Bu konu çözüldü olarak işaretlenmiştir. Çözülmediğini düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.

Zgoen32

Becerikli
Katılım
15 Kasım 2025
Mesajlar
299
Çözümler
1
Beğeniler
154
Öncelikle merhaba.

Sistem Bilgileri:
  • İşlemci: Ryzen 5 7600
  • İşlemci Soğutucu: Cooler Master MasterLiquid sıvı soğutucu (240 mm)
  • Ekran Kartı: Galax RTX 5070 EX-Gamer 1-Click OC
  • Anakart: ASUS Prime B650M-R 7200 MHz(OC) DDR5
  • RAM: Lexar 2x16 GB (32 GB) CL36 6000 MHz
  • SSD: Lexar NM790 1 TB NVMe PCI-e GEN4x4
  • Kasa + PSU: Vento BG4202FLa (4x120 mm ARGB fan, temperli cam) Hydro K Pro 750 Watt 80+ Bronze Full Tower e-ATX kasa
  • Çözünürlük: 2K
Güncel Mesaj: Sistemin BIOS'u güncel. Sıcaklık değerleri normal. Bazı testlerde arıza veya error (hata) vermedi. DDU ile sürücü kaldırıp tekrar yükledim, olmadı. Windows 11 25H2'ye format attım, düzelmedi.

Daha önce Windows 11 Pro 24H2 kullanıyordum ve Battlefield 6 oynarken devamlı FPS dropu (düşüşü) aldığımı fark ettim. Gözle görülür bir şekilde bir anda koşarken FPS 130-120'lerden 10’lara veya 40’lara kadar düşüyordu. Bazı durumlarda sadece daha minimal drop ve FPS düşüşü oluyor, yani 130’dan 100’e ve ondan da 60’a gibi. Bunlar birkaç saniyede oluyor. Genelde fazla aksiyona girince oluyordu ama düz boş alanlarda mikro FPS düşmesi hariç çok fazla FPS düşüşü olmuyor. Ama bazen de grafiklerin kendini yenilediğini fark ediyorum. Daha önce RTX 3060 Ti’lı sistemimde bu durum yoktu. (Yani açıklamak gerekirse küçük küçük texture'lar (doku) yükleniyordu veya yenileniyordu.) Denemediğim çözüm falan kalmadı, daha kötüsü tek bir oyunda da değil.

AC Raiders oyununda ise frame'ler daha iyi, mikro drop’lar daha az ama yine de olduğu zaman yine 14 FPS ve 15 FPS olduğunu anlıyorum ve gösteriyor da. Ama genel olarak frame tablosu iyi. Cyberpunk 2077’de ise çok daha az bu mikro droplar. Genel olarak 30 dakika içinde dört beş kez oluyor ama bu sefer de Cyberpunk 2077’de grafiklerin kendini yenilemesini çok daha iyi görüyorum. Bu oyunlarda ortak olarak CPU yükü çok fazla biniyor, GPU’dan daha fazla biniyor ve bazen fark o kadar açılıyor ki CPU %100’lere gelirken GPU %60’lara kadar düşüyor. Bu olay daha çok Cyberpunk 2077’de oluyor ve NPC’lerin yoğun olduğu yerlere falan gidince FPS 100’den 60’a falan düşüyor. Ama ne zaman GPU kullanımı %96-%94 oluyor, CPU kullanımı düşüyor, çok iyi oluyor; grafikler oturmuş oluyor ve FPS de öyle.

Ne yapsam çözemedim artık. İki gündür test ediyorum, bakmadığım konu, forum sitesi falan kalmadı. Soğudum bilgisayardan. Yardımcı olursanız çok sevinirim, çünkü ben bu konuyu çözene kadar durmayacağım.

Sanırım kimsenin bilgisi yok bu konuda.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Çözüm
Sonucumuz-> 1 aylık igrenç bir dönemi atlatarak iademizi alabildik.

Süreç, Gaming.Gen.TR destek olarak rezalet bir deneyim yasatti ve bu sorunu tam olarak kabul etmediler.
Sürekli servise git gel durumu yasandi, özellikle destek ekipleri sorunu bir türlü göremiyoruz diye yazip durdu...

Oysaki kendi çalişanlarinin bile kabul ettigi durumda israrla görmezlikten geldiler.

Ben ve birkaç kullanici arkadasimizin zamanini ve emeğini çaldilar.

Daha fazla uzatmiyorum Gaming.Gen.TR güvenirliligini kaybetmistir ve rezil bir firmadir.
Özellikle bu kadar kullanici da sorun yasamasalar belki iade etmeyecek belki de @Ateş Hekimoğlu hocamin sistemini techolaya göndermeyip Recep Baltaş bu konuyla ilgilenmese bize masal anlatip duracaklardi.

Bu sürecte bize yardimlari dokunan herkese teşekkür ederim.
@Ateş Hekimoğlu @SunseTTime
@Ayhan Dönmez @cakiiiiiii3 @LH44
Hocam bir de meselabu konunun altındaki önerilerde bile 5070 Ti drop konusu var; ben de haftalardır her forumda 50 serisiyle drop yiyenlerin konularını görüyorum. Ben param gelince 9070XT alıp onu deneyeceğim oynadığım oyunlarda; drop falan olmazsa ve stabil çalışırsa onunla devam edeceğim. Hem 5070 Ti'dan 10k daha ucuz hem de kas gücü aynı. Beğenmezsem iade edip NVIDIA geçeceğim.

Senin icin en iyisi olsun kankam.
Umarim hiçbir zaman böyle bir sorunu tekrar yaşamayiz.
 
Son düzenleme:
Sonucumuz-> 1 aylık igrenç bir dönemi atlatarak iademizi alabildik.

Süreç, Gaming.Gen.TR destek olarak rezalet bir deneyim yasatti ve bu sorunu tam olarak kabul etmediler.
Sürekli servise git gel durumu yasandi, özellikle destek ekipleri sorunu bir türlü göremiyoruz diye yazip durdu...

Oysaki kendi çalişanlarinin bile kabul ettigi durumda israrla görmezlikten geldiler.

Ben ve birkaç kullanici arkadasimizin zamanini ve emeğini çaldilar.

Daha fazla uzatmiyorum Gaming.Gen.TR güvenirliligini kaybetmistir ve rezil bir firmadir.
Özellikle bu kadar kullanici da sorun yasamasalar belki iade etmeyecek belki de @Ateş Hekimoğlu hocamin sistemini techolaya göndermeyip Recep Baltaş bu konuyla ilgilenmese bize masal anlatip duracaklardi.

Bu sürecte bize yardimlari dokunan herkese teşekkür ederim.
@Ateş Hekimoğlu @SunseTTime
@Ayhan Dönmez @cakiiiiiii3 @LH44
 
Son düzenleme:
Çözüm
Kesinlikle o serbestligi alamadiktan sonra zevk vermiyor.
Kimisi konsola daha aliskin tabii.

Sonucumuz-> 1 aylık igrenç bir dönemi atlatarak iademizi alabildik.

Süreç, Gaming.Gen.TR destek olarak rezalet bir deneyim yasatti ve bu sorunu tam olarak kabul etmediler.
Sürekli servise git gel durumu yasandi, özellikle destek ekipleri sorunu bir türlü göremiyoruz diye yazip durdu...

Oysaki kendi çalişanlarinin bile kabul ettigi durumda israrla görmezlikten geldiler.

Ben ve birkaç kullanici arkadasimizin zamanini ve emeğini çaldilar.

Daha fazla uzatmiyorum Gaming.Gen.TR güvenirliligini kaybetmistir ve rezil bir firmadir.
Özellikle bu kadar kullanici da sorun yasamasalar belki iade etmeyecek belki de @Ateş Hekimoğlu hocamin sistemini techolaya göndermeyip Recep Baltaş bu konuyla ilgilenmese bize masal anlatip duracaklardi

Bu sürecte bize yardimlari dokunan herkese teşekkür ederim.
@Ateş Hekimoğlu @SunseTTime
@Ayhan Dönmez @cakiiiiiii3 @LH44

Olumlu nihayete ermesine sevindim. Zaten hazır sistemlerin hiçbir avantajı kalmadı artık, tek tek toplayarak en azından emin olursun aldığın bileşenlerden. 2 haftalık deneme süreci içinde tüm işlerini halledip sorun varsa iade yoluna gidersin en kötü. Amazon, Hepsiburada satıcılı almak o yüzden önemli. Kafan rahat oluyor. Kalite kontrol yerlerde yani çoğu firmada, büyük küçük fark etmiyor bu durum. Gözün açık olması lazım, gerekirse alıp iade edeceksin. Ta ki sorunsuz ürün gelene kadar.
 
Olumlu nihayete ermesine sevindim. Zaten hazır sistemlerin hiçbir avantajı kalmadı artık, tek tek toplayarak en azından emin olursun aldığın bileşenlerden. 2 haftalık deneme süreci içinde tüm işlerini halledip sorun varsa iade yoluna gidersin en kötü. Amazon, Hepsiburada satıcılı almak o yüzden önemli. Kafan rahat oluyor. Kalite kontrol yerlerde yani çoğu firmada, büyük küçük fark etmiyor bu durum. Gözün açık olması lazım, gerekirse alıp iade edeceksin. Ta ki sorunsuz ürün gelene kadar.

Kesinlikle katiliyorum çok büyük bir ders oldu.
Yardimlariniz icin çok teşekkür ederim sayenizde daha da bilincleniyoruz ben hiç böyle olacagini tahmin bile etmedim.

AM5 ve RAM'lerle ilgili yazdiklarinizi okudum.
%1 Low kısmı ve droplar icin bu kadar etkileyecegini düsünmemistim.
 
Kesinlikle katiliyorum çok büyük bir ders oldu.
Yardimlariniz icin çok teşekkür ederim sayenizde daha da bilincleniyoruz ben hiç böyle olacagini tahmin bile etmedim.

AM5 ve RAM'lerle ilgili yazdiklarinizi okudum.
%1 Low kısmı ve droplar icin bu kadar etkileyecegini düsünmemistim.

AM5 sistemler tak çalıştır için uygun değil. 6000 1:1 modda en azından optimize edilmesi lazım. 3D işlemciler yine bir nebze kurtarıyor ama onlarda da drop sorunu yapıyor tuning yapmazsan. İntel'de 14700K'da dahi tak çalıştır kullansan XMP ile onda bile bu tarz sorunlar yok. O işlemcinin sorunları bambaşkaydı. Güç limitleri açık olduğundan VCore spike oluyordu, zaman içinde degredasyon gerçekleşiyordu. Bir de tabi çoğu fabrikasyon bozuktu, oxidasyon sorunları falan vardı. Ama diyorum ya, onda bile düz XMP açıp geçsen sorun yoktu yine. AM5=Drop, stutter. Eğer ki optimize etmeyi bilmiyorsan durum bu.
 
Oysaki kendi çalişanlarinin bile kabul ettigi durumda israrla görmezlikten geldiler.
Bana da aynısı oldu. Recep Bey konuşunca yarım saat sonra teknik servis müdürü sisteme bakıp beni aradı ve sorunu kabul etti. İki gün sonra çalışanlar arayıp bir şey yok demeye başladılar. Valorant testi yaptık diyorlar mailden de. @Ayhan Dönmez

@Zgoen32 Hocam size de geçmiş olsun, kurtulduk bu işten. Bu arada THH şikayeti firmaya gitmiş. Bugün aradılar beni geri çeker misin falan diye; bir de bu soğukta valiliğe falan gideceğim.

AM5 ve RAM'lerle ilgili yazdiklarinizi okudum.
%1 Low kısmı ve droplar icin bu kadar etkileyecegini düsünmemistim.
Benim sistemde her parça aynıyken 4070 takılınca düzelmiş; Recep Bey öyle demişti. Ekran kartından dolayı olması garip. Sizin de FurMark testinde bile drop yemeniz bence sizinkini de ekran kartı kaynaklı gösteriyor. @Ayhan Dönmez
 
Hocam siz ne yaptınız? Ben de 3 haftada sistemin parasını geri aldım. Konu sahibiyle paralel ilerledi süreçlerimiz; iademiz bile birer gün arayla oldu.
Bende yapmadilar. Hazirandan beri ugrastim. Yok sorun bizde dediler. Thh ye sikayet ettim. Tahminimce mart - nisan civarlarinda aciklanacak. Para yanacak. En ucuz 5060ti olacak 24 25k. Eger öyle olursa 3000 seriai kartlada döneceğim. Veya bu konuyu forumda tartışıcam ne alabilirim diye.