spalgin

Çalışkan
Katılım
1 Ağustos 2025
Mesajlar
23
Beğeniler
1
1757126410392.webp


Hiç araştırma yapmadan ChatGPT önerisi ile bu ayarları yaptım. RDR2 de test ettim ve 4K Ultra ayarlarda 6-7 FPS bir artış aldım, sonuçtan memnunum ancak ileride bir sorun yaşar mıyım? Değiştirmemi önerdiğiniz bir şeyler var mı? Teşekkürler.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Eki Görüntüle 182440

Hiç araştırma yapmadan ChatGPT önerisi ile bu ayarları yaptım. RDR2 de test ettim ve 4K Ultra ayarlarda 6-7 FPS bir artış aldım, sonuçtan memnunum ancak ileride bir sorun yaşar mıyım? Değiştirmemi önerdiğiniz bir şeyler var mı? Teşekkürler.
Hiçbir sıkıntı olmaz, Memory kısmını +2000 dayayabilirsin Samsung GDDR7 için problem olmaz, Core Clock daha da artışa gidebilirsin. Yapılan işlem doğru kısacası.

Fan devrini manuel olarak ayarlamayı unutma Afterburner'den.

Core +200 Memory +2000'de bırakırdım ben olsam. Core voltaj +100 verebilirsin ama çok gerekli bir adım değil, 10-20 mV arası artırıyor max ve zaten voltaj 1.1'e limitli bu kartlarda. Bir de Afterburner'de voltaj ayarı kapalı zaten, ayarlardan açman lazım. 1.1'in üstüne çıkmıyor bu kartlarda doğru düzgün. Parça zararı olmaz. +200 +2000 ve Power Limit %110 kalabilir, fan devrini manuel ayarlamayı unutma ekran kartı kendi yazılımından ya da Afterburner'den. @spalgin

Daha verimli kullanmak istersen undervolt+overclock deneyebilirsin. Kullandığın model 3 fanlı bir modelse bu şekilde kalsın. 2 fanlılar genelde çok ısınıyor hotspot olarak özellikle.
 
İleride sorun yaşamazsın, kaldıramadığı yerde sana belli eder çökerek ancak ayarları tekrar kısıp devam edersin zarar vermez.

Yine de bence 5000 serisi çok stabil değil gibi, ben OC yaptığımda performans sabit kaldı ya da biraz düştü.

Şimdilik GPU Tweak ile gelen ön ayarlı OC’yi kullanıyorum. Yüzde 10 Power - biraz da bellek hızı aşırtması. Kendi ön ayarını kullandığımda performans artışı yaşıyorum, manuelde tek tek denemeye erindim açıkçası.
 
O kartla 4K Ultra DLLS Quality'de 80 FPS civari almaniz gerek. 6-7 FPS fazlasini anlamak cok zor. Ben olsam karti, ozellikle RAM'leri zorlamazdim. Zaten artik tum donanimlari guvenli limitlerinin sinirina dayayarak uretiyorlar. Hic riske atmaya degmez. Ozellikle RAM'leri OC ettiginizde tum testlerden gecer, aylarca, belki bir iki yil sorunsuz calisir ama sonunda ciuuuu. %10 bile yok arada. Iki tane gereksiz ayari bir kademe dusurseniz zaten ayni artisi saglarsiniz oyunda.

ChatGPT'ye Ultra gorsellerinden taviz vermeden hangi ayarlari kisabilirim RDR2'de ve kac FPS artis saglarim deyin. O daha mantikli olur.

Bana verdigi yanit su:

RDR2’de FPS artırmak için kısmaya değer ayarlar​

1. MSAA (Anti-Aliasing)
  • Ultra’da çok fazla GPU yükü bindiriyor.
  • 2x yerine TAA + FXAA kombinasyonu çok daha hafif.
  • FPS kazancı: +10 ila +15.
  • Görsel fark: Çok az, özellikle hareketli sahnelerde fark edilmez.
2. Shadow Quality / Soft Shadows
  • Ultra gölgeler inanılmaz pahalı.
  • High’a almak neredeyse aynı görünüyor.
  • FPS kazancı: +5 ila +8.
3. Reflection Quality
  • Su ve parlak yüzeylerde çok fark yaratıyor gibi görünse de genelde gözden kaçıyor.
  • High’a çekmek neredeyse fark edilmez.
  • FPS kazancı: +3 ila +5.
4. Volumetrics (Volumetric Lighting & Fog)
  • Sis/ışık efektleri Ultra’da GPU’yu çok yoruyor.
  • High veya “Balanced” tavsiye edilir.
  • FPS kazancı: +5 ila +10.
5. Tessellation
  • Araziye derinlik katıyor ama performans düşürüyor.
  • High yeterli.
  • FPS kazancı: +3 ila +5.
6. Grass Shadows / Ambient Occlusion
  • Çimen gölgeleri Ultra’da fark edilmiyor bile.
  • High veya Medium kullanabilirsin.
  • FPS kazancı: +3 ila +6.



🎮 Uygulanabilir kombinasyon​

  • Ultra preset → bazı ayarları High’a çekmek (özellikle Shadows, Reflections, Volumetrics)
  • Görsel kalite: %95 aynı kalır.
  • FPS artışı: toplamda +20 ila +30 FPS kazanabilirsin (GPU’ya bağlı).
 
Son düzenleyen: Moderatör:
O kartla 4K Ultra DLLS Quality'de 80 FPS civari almaniz gerek. 6-7 FPS fazlasini anlamak cok zor. Ben olsam karti, ozellikle RAM'leri zorlamazdim. Zaten artik tum donanimlari guvenli limitlerinin sinirina dayayarak uretiyorlar. Hic riske atmaya degmez. Ozellikle RAM'leri OC ettiginizde tum testlerden gecer, aylarca, belki bir iki yil sorunsuz calisir ama sonunda ciuuuu. %10 bile yok arada. Iki tane gereksiz ayari bir kademe dusurseniz zaten ayni artisi saglarsiniz oyunda.

ChatGPT'ye Ultra gorsellerinden taviz vermeden hangi ayarlari kisabilirim RDR2'de ve kac FPS artis saglarim deyin. O daha mantikli olur.

Bana verdigi yanit su:

RDR2’de FPS artırmak için kısmaya değer ayarlar​

1. MSAA (Anti-Aliasing)
  • Ultra’da çok fazla GPU yükü bindiriyor.
  • 2x yerine TAA + FXAA kombinasyonu çok daha hafif.
  • FPS kazancı: +10 ila +15.
  • Görsel fark: Çok az, özellikle hareketli sahnelerde fark edilmez.
2. Shadow Quality / Soft Shadows
  • Ultra gölgeler inanılmaz pahalı.
  • High’a almak neredeyse aynı görünüyor.
  • FPS kazancı: +5 ila +8.
3. Reflection Quality
  • Su ve parlak yüzeylerde çok fark yaratıyor gibi görünse de genelde gözden kaçıyor.
  • High’a çekmek neredeyse fark edilmez.
  • FPS kazancı: +3 ila +5.
4. Volumetrics (Volumetric Lighting & Fog)
  • Sis/ışık efektleri Ultra’da GPU’yu çok yoruyor.
  • High veya “Balanced” tavsiye edilir.
  • FPS kazancı: +5 ila +10.
5. Tessellation
  • Araziye derinlik katıyor ama performans düşürüyor.
  • High yeterli.
  • FPS kazancı: +3 ila +5.
6. Grass Shadows / Ambient Occlusion
  • Çimen gölgeleri Ultra’da fark edilmiyor bile.
  • High veya Medium kullanabilirsin.
  • FPS kazancı: +3 ila +6.



🎮 Uygulanabilir kombinasyon​

  • Ultra preset → bazı ayarları High’a çekmek (özellikle Shadows, Reflections, Volumetrics)
  • Görsel kalite: %95 aynı kalır.
  • FPS artışı: toplamda +20 ila +30 FPS kazanabilirsin (GPU’ya bağlı).
Hocam OC-UV işlemleri biraz da işin eğlencesi. Elindeki cihazdan maksimum verim almanın tadı bir başka. Yoksa dediğin gibi devasa farklar yaratmıyor. Ben hiç OC yapıp ulan bu kart kullanılmaz haldeydi artık 5 yıl daha beni götürür diyeni görmedim. Meraklısı için hem bir uğraş hem de fazladan elde edilen performansın verdiği hazdan ibaret. Şahsen ben de fabrikasyon değerleri ile 230W çeken 3070'imin birkaç ayar ile aynı performansı 200W ile vermesinden keyif alıyorum. Yoksa o aradaki fark ne bana devasa bir elektrik tasarrufu sağlıyor ne de kartın ısısında harika bir düşüşe sebep oluyor.
 
Aslında 5000 serisi OC'ye çok müsait. Ozellikle benim 5070ti'da gördüğüm, OC ile 5080 ile arasindaki %6-15 performans farkı neredeyse kapatıyor. Tabii kart üreticisine göre değişiyor durum.

Muhtemelen sorun olmaz, zaten problem çıkması halinde kart kendini koruyor, ancak ben kartımın minik performans artışından çok serin çalışmasını ve az ses çıkarmasını isterim. Tercih sizin.
 
Hocam OC-UV işlemleri biraz da işin eğlencesi. Elindeki cihazdan maksimum verim almanın tadı bir başka. Yoksa dediğin gibi devasa farklar yaratmıyor. Ben hiç OC yapıp ulan bu kart kullanılmaz haldeydi artık 5 yıl daha beni götürür diyeni görmedim. Meraklısı için hem bir uğraş hem de fazladan elde edilen performansın verdiği hazdan ibaret. Şahsen ben de fabrikasyon değerleri ile 230W çeken 3070'imin birkaç ayar ile aynı performansı 200W ile vermesinden keyif alıyorum. Yoksa o aradaki fark ne bana devasa bir elektrik tasarrufu sağlıyor ne de kartın ısısında harika bir düşüşe sebep oluyor.
UV konusuna katiliyorum ama OC'nin uzun vadede mutlaka bir yerden acisi cikiyor. Hatta kendi kullandigim kartta GPU'yu UV yaparken RAM'leri de 500 Mhz asagi cekiyorum. OC'den gelecek 3-5 FPS yerine stabil oldugunu, 15 saat oynasam bile kilitlenmeyecegini bildigim bir sistemi tercih ederim.

OC'nin keyfi 486DX 66'yi 100 yapmak, MMX 166'yi 233 yapmak ya da Celeron 300'u 450 yapmakti. %50 elde ediyordunuz. Simdi %5 icin parmagimi kimildatmam. Hatta tepe degerin o kadar yakininda calistiriliyorsa sistem bir %5'te ben dusururum ki elimde kalmasin. 🥰🫠
 
O kartla 4K Ultra DLSS Quality'de 80 FPS civari almaniz gerek. 6-7 FPS fazlasini anlamak cok zor. Ben olsam karti, ozellikle RAM'leri zorlamazdim. Zaten artik tum donanimlari guvenli limitlerinin sinirina dayayarak uretiyorlar. Hiç riske atmaya degmez. Ozellikle RAM'leri OC ettiginizde tum testlerden gecer, aylarca, belki bir iki yil sorunsuz calisir ama sonunda ciuuuu. %10 bile yok arada. Iki tane gereksiz ayari bir kademe dusurseniz zaten ayni artisi saglarsiniz oyunda.

ChatGPT'ye Ultra gorsellerinden taviz vermeden hangi ayarlari kisabilirim RDR2'de ve kac FPS artis saglarim deyin. O daha mantikli olur.

Bana verdigi yanit su:

RDR2'de FPS artırmak için kısmaya değer ayarlar​

1. MSAA (Anti-Aliasing)
  • Ultra'da çok fazla GPU yükü bindiriyor.
  • 2X yerine TAA + FXAA kombinasyonu çok daha hafif.
  • FPS kazancı: +10 ila +15.
  • Görsel fark: Çok az, özellikle hareketli sahnelerde fark edilmez.
2. Shadow Quality / Soft Shadows
  • Ultra gölgeler inanılmaz pahalı.
  • High'a almak neredeyse aynı görünüyor.
  • FPS kazancı: +5 ila +8.
3. Reflection Quality
  • Su ve parlak yüzeylerde çok fark yaratıyor gibi görünse de genelde gözden kaçıyor.
  • High'a çekmek neredeyse fark edilmez.
  • FPS kazancı: +3 ila +5.
4. Volumetrics (Volumetric Lighting & Fog)
  • Sis/ışık efektleri Ultra'da GPU'yu çok yoruyor.
  • High veya “Balanced” tavsiye edilir.
  • FPS kazancı: +5 ila +10.
5. Tessellation
  • Araziye derinlik katıyor ama performans düşürüyor.
  • High yeterli.
  • FPS kazancı: +3 ila +5.
6. Grass Shadows / Ambient Occlusion
  • Çimen gölgeleri Ultra'da fark edilmiyor bile.
  • High veya Medium kullanabilirsin.
  • FPS kazancı: +3 ila +6.



🎮 Uygulanabilir kombinasyon​

  • Ultra preset → bazı ayarları High'a çekmek (özellikle Shadows, Reflections, Volumetrics)
  • Görsel kalite: %95 aynı kalır.
  • FPS artışı: toplamda +20 ila +30 FPS kazanabilirsin (GPU'ya bağlı).

Hocam birkaç gündür RDR2 için ayarlara bakınıyorum FPS'den ziyade böyle taş gibi bir görüntü kalitesi için ne yapmak lazım acaba?