İşlemci Soğutucu: Cooler Master MasterLiquid sıvı soğutucu (240 mm)
Ekran Kartı: Galax RTX 5070 EX-Gamer 1-Click OC
Anakart: ASUS Prime B650M-R 7200 MHz(OC) DDR5
RAM: Lexar 2x16 GB (32 GB) CL36 6000 MHz
SSD: Lexar NM790 1 TB NVMe PCI-e GEN4x4
Kasa + PSU: Vento BG4202FLa (4x120 mm ARGB fan, temperli cam) Hydro K Pro 750 Watt 80+ Bronze Full Tower e-ATX kasa
Çözünürlük: 2K
Güncel Mesaj: Sistemin BIOS'u güncel. Sıcaklık değerleri normal. Bazı testlerde arıza veya error (hata) vermedi. DDU ile sürücü kaldırıp tekrar yükledim, olmadı. Windows 11 25H2'ye format attım, düzelmedi.
Daha önce Windows 11 Pro 24H2 kullanıyordum ve Battlefield 6 oynarken devamlı FPS dropu (düşüşü) aldığımı fark ettim. Gözle görülür bir şekilde bir anda koşarken FPS 130-120'lerden 10’lara veya 40’lara kadar düşüyordu. Bazı durumlarda sadece daha minimal drop ve FPS düşüşü oluyor, yani 130’dan 100’e ve ondan da 60’a gibi. Bunlar birkaç saniyede oluyor. Genelde fazla aksiyona girince oluyordu ama düz boş alanlarda mikro FPS düşmesi hariç çok fazla FPS düşüşü olmuyor. Ama bazen de grafiklerin kendini yenilediğini fark ediyorum. Daha önce RTX 3060 Ti’lı sistemimde bu durum yoktu. (Yani açıklamak gerekirse küçük küçük texture'lar (doku) yükleniyordu veya yenileniyordu.) Denemediğim çözüm falan kalmadı, daha kötüsü tek bir oyunda da değil.
AC Raiders oyununda ise frame'ler daha iyi, mikro drop’lar daha az ama yine de olduğu zaman yine 14 FPS ve 15 FPS olduğunu anlıyorum ve gösteriyor da. Ama genel olarak frame tablosu iyi. Cyberpunk 2077’de ise çok daha az bu mikro droplar. Genel olarak 30 dakika içinde dört beş kez oluyor ama bu sefer de Cyberpunk 2077’de grafiklerin kendini yenilemesini çok daha iyi görüyorum. Bu oyunlarda ortak olarak CPU yükü çok fazla biniyor, GPU’dan daha fazla biniyor ve bazen fark o kadar açılıyor ki CPU %100’lere gelirken GPU %60’lara kadar düşüyor. Bu olay daha çok Cyberpunk 2077’de oluyor ve NPC’lerin yoğun olduğu yerlere falan gidince FPS 100’den 60’a falan düşüyor. Ama ne zaman GPU kullanımı %96-%94 oluyor, CPU kullanımı düşüyor, çok iyi oluyor; grafikler oturmuş oluyor ve FPS de öyle.
Ne yapsam çözemedim artık. İki gündür test ediyorum, bakmadığım konu, forum sitesi falan kalmadı. Soğudum bilgisayardan. Yardımcı olursanız çok sevinirim, çünkü ben bu konuyu çözene kadar durmayacağım.
Sonucumuz-> 1 aylık igrenç bir dönemi atlatarak iademizi alabildik.
Süreç, Gaming.Gen.TR destek olarak rezalet bir deneyim yasatti ve bu sorunu tam olarak kabul etmediler.
Sürekli servise git gel durumu yasandi, özellikle destek ekipleri sorunu bir türlü göremiyoruz diye yazip durdu...
Oysaki kendi çalişanlarinin bile kabul ettigi durumda israrla görmezlikten geldiler.
Ben ve birkaç kullanici arkadasimizin zamanini ve emeğini çaldilar.
Daha fazla uzatmiyorum Gaming.Gen.TR güvenirliligini kaybetmistir ve rezil bir firmadir.
Özellikle bu kadar kullanici da sorun yasamasalar belki iade etmeyecek belki de @Ateş Hekimoğlu hocamin sistemini techolaya göndermeyip Recep Baltaş bu konuyla ilgilenmese bize masal anlatip duracaklardi.
Mikro tekleme konusunu ilk araştırdığım zamanlarda bir bilgisayarcının şu cümleyi kurduğuna denk gelmiştim, ''Yıllardır sistem toplar satarım kimsede bir sorun olmadı, kendime topladığım sistemde mikro teklemeden geçilmiyor. Komşuya çıkardığımda sorunsuz çalışıyor, eve indiğimde rezalet.'' Bu da ev elektriğinin ne kadar önemli olduğunu kanıtlar nitelikte. Denemeye değer.
Mikro tekleme konusunu ilk araştırdığım zamanlarda bir bilgisayarcının şu cümleyi kurduğuna denk gelmiştim, ''Yıllardır sistem toplar satarım kimsede bir sorun olmadı, kendime topladığım sistemde mikro teklemeden geçilmiyor. Komşuya çıkardığımda sorunsuz çalışıyor, eve indiğimde rezalet.'' Bu da ev elektriğinin ne kadar önemli olduğunu kanıtlar nitelikte. Denemeye değer.
En garanti yok il ya da ülke değiştirip denemek Bina, sokak, mahalle belki hepten gidik, ama tek gerçek var, GGTR'nin tesisat sağlam, oraya gidip kendi gözünle görmen en iyisi gibi, 0 drop var çünkü.
Mikro tekleme konusunu ilk araştırdığım zamanlarda bir bilgisayarcının şu cümleyi kurduğuna denk gelmiştim, "yıllardır sistem toplar satarım kimsede bir sorun olmadı, kendime topladığım sistemde mikro teklemeden geçilmiyor. Komşuya çıkardığımda sorunsuz çalışıyor, eve indiğimde rezalet." bu da ev elektriğinin ne kadar önemli olduğunu kanıtlar nitelikte. Denemeye değer.
Ben zaten ev tesisatı sıkıntılıdır demiyorum. Dedikleri gibi bir ihtimal varsa bunu yaparak düzelmediğini belirtebilirsiniz. O zaman ne bahane bulacaklar görmüş olursun. THH için bu denemelerin lehine olur.
Ben zaten ev tesisatı sıkıntılıdır demiyorum. Dedikleri gibi bir ihtimal varsa bunu yaparak düzelmediğini belirtebilirsiniz. O zaman ne bahane bulacaklar görmüş olursun. THH için bu denemelerin lehine olur.
Bunların işi satana kadar, sattıktan sonra Türkiye'de düzgün destek veren firma bir elin parmağını geçmez. Sen gerekli testleri yap, düzelmezse duzelmedigini belirt. Ayrıca oyun videosu çek 1440p YouTube'a yukle. Test sirasinda Msi Afterburner da acik olsun. FPS drop, stutter hepsi görülsün. O zaman geri adım atarlar. Malum THH dusundugunu de biliyorlar.
Bunların işi satana kadar, sattıktan sonra Türkiye'de düzgün destek veren firma bir elin parmağını geçmez. Sen gerekli testleri yap, düzelmezse duzelmedigini belirt. Ayrıca oyun videosu çek 1440p YouTube'a yukle. Test sirasinda MSI Afterburner'da acik olsun. FPS düşmesi, stutter hepsi görülsün. O zaman geri adım atarlar. Malum THH dusundugunu de biliyorlar.
En garanti yok il ya da ülke değiştirip denemek Bina, sokak, mahalle belki hepten gidik, ama tek gerçek var, GGTR'nin tesisat sağlam, oraya gidip kendi gözünle görmen en iyisi gibi, 0 drop var çünkü.
Arkadaşlar destekten geri donus saglandi ben gerci demek istedigim her seyi dedim ve THH başvuracağım yüksek ihtimal.
Bunlar simdi RAM'in iade parasini cok az verir bir de ben bunun ustunu kapatacağım belki problem RAM'den kaynakli degildir? O zaman ne olacak merak ediyorum.
Öyle yapacağım herhalde ama sürec uzayacak daha sonra taraflardan birine olumsuz sonuc cikinca itiraz edip yargiya falan tasinacak ohooo yazdim bakalim bu aksam da farkli bir daire de deneyecegim.
Öyle yapacağım herhalde ama sürec uzayacak daha sonra taraflardan birine olumsuz sonuc cikinca itiraz edip yargiya falan tasinacak ohooo yazdim bakalim bu aksam da farkli bir daire de deneyecegim.
Hocam ben elektrik kaynaklı olduğunu sanmam, sizle günlük kullanım ve oyunlarda aynı sorunları yaşıyoruz ve şahsen ben bu odada yıllardır kaç tane PC ve laptop kullandım; hiçbirinde bu durum yoktu.