Alessandro Del Piero

Başarılı
Katılım
4 Haziran 2025
Mesajlar
1.558
Çözümler
8
Beğeniler
921
Yani genellikle bu derecelerde geziyor. Ranch Simulator olsun, CS2 olsun, 77 derece sıcaklık 93-92 hotspot geziyor, kart %100 kullanıyor kendini. Fakat işlemci nedense kendini hiç %100 kullandığını görmedim. Ryzen 5 5600 üzerinde 4 bakır borulu Thermalright Refined SE soğutucu var, kendisi 50 dereceyi geçmiyor. Acaba neden böyle oluyor? Ekran kartı 120W'lara çıkarken işlemci 40-45'in üstüne çıkmıyor. Anakart A520M HVS. Sanırım anakarttan dolayı işlemci watt çekemiyor.

Ekran kartının modeli axle. Biliyorum bilmiyorsunuz bu modeli.
 
Son düzenleme:
Yani genellikle bu derecelerde geziyor. Ranch Simulator olsun, CS2 olsun, 77 derece sıcaklık 93-92 hotspot geziyor, kart %100 kullanıyor kendini. Fakat işlemci nedense kendini hiç %100 kullandığını görmedim. Ryzen 5 5600 üzerinde 4 bakır borulu Thermalright Refined SE soğutucu var, kendisi 50 dereceyi geçmiyor. Acaba neden böyle oluyor? Ekran kartı 120W'lara çıkarken işlemci 40-45'in üstüne çıkmıyor. Anakart A520M HVS. Sanırım anakarttan dolayı işlemci watt çekemiyor.

Ekran kartının modeli axle. Biliyorum bilmiyorsunuz bu modeli.
Ters giden bir şey görmüyorum. R5 5600 görüntüyü 144p yapsan belki darboğaz yapar, o yüzden %100 olmuyor, yani işlemci ekran kartına rahatlıkla yetişiyor. Sorun yok. Sıcaklık için ise yapabileceğiniz şeyler az çok belli, termal macun yenilemesi ve toz alma işlemi. Yine soğumuyorsa artık yapacak bir şey yok, kartın kalıtsal durumundan kaynaklanır. Axle iyi soğutmalara sahip bir custom ekran kartı üreticisi değil.
 
Ters giden bir şey görmüyorum. R5 5600 görüntüyü 144p yapsan belki darboğaz yapar, o yüzden %100 olmuyor, yani işlemci ekran kartına rahatlıkla yetişiyor. Sorun yok. Sıcaklık için ise yapabileceğiniz şeyler az çok belli, termal macun yenilemesi ve toz alma işlemi. Yine soğumuyorsa artık yapacak bir şey yok, kartın kalıtsal durumundan kaynaklanır. Axle iyi soğutmalara sahip bir Custom ekran kartı üreticisi değil.

Peki işlemcinin çektiği watt hakkında ne düşünüyorsunuz? Anakarttan mıdır? Çünkü OCCT testinde 70W lara dayanıyor.
 
Peki işlemcinin çektiği watt hakkında ne düşünüyorsunuz? Anakarttan mıdır? Çünkü OCCT testinde 70W lara dayanıyor.
İşlemci ihtiyacı kadar watt çeker. Az olup işini görmesine bak; verimli işlemci asla göz çıkarmaz, neden watt tüketiminin fazla olmasını istiyorsun? İşlemci yüksek watt çekmiyorsa anakarttan kaynaklı değil, işlemciden kaynaklı. Ne kadar ihtiyacı varsa o kadar güç çeker. Çok güçlü bir işlemci takarsın o çok daha fazla çeker. Anakartın watt verebilme sınırı yok, mosfetler ısınana kadar bana mısın demez, ısındıktan sonra da zaten throttle yapar, bir nevi sınır sayılır mı, işte orası tartışılır.