Güzel fikir olduğunu düşünüyorum ama her ağızdan bir ses vallahi insan ne yapacağını şaşırıyor
Nvidia tarafının yazılım avantajı var, yapay kare yaratımı ve ışık izleme yazılımları tüketicinin kullanımına göre değerli bir unsur.
AMD tarafında yine aynı meretler var, en son Nvidia kadar gelişmemişti ama kartın saf güç ve fiyat avantajı var.

Sizin durumunuzda fazla sorun çıkarmayacak bir 9070XT ve işlemci yükseltmesi dâhâ avantajlı.
AM5 platformunda sorunsuzluk için anakart ve RAM tercihi de önemli idi.
 
NVIDIA tarafının yazılım avantajı var, yapay kare yaratımı ve ışık izleme yazılımları tüketicinin kullanımına göre değerli bir unsur.
AMD tarafında yine aynı meretler var, en son NVIDIA kadar gelişmemişti ama kartın saf güç ve fiyat avantajı var.

Sizin durumunuzda fazla sorun çıkarmayacak bir 9070XT ve işlemci yükseltmesi dâhâ avantajlı.
AM5 platformunda sorunsuzluk için anakart ve RAM tercihi de önemli idi.

Hocam bende fazladan SSD var 1TB şu anki kullanmdıgım C dıskı hatta sadece DDU ıle NVIDIA sürücülerini sılerek yenı AMD sürücülerini kursam nasıl olur SSD harıc sıstem gayet ıyı oldu gıbıme geldı tabıkı bahsettıgım gıbı 1 2 ay sonra alacağım.

1782475639790.webp
 
Hocam bende fazladan SSD var 1TB şu anki kullanmdıgım C dıskı hatta sadece DDU ıle NVIDIA sürücülerini sılerek yenı AMD sürücülerini kursam nasıl olur SSD harıc sıstem gayet ıyı oldu gıbıme geldı tabıkı bahsettıgım gıbı 1 2 ay sonra alacağım.

Eki Görüntüle 260626
Yazılım kısmına yorum yapamam hocam, benim de sistem toplamaya hevesim var ama mecburiyeten erteliyorum.

Gigabyte B850M Force önerelim hemen, giriş seviyesi anakartla uğraşma.
 
Yedi aydır RX 9070 XT kullanıyorum hiç sorun yaşamadım. Bu kart zaten safkan 2K kartı. O çözünürlükte sizi yıllarca sorunsuz götürür. Aynı performansa sahip ekran kartına fazladan 15-16 bin vermek maddiyat sorununuz yoksa düşünülebilir. Ancak bütçenizi zora sokup diğer bileşenlerden kısmanıza sebep olacaksa mantıksız bir seçim olur. Dediğiniz gibi aradaki fiyat farkına R7 7800X3D tercih edilebilir. İkinci seçenek olarak R7 9700X de tercih edilebilir. Ama Valorant ve CS2 işlemci yükünün arttığı oyunlardı sanırım ama bu daha çok 1080p'de kendini belli ediyordu. 2K'da bu yük ne kadar emin değilim.
Mesela ben 9070XT 12400F ile 4K'da sorun olmasa da 1440p'de bazı oyunlarda darboğaz yaşıyorum Cyberpunk gibi yoğun şehir yapısının olduğu CPU ağırlıklı oyunlarda.

Sağlam bir işlemci yoksa 2K'da da ekran kartını frenliyor malesef ultra detaylarda bile.

Geçen günlerde de bu konuyla ilgili başlık açmıştı arkadaş. Ben olsam 5070 Ti almak yerine aradaki fiyat farkını X3D işlemciye yatırırım. Böylece hem güçlü bir ekran kartı hem de güçlü bir işlemci ile daha uzun ömürlü performanslı bir sistem edinmiş olurum.

Hem de ileride GTA 6 gibi işlemciye yüklenecek oyunlarda da CPU darboğazı yaşama ihtimali ortadan kalkar.