Markası ve içeriği iyi değil, zaten PSU'da aynı şekilde fanlar da kaliteli değil. Dediğim gibi, tek sorun kasa. PSU dersen güzel bir kasa PSU önerisi yaparım, sistemini ona kurarsın. Ama soğuduysan komple satıp üst segment bir bilgisayara geçmekte senin seçimin.

Vallahi hocam geceyım ya daha rahat olur hem hem de en azından guvenebılecegım bır kasam olur en azından bır markası Gamepower dıgerı ASUS'un a serısı en dandık DDR5 anakartı olmaz daha bılınclı olmus olur ve uzun sureler de degıstırmem zaten.
 
GPU pazar payı açısından Steam istatistiklerine göre oyuncular, RX 9070 XT'yi rakibi RTX 5070 Ti'a kıyasla daha fazla tercih ediyor. Bu da oldukça anlaşılır bir durum zira benzer performansı çok daha uygun bir fiyatla elde etmek mümkün.

Dolayısı ile 9070XT daha mantıklı bir seçenek ve yıllarca sorunsuz bir şekilde kullanılabilecek bir kart 1440p'de ki şuan 4K ultra'da bile fazlasıyla yeterli.

Ayrıca Techolay Forum'da, söz meclisten dışarı, AMD ekran kartlarına önyargıyla yaklaşıp çoğu zaman mantıklı bir gerekçe sunmadan manasızca eleştiren belirli bir Nvidia fanatiği kitle de var ciddiye almamanızı tavsiye ederim.


dfghdfg.webp
 
GPU pazar payı açısından Steam istatistiklerine göre oyuncular, RX 9070 XT'yi rakibi RTX 5070 Ti'a kıyasla daha fazla tercih ediyor. Bu da oldukça anlaşılır bir durum zira benzer performansı çok daha uygun bir fiyatla elde etmek mümkün.

Dolayısı ile 9070XT daha mantıklı bir seçenek ve yıllarca sorunsuz bir şekilde kullanılabilecek bir kart 1440P'de ki şu an 4K Ultra'da bile fazlasıyla yeterli.

Ayrıca Techolay Forum'da, söz meclisten dışarı, AMD ekran kartlarına önyargıyla yaklaşıp çoğu zaman mantıklı bir gerekçe sunmadan manasızca eleştiren belirli bir NVIDIA fanatiği kitle de var ciddiye almamanızı tavsiye ederim.

Eki Görüntüle 260303

Yani hocam 9070XT iyi bir secim olacak mıdır?
 
Yani hocam 9070XT iyi bir secim olacak mıdır?
Oyunlarda her iki kart ile de aynı performansı alacaksınız ekstradan neden 20 bin lira fazladan 5070Ti'a veresiniz ki. Aradaki fiyat farkına iyi bir işlemci veya ram alınır.

Ben de 9070XT kullanıcısıyım RTX 4060Ti'dan geçtim. 13 aydır kullanıyorum iyi ki de 9070XT tercih etmişim diyorum. Benim kartı aldığım dönemde 9070XT ile 5070Ti arasında ortalama 10-12 bin lira fiyat farkı vardı şuanda da ortalama 20 bin lira fiyat farkı var. Sadece oyun oynamak maksadı ile tercih edecekseniz, CUDA'nın öne çıkacağı render alma, video işleme gibi işlerde kullanmayacaksanız fazladan 20 bin lira para saçmanın bir manası yok.
 
Oyunlarda her iki kart ile de aynı performansı alacaksınız ekstradan neden 20 bin lira fazladan 5070 Ti'a veresiniz ki. Aradaki fiyat farkına iyi bir işlemci veya RAM alınır.

Ben de 9070XT kullanıcısıyım RTX 4060 Ti'dan geçtim. 13 aydır kullanıyorum iyi ki de 9070XT tercih etmişim diyorum. Benim kartı aldığım dönemde 9070XT ile 5070 Ti arasında ortalama 10-12 bin lira fiyat farkı vardı şu anda da ortalama 20 bin lira fiyat farkı var. Sadece oyun oynamak maksadı ile tercih edecekseniz, CUDA'nın öne çıkacağı render alma, video işleme gibi işlerde kullanmayacaksanız fazladan 20 bin lira para saçmanın bir manası yok.

Hocam aynı sekıl katılıyorum sıze de vallahi hayatımda hiç AMD kullanmadım sızce mantıklı mı tavsıye eder misınıs yazılım problemlerı eskıde kaldı sanırım oyle dıyorlar ben duydugumu soyluyorum sorun olacagını sanmam da saf gucde tabıkı oyun oynamak ıcın de 9070XT daha mantıklı.
 
Hocam aynı sekıl katılıyorum sıze de vallahi hayatımda hiç AMD kullanmadım sızce mantıklı mı tavsıye eder misınıs yazılım problemlerı eskıde kaldı sanırım oyle dıyorlar ben duydugumu soyluyorum sorun olacagını sanmam da saf gucde tabıkı oyun oynamak ıcın de 9070XT daha mantıklı.
RX9070XT'ye geçmeden önce uzun yıllardır Nvidia kullanıcısıydım GTX 650, GTX 770, RTX 2060, 3060, RTX 4060Ti derken fiyat ve performans avantajından ötürü 9070XT tercih ettim. AMD'ye geçtiğime pişman edecek herhangi bir problemle karşılaşmadım şuana dek, içiniz rahat olsun bu konuda, sonuçta az buz paralar vermiyoruz verdiğimiz paranın karşılığını almak hepimizin hakkı.

RX 6000 serisindeki yazılımsal sorunlar RX9000 serisinde yok. FSR 4 gayet başarılı, RT performansı da iyi.
 
RX 9070 XT'ye geçmeden önce uzun yıllardır NVIDIA kullanıcısıydım GTX 650, GTX 770, RTX 2060, 3060, RTX 4060 Ti derken fiyat ve performans avantajından ötürü 9070XT tercih ettim. AMD'ye geçtiğime pişman edecek herhangi bir problemle karşılaşmadım şu ana dek, içiniz rahat olsun bu konuda, sonuçta az buz paralar vermiyoruz verdiğimiz paranın karşılığını almak hepimizin hakkı.

RX 6000 serisindeki yazılımsal sorunlar RX9000 serisinde yok. FSR 4 gayet başarılı, RT performansı da iyi.

Hocam pekı soyle bir şey de var sanırım yazılım sorunları cozulmus o yandan problem yok gıbı ama MFG gibi seyler zaten ornek benım şu anki kartımda aldıgım fpslerı verıyor sızce soyle bır soru sorayım mesela ornek ben şu an 5060 Ti 2K extremde Forza 6 da 150 cıvarı FPS alıyorum ve kare olusturma 4X'de ama AMD de saf gucte tahmını 100 cıvarı alırım oda tabıkı yeterlı pekı hocam bu NVIDIA'nın DLSS degıl de kare olusturma sanırım MFG 4X yapınca goruntude bozulmalar falan oluyor mu açıkçası ben gozle gorulur çok da bir şey goremedım ama tabıkı ıllakı fark vardır cunku normalde 60 FPS alıyorum neredeyse 150 160 oluyor gayet ıyı açıkçası ama Rust gıbı saf guc ısteyen oyunlar benım ıcın daha onemlı açıkçası Rust FIFA FH6 ETS 2 online beam ng Valorant gıbı gıbı oyunlar daha cok oynuyorum.

RX 9070 XT'ye geçmeden önce uzun yıllardır NVIDIA kullanıcısıydım GTX 650, GTX 770, RTX 2060, 3060, RTX 4060 Ti derken fiyat ve performans avantajından ötürü 9070XT tercih ettim. AMD'ye geçtiğime pişman edecek herhangi bir problemle karşılaşmadım şu ana dek, içiniz rahat olsun bu konuda, sonuçta az buz paralar vermiyoruz verdiğimiz paranın karşılığını almak hepimizin hakkı.

RX 6000 serisindeki yazılımsal sorunlar RX9000 serisinde yok. FSR 4 gayet başarılı, RT performansı da iyi.

Hocam pekı 90k cıvarına 5070 Ti sistem almak ama 2K da oynayacağım ve işlemci R5 7600 gibi gibi zaten Valorant cok oynamıyorum CS de cok oynamıyorum bu ıslemcı ıle falan ve bu setup ıle 5070 Ti R5 7600 kombosu ıle 3 4 sene 2K Ultra ayarlarda problemsız oynayabılır mıyım?
 
Son düzenleme:
Hocam pekı soyle bir şey de var sanırım yazılım sorunları cozulmus o yandan problem yok gıbı ama MFG gibi seyler zaten ornek benım şu anki kartımda aldıgım fpslerı verıyor sızce soyle bır soru sorayım mesela ornek ben şu an 5060 Ti 2K extremde Forza 6 da 150 cıvarı FPS alıyorum ve kare olusturma 4X'de ama AMD de saf gucte tahmını 100 cıvarı alırım oda tabıkı yeterlı pekı hocam bu NVIDIA'nın DLSS degıl de kare olusturma sanırım MFG 4X yapınca goruntude bozulmalar falan oluyor mu açıkçası ben gozle gorulur çok da bir şey goremedım ama tabıkı ıllakı fark vardır cunku normalde 60 FPS alıyorum neredeyse 150 160 oluyor gayet ıyı açıkçası ama Rust gıbı saf guc ısteyen oyunlar benım ıcın daha onemlı açıkçası Rust FIFA FH6 ETS 2 online beam ng Valorant gıbı gıbı oyunlar daha cok oynuyorum.



Hocam pekı 90k cıvarına 5070 Ti sistem almak ama 2K da oynayacağım ve işlemci R5 7600 gibi gibi zaten Valorant cok oynamıyorum CS de cok oynamıyorum bu ıslemcı ıle falan ve bu setup ıle 5070 Ti R5 7600 kombosu ıle 3 4 sene 2K Ultra ayarlarda problemsız oynayabılır mıyım?
9070 XT, rasterizasyon tarafındaki yüksek ham performansı sayesinde zaten oldukça güçlü bir ekran kartı. Bu nedenle 2K Ultra ayarlarda, oyundan oyuna değişmekle birlikte, çoğu yapımda frame generation'a ihtiyaç duymadan 120-150 FPS seviyelerine ulaşabilirsiniz

Yine de oyunlarda frame generation kullanmak istiyorum derseniz zaten AMD'de de AFMF teknolojisi var açılımı AMD Fluid Motion Frames her oyunda kullanabilirsiniz. Eğer aldığınız temel performans değerleri en az 60 FPS ise çok verimli çalışıyor Frame Gen teknolojileri.

İkinci sorunuza gelecek olursam 5070Ti-9070XT bu seviyedeki kartlar ağır oyunlarda 4K ultra grafik detaylarında bile 60 FPS ve üzerinde çok rahat oyun oynatıyor. 2K bu kartlar için çocuk oyuncağı. 3-4 sene çok rahat götürür hiç şüpheniz olmasın. 5060Ti için aynı şeyi söylemek zor ama.
 
9070 XT, rasterizasyon tarafındaki yüksek ham performansı sayesinde zaten oldukça güçlü bir ekran kartı. Bu nedenle 2K Ultra ayarlarda, oyundan oyuna değişmekle birlikte, çoğu yapımda frame Generation'a ihtiyaç duymadan 120-150 FPS seviyelerine ulaşabilirsiniz.

Yine de oyunlarda frame generation kullanmak istiyorum derseniz zaten AMD'de de AFMF teknolojisi var açılımı AMD fluid Motion frames her oyunda kullanabilirsiniz. Eğer aldığınız temel performans değerleri en az 60 FPS ise çok verimli çalışıyor frame gen teknolojileri.

İkinci sorunuza gelecek olursam 5070 TI-9070XT bu seviyedeki kartlar ağır oyunlarda 4K Ultra grafik detaylarında bile 60 FPS ve üzerinde çok rahat oyun oynatıyor. 2K bu kartlar için çocuk oyuncağı. 3-4 sene çok rahat götürür hiç şüpheniz olmasın. 5060 Ti için aynı şeyi söylemek zor ama.

Anladım hocam teşekkürler ama sizin dediğiniz gibi ben NVIDIA fanatiği değilim ama NVIDIA kullanmak bana daha iç açıcı geliyor tabii ki herkesin kendı kararı bir şey dıyemem sonucta bende burada sıze danısıyorum sızce 5070 Ti ve R5 7600 2K da darbogaz yapar mı? Sızce mantıklı kombo olmasa dahii en azından darbogaz yapmasa yeterli seviyede olur ki 2K da yapacagını sanmam gerci dediğiniz gibi 4K da oynamak var 2K çocuk oyuncagı ama elımde monıtoru de yenı aldım halen daha taksıdını oduyorum açıkçası XD o yuzden guzel bır monitörüm varken cok ıyı de bır kasa dızmek sart oldu dıyelım.
 
Eğer uzun ömürlü ve tak-çalıştır kafa rahatlığı arıyorsan 5070 Ti'dan şaşma. Şu an kasamda 3090 var, 5-6 senelik bir kart olmasına rağmen RTX VSR'dan RTX HDR'ye, DLDSR'dan Broadcast'e kadar tüm teknolojileri sıfır sorunla kullanıyorum. Merak edip 9070 XT'ye geçmeye değer mi diye inceledim. Güncel bir kart olmasına rağmen NVIDIA'nın yıllar önce sunduğu o yazılım ekosisteminin ve stabilitenin yanından bile geçemiyor. %20'lik saf kas gücü farkı için, donanımsal Reflex'ten ve bu kusursuz teknolojilerden vazgeçmek attığın taşa değmez. Tercih yaparken sadece sentetik testlere değil, sahip olacağın teknolojiye yatırım yapın.