lwitan

Becerikli
Katılım
20 Temmuz 2025
Mesajlar
45
Çözümler
1
Beğeniler
12
Merhaba. Sıvı soğutmam bozulduğu için bilgisayarcıya götürdüm ve yeni bir sıvı soğutma ile kasama sığmadığı için yeni bir kasa aldım. Bunları yaptıktan sonra asla eski performansında olduğunu düşünmüyorum bilgisayarımın. 50 kere format attım, Windows 10 denedim, Windows 11 denedim. Mesela LoL oynarken başlarda 200 aldığım FPS'im 180 iken bir anda 120ye falan düşüyor. Yanlış yaptığım bir şey mi var? Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. BIOS'um güncel. Son olarak biraz farklı bir kasam var.

Kasa modelim: Gameagle Storm 7
Sıvı soğutma modelim: MSI MAG CoreLiquid A13 360mm.
Sistem özelliklerini aşağıdaki fotoğraflarda paylaştım.

yens.webp


ram.webp
 
Son düzenleyen: Moderatör:
LoL özelinde bir sorun varsa fare Hz düşürmeyi deneyin. Yanlışım yoksa LoL 1000 Hz üstünde FPS sorunu yaşıyor. Hatta forumda birine bu yöntemi söyleyince sorununu çözdüğünü hatırlıyorum. Hatta 1000 Hz kullanıyorsanız 125 Hz düşürüp de deneyin. Eski oyunlarda maalesef yazılımsal destek yoksa Hz olayı sorun oluşturabiliyor.

SSD keza kötü durumdaysa takılmalara yol açabilir. CrystalDiskInfo değerlerini atın ve CrystalDiskMark ile hız testini de paylaşın.

Bunun dışında dört slota 8 GB bellek yerine 2x16 GB yapmanız sistemin istikrarı açısından çok daha iyi olacaktır.

Bağlantıda önerdiğim ayarları da uygulayıp tekrar deneyimleyin.


 
SSD'lerimi neredeyse daha yeni aldım mouse olarak Logitech Superlight 2 DeX var. Logtiechte daha önce 8K Hertz'e aldığımda sorunlar yaşıyordum. Uygulamasını bile kurmadım öyle söyleyeyim. Sistemimin kötü olduğunu düşünmüyorum optimizasyon sorunu olsa bile bu kadar düşük alıp kasıyormus hissini almamam gerektiğini düşünüyorum.
 
Uygulamasını yükleyip 1000 Hz olduğundan emin olun. Hatta dediğim gibi 125 Hz alıp deneyin. Ama LoL oyununda Hz yüksek olunca FPS sorunu olduğundan eminim.

Pek anlamasam da bazı üyeler yazınca gördüm. Atıyorum dongle kablosu falan parazitlenmeye yol açıyor gibi şeyler gördüm. Tabii bu donanım veya yazılımda ne tarz sorunlara yol açar bilmiyorum.

Yukarıda dediğim şeyleri bir yapın olmazsa yazın. Sabah farklı kişiler de konuya bakacaktır, ara sıra öne de çıkarabilirsiniz.
 
Tüm oyunlarda mı bu şekilde? R23, OCCT denedin mi? Bu uygulamaları çalıştırırken HWiNFO üzerinden sıcaklık takibi yap. RAM'lerini 2*8 şeklinde dene. SSD'lerinin Firmware güncellemelerini yaptın mı? Ekran kartın neden 4091 MB olarak gözüküyor onu anlamadım.
 
Tüm oyunlarda mı bu şekilde? R23, OCCT denedin mi? Bu uygulamaları çalıştırırken HWiNFO üzerinden sıcaklık takibi yap. RAM'lerini 2*8 şeklinde dene. SSD'lerinin Firmware güncellemelerini yaptın mı? Ekran kartın neden 4091 MB olarak gözüküyor onu anlamadım.

Ekran kartının 4091 gözükmesini bende çözemedim. Ekran kartı modelim bu Gainward RTX4060 Ti 16 GB. Şimdi OCCT testi yapacağım. Sonucu atarım.

 
VRAM'i öyle göstermesinin sebebi Speecy'yi hala kullanıyor olmanız, rahmetli dedemin zamanında çıkmış bir uygulama.
 
BIOS ayarlarını kontrol edin. Resizebar mesela açabilirsiniz. DDR5'de otomatik açıldığını söylüyorlar. Tabii güncel BIOS kullanmayanlarda böyle mi bilmiyorum. Ama DDR4 sistemlerde Resizebar otomatik açılmıyor. Bu ayar da genel olarak istikrarı artırıyor. Arada belki gözden kaçan BIOS ayarları da vardır onları da yapın.



Nvidia tarafında son güncellemeler sorunlu geçti. Belki bundan dolayı da FPS sorunu yaşıyor olabilirsiniz.

DDU ile kaldırıp en güncel sürücüyü tekrardan yükleyin.

Ayrıca şu ayarları kapalı tutun. Nvidia çözdüğünü belirtse de oyun filtreleri ayarları uzunca bir süre FPS sorunu oluşturduş. Çözülmüş hali bile bazı oyunalrda sorunlara yol açıyor olabilir.

2025-07-20_16-47.webp


Yukarıda ilk mesajında ayar önerisi bırakmıştım. Pek dikkate aldığınızı belirten bir mesajla geri dönüş yapmadınız. Orada başka bir üyeye genel güncelleme, güncelleme sonrası çöp dosya bakımı hakkında öneriler yaptım. Onları tekrarlıyorum uygulamadıysanız lütfen uygulayın. Gözünüzden kaçan bir güncelleme veya basit bir bakım bile çok etki edebiliyor.

Sistem özelliklerine bakmak için de CPU-Z ve GPU-Z kullanın.