Çözüldü RTX 5070 sistemde Micro FPS düşmesi ve düşük FPS

Bu konu çözüldü olarak işaretlenmiştir. Çözülmediğini düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.

Zgoen32

Becerikli
Katılım
15 Kasım 2025
Mesajlar
299
Çözümler
1
Beğeniler
154
Öncelikle merhaba.

Sistem Bilgileri:
  • İşlemci: Ryzen 5 7600
  • İşlemci Soğutucu: Cooler Master MasterLiquid sıvı soğutucu (240 mm)
  • Ekran Kartı: Galax RTX 5070 EX-Gamer 1-Click OC
  • Anakart: ASUS Prime B650M-R 7200 MHz(OC) DDR5
  • RAM: Lexar 2x16 GB (32 GB) CL36 6000 MHz
  • SSD: Lexar NM790 1 TB NVMe PCI-e GEN4x4
  • Kasa + PSU: Vento BG4202FLa (4x120 mm ARGB fan, temperli cam) Hydro K Pro 750 Watt 80+ Bronze Full Tower e-ATX kasa
  • Çözünürlük: 2K
Güncel Mesaj: Sistemin BIOS'u güncel. Sıcaklık değerleri normal. Bazı testlerde arıza veya error (hata) vermedi. DDU ile sürücü kaldırıp tekrar yükledim, olmadı. Windows 11 25H2'ye format attım, düzelmedi.

Daha önce Windows 11 Pro 24H2 kullanıyordum ve Battlefield 6 oynarken devamlı FPS dropu (düşüşü) aldığımı fark ettim. Gözle görülür bir şekilde bir anda koşarken FPS 130-120'lerden 10’lara veya 40’lara kadar düşüyordu. Bazı durumlarda sadece daha minimal drop ve FPS düşüşü oluyor, yani 130’dan 100’e ve ondan da 60’a gibi. Bunlar birkaç saniyede oluyor. Genelde fazla aksiyona girince oluyordu ama düz boş alanlarda mikro FPS düşmesi hariç çok fazla FPS düşüşü olmuyor. Ama bazen de grafiklerin kendini yenilediğini fark ediyorum. Daha önce RTX 3060 Ti’lı sistemimde bu durum yoktu. (Yani açıklamak gerekirse küçük küçük texture'lar (doku) yükleniyordu veya yenileniyordu.) Denemediğim çözüm falan kalmadı, daha kötüsü tek bir oyunda da değil.

AC Raiders oyununda ise frame'ler daha iyi, mikro drop’lar daha az ama yine de olduğu zaman yine 14 FPS ve 15 FPS olduğunu anlıyorum ve gösteriyor da. Ama genel olarak frame tablosu iyi. Cyberpunk 2077’de ise çok daha az bu mikro droplar. Genel olarak 30 dakika içinde dört beş kez oluyor ama bu sefer de Cyberpunk 2077’de grafiklerin kendini yenilemesini çok daha iyi görüyorum. Bu oyunlarda ortak olarak CPU yükü çok fazla biniyor, GPU’dan daha fazla biniyor ve bazen fark o kadar açılıyor ki CPU %100’lere gelirken GPU %60’lara kadar düşüyor. Bu olay daha çok Cyberpunk 2077’de oluyor ve NPC’lerin yoğun olduğu yerlere falan gidince FPS 100’den 60’a falan düşüyor. Ama ne zaman GPU kullanımı %96-%94 oluyor, CPU kullanımı düşüyor, çok iyi oluyor; grafikler oturmuş oluyor ve FPS de öyle.

Ne yapsam çözemedim artık. İki gündür test ediyorum, bakmadığım konu, forum sitesi falan kalmadı. Soğudum bilgisayardan. Yardımcı olursanız çok sevinirim, çünkü ben bu konuyu çözene kadar durmayacağım.

Sanırım kimsenin bilgisi yok bu konuda.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Çözüm
Sonucumuz-> 1 aylık igrenç bir dönemi atlatarak iademizi alabildik.

Süreç, Gaming.Gen.TR destek olarak rezalet bir deneyim yasatti ve bu sorunu tam olarak kabul etmediler.
Sürekli servise git gel durumu yasandi, özellikle destek ekipleri sorunu bir türlü göremiyoruz diye yazip durdu...

Oysaki kendi çalişanlarinin bile kabul ettigi durumda israrla görmezlikten geldiler.

Ben ve birkaç kullanici arkadasimizin zamanini ve emeğini çaldilar.

Daha fazla uzatmiyorum Gaming.Gen.TR güvenirliligini kaybetmistir ve rezil bir firmadir.
Özellikle bu kadar kullanici da sorun yasamasalar belki iade etmeyecek belki de @Ateş Hekimoğlu hocamin sistemini techolaya göndermeyip Recep Baltaş bu konuyla ilgilenmese bize masal anlatip duracaklardi.

Bu sürecte bize yardimlari dokunan herkese teşekkür ederim.
@Ateş Hekimoğlu @SunseTTime
@Ayhan Dönmez @cakiiiiiii3 @LH44
Hocam ben elektrik kaynaklı olduğunu sanmam, sizle günlük kullanım ve oyunlarda aynı sorunları yaşıyoruz ve şahsen ben bu odada yıllardır kaç tane PC ve laptop kullandım; hiçbirinde bu durum yoktu.

Bende öyle dusunuyorum ama belki olmustur diye test edecegim he gene mi ayni

Bırakacağım servise gözümle görmeden bir daha asla teslim almayacagim hem böyle kolay iade yaparim artik sorun cikartirlarsa bende çıkaracağım baslarim Gaming.Gen.TR'e bilgisayardan soguttular lan.
 
Genelleme yapmayı sevmem fakat o firmanın iade/değişim sürecinde zorluk çıkardığına dair yazılar okumuştum. THH gerekebilir o yüzden.
 
Genelleme yapmayı sevmem fakat o firmanın iade/değişim sürecinde zorluk çıkardığına dair yazılar okumuştum. THH gerekebilir o yüzden.

Hocam adamlar drop yok diyor oyunda 2K, 4K cozunurlukte test etmisler simdi ben gideceğim kanit istiyorum, test ediyorum diyecegim hala devam ediyorsa yalandir dedikleri yaptiklari şey suc degil mi?
 
Hocam adamlar drop yok diyor oyunda 2K, 4K cozunurlukte test etmisler simdi ben gideceğim kanit istiyorum, test ediyorum diyecegim hala devam ediyorsa yalandir dedikleri yaptiklari şey suc degil mi?
Asus laptopta aynısı başıma geldi. Ben diyorum mikro tekleme var, servis diyor GoW testi yaptık yağ gibi akıyor ekran. Buna istinaden ürün geri geldi test ettim birebir aynı sorunlar devam ediyor. Üç servis kaydından sonra işi kullanıcı beklentisinin tutarsızlığına getirmeye kalktılar. Test ettiğim oyunlar falan ağırmış. (R6, DbD) En son yıllar önce oynadığım Zula'yı test ettim, onda bile aynı sorunlar vardı. Fıkra bu kadar. THH ile 8 ay bekledikten sonra ürünü anca iade edebilmiştim.
 

Hocam bunlar cok buyuk neyse.
Yaptiklari işe bak şaka gibi lan adami deli ederler.
Peki o sürede zaten sistemi kullandiniz laptopu yani bir sorun oluyor mu? thh surecinde
 
Hocam bunlar cok buyuk neyse.
Yaptiklari işe bak şaka gibi lan adami deli ederler.
Peki o sürede zaten sistemi kullandiniz laptopu yani bir sorun oluyor mu? thh surecinde
Hocam yarın mağazaya gidin ve yanlarında beraber oyun testi yapmak istediğinizi söyleyin. Çok da sert bir tavır da takınmayın ama yumuşak da olmayın; ciddi olun kafi. Yanlarında sistem drop yiyip durursa işlem sağlanacaktır ama maksimum sistemi söküp servislere yollamayı falan teklif edebilirler veya siz tek tek parça deneyip sorunu sizin yanınızda bulmalarını istersiniz; bunu yaptığınızda da sorunlu parça servise gidecektir. Sinirlenmekte de haklısınız yani çok karışık bir durum. Yine de kendinizi çok yıpratmayın; illa bir sonuca bağlanacaktır. Mağazadan hayır çıkmazsa THH beklersiniz ama o süreçte de zaten her donanıma ayrı ayrı zam gelecek; aynı paraya aynı sistemi bulamazsınız ki zaten şu an bile bulamayız. Siz mağazada durumu çözdürmeye bakın.
 

Bir daha asla asla hazir sistem almam aldirtmam bunlara.
 
Bir daha asla asla hazir sistem almam aldirtmam bunlara.
Haklısınız, arada fiyat farkı olsa bile böylesi pahalı teknoloji alışverişlerini Amazon satıcılı/göndericili veya Hepsiburada satıcılı tercih etmek çok daha güvenli bence, mesela Amazon ürün bozuk geldiğinde gram sorgulamadan yenisini yolluyor veya iade alıyor. Onun dışında ben mesela fazla uğraşmayayım diye ve herkes alıyor diye hazır sistem tercih ettim, bundan sonraki sistemlerimi kendim toplayacağım. Sizin de sorununuz umarım mağaza tarafından halledilir yoksa THH yolu epey çetrefilli olacak zira itiraz vs. olayları da olabiliyor. Az önce dediğim şekilde mağazaya gidip destek istediğinizde bence yardımcı olunacaktır. Haber edersiniz yaşadıklarınızı.
 

Sizden de bekliyorum haber hocam videolu kanit iste drop olmadigina dair.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…