İşlemci Soğutucu: Cooler Master MasterLiquid sıvı soğutucu (240 mm)
Ekran Kartı: Galax RTX 5070 EX-Gamer 1-Click OC
Anakart: ASUS Prime B650M-R 7200 MHz(OC) DDR5
RAM: Lexar 2x16 GB (32 GB) CL36 6000 MHz
SSD: Lexar NM790 1 TB NVMe PCI-e GEN4x4
Kasa + PSU: Vento BG4202FLa (4x120 mm ARGB fan, temperli cam) Hydro K Pro 750 Watt 80+ Bronze Full Tower e-ATX kasa
Çözünürlük: 2K
Güncel Mesaj: Sistemin BIOS'u güncel. Sıcaklık değerleri normal. Bazı testlerde arıza veya error (hata) vermedi. DDU ile sürücü kaldırıp tekrar yükledim, olmadı. Windows 11 25H2'ye format attım, düzelmedi.
Daha önce Windows 11 Pro 24H2 kullanıyordum ve Battlefield 6 oynarken devamlı FPS dropu (düşüşü) aldığımı fark ettim. Gözle görülür bir şekilde bir anda koşarken FPS 130-120'lerden 10’lara veya 40’lara kadar düşüyordu. Bazı durumlarda sadece daha minimal drop ve FPS düşüşü oluyor, yani 130’dan 100’e ve ondan da 60’a gibi. Bunlar birkaç saniyede oluyor. Genelde fazla aksiyona girince oluyordu ama düz boş alanlarda mikro FPS düşmesi hariç çok fazla FPS düşüşü olmuyor. Ama bazen de grafiklerin kendini yenilediğini fark ediyorum. Daha önce RTX 3060 Ti’lı sistemimde bu durum yoktu. (Yani açıklamak gerekirse küçük küçük texture'lar (doku) yükleniyordu veya yenileniyordu.) Denemediğim çözüm falan kalmadı, daha kötüsü tek bir oyunda da değil.
AC Raiders oyununda ise frame'ler daha iyi, mikro drop’lar daha az ama yine de olduğu zaman yine 14 FPS ve 15 FPS olduğunu anlıyorum ve gösteriyor da. Ama genel olarak frame tablosu iyi. Cyberpunk 2077’de ise çok daha az bu mikro droplar. Genel olarak 30 dakika içinde dört beş kez oluyor ama bu sefer de Cyberpunk 2077’de grafiklerin kendini yenilemesini çok daha iyi görüyorum. Bu oyunlarda ortak olarak CPU yükü çok fazla biniyor, GPU’dan daha fazla biniyor ve bazen fark o kadar açılıyor ki CPU %100’lere gelirken GPU %60’lara kadar düşüyor. Bu olay daha çok Cyberpunk 2077’de oluyor ve NPC’lerin yoğun olduğu yerlere falan gidince FPS 100’den 60’a falan düşüyor. Ama ne zaman GPU kullanımı %96-%94 oluyor, CPU kullanımı düşüyor, çok iyi oluyor; grafikler oturmuş oluyor ve FPS de öyle.
Ne yapsam çözemedim artık. İki gündür test ediyorum, bakmadığım konu, forum sitesi falan kalmadı. Soğudum bilgisayardan. Yardımcı olursanız çok sevinirim, çünkü ben bu konuyu çözene kadar durmayacağım.
Sonucumuz-> 1 aylık igrenç bir dönemi atlatarak iademizi alabildik.
Süreç, Gaming.Gen.TR destek olarak rezalet bir deneyim yasatti ve bu sorunu tam olarak kabul etmediler.
Sürekli servise git gel durumu yasandi, özellikle destek ekipleri sorunu bir türlü göremiyoruz diye yazip durdu...
Oysaki kendi çalişanlarinin bile kabul ettigi durumda israrla görmezlikten geldiler.
Ben ve birkaç kullanici arkadasimizin zamanini ve emeğini çaldilar.
Daha fazla uzatmiyorum Gaming.Gen.TR güvenirliligini kaybetmistir ve rezil bir firmadir.
Özellikle bu kadar kullanici da sorun yasamasalar belki iade etmeyecek belki de @Ateş Hekimoğlu hocamin sistemini techolaya göndermeyip Recep Baltaş bu konuyla ilgilenmese bize masal anlatip duracaklardi.
@Zgoen32 oyunları Very Low ayarlara çek, GPU Power limit %100'den %50 çekip tekrar incele oyunları, sorun devam edecek mi?
Afterburner yazılımı ile %50 ayarlayabilirsin, Memory -1000 yap bir de hatta, Core -100 falan, ekran kartı devreden çıksın, %50 Power limit ile dediğim gibi bak, sorun kart mı işlemci mi @Zgoen32
Tamam böyle bir incele, fanları da %100 devire al manuel.
Fan speed %90-100 al, oyunları very low test et.
-100'den daha da düşürebilirsin, -500 falan oluyorsa öyle dene Core kısmını hatta @Zgoen32 Bir bakarsın işte, bu mantıkla kart devre dışı kalsın, very low iken bak, sorun tekrarlıyorsa kart kaynaklı çok düşünmemek lazım.
Tamam böyle bir incele, fanları da %100 devire al manuel.
Fan Speed %90-100 al, oyunları Very Low test et.
-100'den daha da düşürebilirsin, -500 falan oluyorsa öyle dene Core kısmını hatta @Zgoen32 bir bakarsın işte, bu mantıkla kart devre dışı kalsın, Very Low iken bak, sorun tekrarlıyorsa kart kaynaklı çok düşünmemek lazım.
Hayır yaratmaz, dediğim tarzda tek tek tüm oyunları very low bak, düzelmezse G-Sync kapatıp bak monitörden ya da Nvidia panelden, yine oyun içi V-Sync tarzı ayarlar da kapalı kalsın.
Devamlı dönmeyecek, bu test esnasında döndereceksin zaten. Restore defaults yaparsın Afterburner'den geri. Hepsi mevcut bu programda, kafana göre takılabilirsin yani dediğim tarzda.
Hayır yaratmaz, dediğim tarzda tek tek tüm oyunları Very Low bak, düzelmezse G-Sync kapatıp bak monitörden ya da NVIDIA panelden, yine oyun içi V-Sync tarzı ayarlar da kapalı kalsın.
Devamlı dönmeyecek, bu test esnasında döndereceksin zaten. Restore defaults yaparsın Afterburner'den geri. Hepsi mevcut bu programda, kafana göre takılabilirsin yani dediğim tarzda.
Kartla alakalı değil gibi sendeki sıkıntı, very low aldığında işlemci + RAM tarafına yük biniyor, ekran kartını devre dışı bıraktın bir nevi. @Zgoen32 Senin 2x16 Micron'du değil mi?
Kartla alakalı değil gibi sendeki sıkıntı, Very Low aldığında işlemci + RAM tarafına yük biniyor, ekran kartını devre dışı bıraktın bir nevi. @Zgoen32 senin 2x16 Micron'du değil mi?
Evet öyle diyorlar.
"Şöyle bir süreç izleyebiliriz isterseniz sisteminizde bulunan RAM'leri iade alabiliriz bu süreçte sizde Hynix veya Samsung alabilirsiniz"
Bir de şöyle demişlerdi ben hatta atmıştım metni.
İşte her Micron RAM de böyle olsa hepsinden şikayet alırız falan demişlerdi. @Ayhan Dönmez.
Hocam servis RAM iadesi yapıp Hynix alın diyordu sanırım en son baktığımda.
Evet öyle diyorlar.
"Şöyle bir süreç izleyebiliriz isterseniz sisteminizde bulunan RAM'leri iade alabiliriz bu süreçte sizde Hynix veya Samsung alabilirsiniz"
Bir de şöyle demişlerdi ben hatta atmıştım metni.
İşte her Micron RAM de böyle olsa hepsinden şikayet alırız falan demişlerdi. @Ayhan Dönmez.
Orası doğru, ama ilk etapta Hynix ile denenmesi lazım, 6000 CL30 Global Timing'ler ile. Düzelmezse başka şeylere bakılır, ekran kartıyla alakalı olmamalı şu an sendeki sorun. Anakart + RAM gibi duruyor.