Yelleeror

Becerikli
Katılım
31 Temmuz 2025
Mesajlar
221
Çözümler
1
Beğeniler
40
Yaklaşık ağustos sonu - eylül gibi sistemi tamamen yenilemeyi düşünüyorum. Şu an kafamı en çok kurcalayan konu ekran kartı seçimi.

İki seçenek arasında kaldım:
  • RTX 5070 Ti.
  • RX 9070 XT.
Aslında sadece ekran kartını değil, sistemi bir bütün olarak düşünüyorum.

RTX 5070 Ti alırsam neredeyse bütün bütçem ekran kartına gidecek. Bu yüzden mevcut işlemcime yakın seviyede bir işlemci almak zorunda kalacağım. Şu anki işlemcim R5 7500F alacagım da R5 7600 olur bır fark olmaz yanı bu da özellikle 1440p tarafında yer yer darboğaz oluşturabilir diye düşünüyorum.

RX 9070 XT alırsam ise ekran kartına yaklaşık 10-12 bin TL daha az ödeyeceğim. Böylece o bütçeyi çok daha güçlü bir Ryzen işlemciye ayırabileceğim. Yani ekran kartı biraz daha uygun olacak ama işlemci tarafında ciddi şekilde güçleneceğim. R7 7800X3D gibi işlemci düşünüyorum.

Kullanım amacım ağırlıklı olarak:
  • Forza Horizon serisi ve yarış oyunları.
  • AAA oyunlar (Rust FC26 ETS 2) gibi gibi çok nadir ise Valorant CS2 gibi oyunlar.
  • Sistemi uzun yıllar değiştirmeden kullanmak.
Bir diğer konu ise şu:

Hayatım boyunca NVIDIA kullandım. RTX serilerinden geldim, AMD ekran kartı hiç kullanmadım. Bu yüzden aklımda bazı soru işaretleri var.

  • AMD sürücüleri gerçekten hâlâ problem çıkarıyor mu?
  • Oyunlarda beklenmedik sorun yaşama ihtimali yüksek mi?
  • OBS kayıt kalitesi ve video üretimi konusunda NVIDIA hâlâ belirgin şekilde önde mi?
  • FSR ve AFMF gibi teknolojiler günlük kullanımda gerçekten tatmin ediyor mu?
  • Uzun vadede AMD kullanan biri pişman olur mu?
Açıkçası 5070 Ti bana marka ve yazılım tarafında daha güven veriyor. Ancak 9070 XT sayesinde çok daha güçlü işlemci alabilecek olmam da ciddi şekilde düşündürüyor. Sonuçta daha dengeli bir sistem kurmuş olacağım.

Siz olsanız ne yapardınız?
  • Biraz daha para verip RTX 5070 Ti alıp NVIDIA ekosisteminde mi kalırdınız?
  • Yoksa RX 9070 XT + çok daha güçlü Ryzen işlemci kombinasyonunu mu tercih ederdiniz?
Özellikle iki kartı uzun süre kullanmış arkadaşların deneyimlerini merak ediyorum. Fanboy yorumlarından ziyade gerçekten kullanan kişilerin fikirlerini duymak isterim.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Hocam ben de uzun yıllar AMD kullandığım için 5070 Ti aldım fakat inanın orada da sorunlar gırla. Artık sorun olaylarına ben kafa yormuyorum, tamamen şans işi. Mesela 2 aydır ara ara crash yiyorum ne yaparsam yapayım çözemedim. En son kabloyu değişeceğim, bence 9070 XT tercih edilebilir.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Hocam ben de uzun yıllar AMD kullandığım için 5070 Ti aldım fakat inanın orada da sorunlar gırla. Artık sorun olaylarına ben kafa yormuyorum, tamamen şans işi. Mesela 2 aydır ara ara crash yiyorum ne yaparsam yapayım çözemedim. En son kabloyu değişeceğim, bence 9070 XT tercih edilebilir.

Vallahi hocam dedıgım gıbı en buyuk gayem sorunsuz sekılde PC'yı kullanmak sonucta 80k civarı bır para baglayacagım ve bunu sonuna kadar verım almak ıstıyorum açıkçası hocam bir de bir ayar var NVIDIA da cok kısı kullanmıyordur diye dusunuyorum digital vibrance.
Ayarı veya farklı ısımle bu ayar var mı AMD de cunku benım cok gerek duydugum bır ayar bence guzel goruntu yakalamak ıcın sadece onu 10 15 arttırmak yeterlı.
1782465425568.webp
 
Yedi aydır RX 9070 XT kullanıyorum hiç sorun yaşamadım. Bu kart zaten safkan 2K kartı. O çözünürlükte sizi yıllarca sorunsuz götürür. Aynı performansa sahip ekran kartına fazladan 15-16 bin vermek maddiyat sorununuz yoksa düşünülebilir. Ancak bütçenizi zora sokup diğer bileşenlerden kısmanıza sebep olacaksa mantıksız bir seçim olur. Dediğiniz gibi aradaki fiyat farkına R7 7800X3D tercih edilebilir. İkinci seçenek olarak R7 9700X de tercih edilebilir. Ama Valorant ve CS2 işlemci yükünün arttığı oyunlardı sanırım ama bu daha çok 1080p'de kendini belli ediyordu. 2K'da bu yük ne kadar emin değilim.
 
Son düzenleme:
Yedi aydır RX 9070 XT kullanıyorum hiç sorun yaşamadım. Bu kart zaten safkan 2K kartı. O çözünürlükte sizi yıllarca sorunsuz götürür. Aynı performansa sahip ekran kartına fazladan 15-16 bin vermek maddiyat sorununuz yoksa düşünülebilir ancak bütçenizi zora sokup diğer bileşenlerden kısmanıza sebep olacaksa mantıksız bir seçim olur. Dediğiniz gibi aradaki fiyat farkına R7 7800X3D tercih edilebilir. İkinci seçenek olarak R7 9700X de tercih edilebilir. Ama Valorant ve CS2 için işlemci yükünün arttığı oyunlardı sanırım ama bu daha çok 1080P'de kendini belli ediyordu. 2K'da bu yük ne kadar emin değilim.

Hocam ben de öyle düşünüyorum ya ama sizce aradaki farka değer mi? AMD arayüzü falan filan hayatımda hiç kullanmadım açıkçası, sizce mantıklı bir geçiş mi olur? Bütçe zaten çok olsa düşünmem, alırım 5070 Ti da. Kısıtlı bütçe ve sorunsuzluk önemli, açıkçası o yüzden düşündürdü yazılım problemleri falan. Bir de hocam, üstte belirttiğim gibi AMD'de renk ayarlarında digital vibrance gibi farklı isimde bir şey var mı?
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Fiyattan ziyade teknolojik olarak NVIDIA tarafını tercih etmeni öneririm, eğer sadece oyun amacın varsa AMD kart alabilirsin aynı fiyat bandında genelde daha fazla kas gücüne sahip oluyorlar.
 
Hocam ben de öyle düşünüyorum ya ama sizce aradaki farka değer mi? AMD arayüzü falan filan hayatımda hiç kullanmadım açıkçası, sizce mantıklı bir geçiş mi olur? Bütçe zaten çok olsa düşünmem, alırım 5070 Ti da. Kısıtlı bütçe ve sorunsuzluk önemli, açıkçası o yüzden düşündürdü yazılım problemleri falan. Bir de hocam, üstte belirttiğim gibi AMD'de renk ayarlarında digital vibrance gibi farklı isimde bir şey var mı?
Ben hayatımda ilk kez sistem topladım bir de beni düşün. :rofl: Ona rağmen tercihimi RX 9070 XT'den yana kullandım. Çünkü sizin durumunuzdaydım. Aynı performansı veren karta fazladan 15-20 bin vermek istemedim. Aradaki farkı RAM'e verdim. Pişman mıyım hayır değilim. Çünkü yapay zeka ile işim yok.
 
Fiyattan ziyade teknolojik olarak NVIDIA tarafını tercih etmeni öneririm, eğer sadece oyun amacın varsa AMD kart alabilirsin aynı fiyat bandında genelde daha fazla kas gücüne sahip oluyorlar.

Vallahi hocam oyun oynamak dışında bilgisayar ile çok bir şey yapmıyorum en fazla OBS ile kayıt ve CapCut düzenleme o da en fazla yani ama alacağım bilgisayarın beni sorunsuz şekilde 2 3 sene getirmesini istiyorum parça değiştirmeden bozulmadan yazılım sorunu yaşamadan.

Ben hayatımda ilk kez sistem topladım bir de beni düşün. :rofl: ona rağmen tercihimi RX 9070 XT'den yana kullandım. Çünkü sizin durumunuzdaydım. Aynı performansı veren karta fazladan 15-20 bin vermek istemedim. Aradaki farkı RAM'e verdim. Pişman mıyım hayır değilim. Çünkü yapay zekâ ile işim yok.

Aynı şekil hocam benim de yapay zekayla falan işim yok sadece oyun oynuyorum arada sırada bir OBS ile kayıt ve CapCut edit o da amatör şekilde ve çok nadir. Ama tabii ki insan alışmışlıklardan vazgeçemiyor gene de düşünüyorum AMD çünkü fiyat olarak 10.000TL 15.000 TL civarı fark ediyor ve NVIDIA alırsam daha kötü işlemci.