Selam. Sadece CS2 oynuyorum ve sistemimde yaklaşık 700-750 FPS görmeme rağmen belirgin bir akıcılık problemiyle karşı karşıyayım. Özellikle sis ve molotoflu sahnelerde durum daha da vahimleşiyor. Bu durumu düzeltmek adına Windows'taki gereksiz programları temizlemek gibi şeyler yaptım. Process lasso CPU 0-1 kapatma vs. ama durum hala aynı. Çözüm önerilerinizi merakla bekliyorum. Sistem bilgilerime aşağıya bırakıyorum.
Ekran Kartı: RTX 5070 Ti
İşlemci: R7 7800X3D
Anakart: MSI B850 Gaming Plus Wi-Fi
RAM: XPG 32 GB (2x16 GB) Lancer Beyaz DDR5 6000MHz CL30 1.35V RGB PC RAM
750W Güç kaynağı
Monitör: ASUS ROG STRIX Ace 610 Hz
%1 ve 0.1% FPS nedir? En büyük sorun bunların düşük olması, halbuki 3D işlemci böyle bir sorun olmamalı.
Sorunu ekran kaç Hz ise mesela; 300Hz ise FPS 297 kilitleyerek oyna. 600 700 FPS zaten görmüyorsun, napacaksin o FPS'leri?
%1 değerlerin artarsa sorun çözülür.
%1 ve 0.1% FPS nedir? En büyük sorun bunların düşük olması, halbuki 3D işlemci böyle bir sorun olmamalı.
Sorunu ekran kaç Hz ise mesela; 300Hz ise FPS 297 kilitleyerek oyna. 600 700 FPS zaten görmüyorsun, napacaksin o FPS'leri?
%1 değerlerin artarsa sorun çözülür.
Sorun tamamen bu zaten hocam. %1 ve %0.1 değerleri stabil olmadığı için yaşanıyor. Aldığım averaj fps 700 civarı zaten monitör Hznin üstüne çıkabiliyorum. FPS capleyince de bir şey değişmiyor sadece normalde 700-750 fps aldığım sahnelerde 610 a fps capleyince 610 fps almış oluyorum %1'de bir değişiklik olmuyor.
610 değil de 600-605 gibi bir değerde tutmak denenebilir. Çatışma, sis durumlarında düşen minimum FPS değeri sabit değer olarak almak denenebilir. Bunun dışında zaten yapılacak pek bir şey yok. Oyun motoru başta olmak üzere etki edemeyeceğin faktörler söz konusu. Daha güncel ve güçlü bir işlemciye geçsen belki biraz daha iyi hissedersin ama temelde yaşadığın şey, her şeyi serbest bırakarak sıfırlanabilir bir şey değil.
610 değil de 600-605 gibi bir değerde tutmak denenebilir. Çatışma, sis durumlarında düşen minimum FPS değeri sabit değer olarak almak denenebilir. Bunun dışında zaten yapılacak pek bir şey yok. Oyun motoru başta olmak üzere etki edemeyeceğin faktörler söz konusu. Daha güncel ve güçlü bir işlemciye geçsen belki biraz daha iyi hissedersin ama temelde yaşadığın şey, her şeyi serbest bırakarak sıfırlanabilir bir şey değil.
AM5 sistemlerde DDR5 Manuel Tuning ve RAM Overclock özelinde güncel rehberlerde birtakım eksiklikler, daha doğrusu hatalar(doğru bilinen yanlışlar) bulunduğundan ve birçok kullanıcı Boot sorunları yaşadığından dolayı böyle bir rehber hazırlamaya karar verdim. Bu rehberde işlemci, anakart ve RAM üçlemesini birlikte ele alacağız. DDR5'te Manuel Tuning işlemi tam anlamıyla sadece Hynix M-die, A-die, H-die ve Samsung B-die özelinde yapılabilmektir. Geri kalanlarda düz EXPO Boot ediyorsa ve sorunsuzsa o şekilde kullanmak lazımdır. Diğer IC'ler hakkında elde maalesef ki net bir...
AM5 sistemlerde DDR5 Manuel Tuning ve RAM Overclock özelinde güncel rehberlerde birtakım eksiklikler, daha doğrusu hatalar(doğru bilinen yanlışlar) bulunduğundan ve birçok kullanıcı Boot sorunları yaşadığından dolayı böyle bir rehber hazırlamaya karar verdim. Bu rehberde işlemci, anakart ve RAM üçlemesini birlikte ele alacağız. DDR5'te Manuel Tuning işlemi tam anlamıyla sadece Hynix M-die, A-die, H-die ve Samsung B-die özelinde yapılabilmektir. Geri kalanlarda düz EXPO Boot ediyorsa ve sorunsuzsa o şekilde kullanmak lazımdır. Diğer IC'ler hakkında elde maalesef ki net bir...
CPU için çok detaylı bir ayara gerek yok, rehberden gerekli RAM ayarlarını yapın, iGPU sürekli kapalı kalsın, Bluetooth Wi-Fi kullanmaıyorsanız BIOS'tan kapatın, işlemci için açılıp kapatılacak ayarları @Ayhan Dönmez hocamız önerir. RAM ayarları için konu açın, işlemci için öneriler de konu içerisinde gelecektir.
CPU için çok detaylı bir ayara gerek yok, rehberden gerekli RAM ayarlarını yapın, iGPU sürekli kapalı kalsın, Bluetooth Wi-Fi kullanmaıyorsanız BIOS'tan kapatın, işlemci için açılıp kapatılacak ayarları @Ayhan Dönmez hocamız önerir. RAM ayarları için konu açın, işlemci için öneriler de konu içerisinde gelecektir.
Winutil ve Winhance gibi scriptler ile debloat edin, BIOS güncelleyip CPU ve RAM optimizasyonuna almak lazım. Fayda ediyor CS'de ama devasa fark beklemeyin. En azından %1 ve %0.1 değerler iyileşiyor X3D işlemcide. Stabil profil kullanmakla eş değer. Düz EXPO genelde çok iyi sonuç vermiyor.
CS rekabetçi takılan çok fazla kişiye ayarladık şimdiye dek, çoğu mutlu ayrıldı. Zaten tek seferlik üyelik açıp ayarlatıp gittiler sonrasında, teşekkürlerini sundular. Aynı hizmeti artık paralı vermeye başlamışlar ama halen daha ücretsiz burada veriyoruz. Paralı verenler çok anlamaz RAM ve BIOS optimizasyon işinden, onlar daha çok yazılım ve OS alakalı.
Winutil ve Winhance gibi scriptler ile debloat edin, BIOS güncelleyip CPU ve RAM optimizasyonuna almak lazım. Fayda ediyor CS'de ama devasa fark beklemeyin. En azından %1 ve %0.1 değerler iyileşiyor X3D işlemcide. Stabil profil kullanmakla eş değer. Düz EXPO genelde çok iyi sonuç vermiyor.
Şu an RAM kısmında EXPO, CPU kısmında PBO ayarları açık. CPU için PBO Motherboard, 10X ve -20 Curve ayarları yapılı durumda. Ayrıca X3D Gaming Mode'da açık. RAM kısmını sizin rehberinizden ayarlamaya çalışacağım. Winutil ve Winhance hiç duymadım onlarla ilgili izleyebileceğim bir yol varsa bilginizi rica edeyim.