekilere göre bir kasa konusu açayım. Yine önerdiğiniz model ve fanlar da alabilirim. Ama sonradan ah keşke şunu alsaydım demek istemiyorum. Tekrar çok teşekkürler. 🤘🏽