Marix eksikliği çok hissediliyor her iki forumda da, bu adam aktifken bu tarz hatalar hiç yapılmazdı mesela ya da aynı gün düzeltilirdi. Bu tarz kişilerin yokluğu TR adına büyük kayıp.



Bu bağlantı şekli tek kablodan 2x8 pin çoklanmış şekilde mi yoksa 2 ayrı 1x8 pin şeklinde mi?

Eki Görüntüle 260542
İnan bilmiyorum yani PSU'da n iki ayrı kablo mu geliyor demek istedin galiba ama hiç hatırlayamıyorum, babam ile elimizden geldiğince kendimiz montaj ettik şuanda kontrol etme şansımda yok, yarın işten geldikten sonra vakit bulabilirsem bakarım nasıl anlayacağımı bana yazabilirsen.
 
Şu şekil abi, maalesef kartı almadan önce psu seçmiştim o yüzden tam denk gelmedi.
 

Dosya Ekleri

  • Screenshot_20260626_013837_Google.webp
    Screenshot_20260626_013837_Google.webp
    1,2 MB · Görüntüleme: 9
İnan bilmiyorum yani PSU'da n iki ayrı kablo mu geliyor demek istedin galiba ama hiç hatırlayamıyorum, babam ile elimizden geldiğince kendimiz montaj ettik şuanda kontrol etme şansımda yok, yarın işten geldikten sonra vakit bulabilirsem bakarım nasıl anlayacağımı bana yazabilirsen.

2 ayrı kablo var.

1782427202328.webp
1782427217307.webp


Salim ve sendeki x1 yazandan 2 adet olmalı, yani sağdakinden. @Alcheinz

Şu şekil abi, maalesef kartı almadan önce psu seçmiştim o yüzden tam denk gelmedi.

@ahmetmelihalemdar ile bunu bir gözden geçirtin Salim, çok sağlıklı değil uzun vade.
 
Tamamdır yarın kontrol etmeye çalışırım, x1 yazandan 2 adet vardır umarım.

UV yapıp statik eğri belirlediğin için sende aslında 2 türlüsü de problem olmaz ama 250-300W Power Limit artırıp OC yapacağım dersen asıl sıkıntı o zaman başlıyor, stabillik koruyamaz kart. Tavsiyem sağdaki bağlantı türünden 2 adet olması ayrı şekilde. Bunu araştırırsanız bu şekilde önerildiğini göreceksiniz.

Tamamdır yarın kontrol etmeye çalışırım, x1 yazandan 2 adet vardır umarım.

Bu durum PSU'ya göre değişiyor. Kısaca şöyle özetleyelim. 1 adet tekli kablo bağlı olacak, diğer kablo 1x8'den 2x8 çoklanmış şekilde olacağından yancısı boşta kalacak. @Alcheinz

1782427580247.webp
1782427599933.webp
 
UV yapıp statik eğri belirlediğin için sende aslında 2 türlüsü de problem olmaz ama 250-300W Power Limit artırıp OC yapacağım dersen asıl sıkıntı o zaman başlıyor, stabillik koruyamaz kart. Tavsiyem sağdaki bağlantı türünden 2 adet olması ayrı şekilde. Bunu araştırırsanız bu şekilde önerildiğini göreceksiniz.



Bu durum PSU'ya göre değişiyor. Kısaca şöyle özetleyelim. 1 adet tekli kablo bağlı olacak, diğer kablo 1x8'den 2x8 çoklanmış şekilde olacağından yancısı boşta kalacak. @Alcheinz

Eki Görüntüle 260549 Eki Görüntüle 260550
Anladım abi, örneğin sağdaki gibi değilse sana yaptığım undervolt ayarını attığımda bu şekilde kullandığımda sorun teşkil edip etmeyeceğine karar verebilir miyiz? Yani illa kablo alıp değiştirmem gerekmiyorsa sağlıklı ise olduğu halde bırakırız.
 
Ben de pek güvenmiyorum, ama şuan kullanmak durumundayım sorun çıkartirmi nerden anlarız kablosundan falan anlar miyiz?

PSU'da elbet 1x8 pin tekli kablo vardır bir tane daha.

Anladım abi, örneğin sağdaki gibi değilse sana yaptığım undervolt ayarını attığımda bu şekilde kullandığımda sorun teşkil edip etmeyeceğine karar verebilir miyiz? Yani illa kablo alıp değiştirmem gerekmiyorsa sağlıklı ise olduğu halde bırakırız.

Senin kart TDP 250 W ama UV kullandığın için 200 W civarında takılıyordur. PCIe slottan 75 W geliyor, tolere eder. Ben olsam bu şekilde kullanmazdım ama, tavsiye edilmez.
 
PSU'da elbet 1x8 pin tekli kablo vardır bir tane daha.



Senin kart TDP 250 W ama UV kullandığın için 200 W civarında takılıyordur. PCIe slottan 75 W geliyor, tolere eder. Ben olsam bu şekilde kullanmazdım ama, tavsiye edilmez.
Yok abi firma böyle yapmış 2x8 pci ve 12vhpwr 600w giriş var. Anakart almadan önce psu bakıyordum zaten aklımdaydı
 
PSU'da elbet 1x8 pin tekli kablo vardır bir tane daha.



Senin kart TDP 250 W ama UV kullandığın için 200 W civarında takılıyordur. PCIe slottan 75 W geliyor, tolere eder. Ben olsam bu şekilde kullanmazdım ama, tavsiye edilmez.
Bu bilgilerin kaynağı, doğrudan XPG'nin (Adata) resmi web sitesinde yayımladığı Kyber 750W modeline ait teknik veri belgesidir (datasheet).

Üreticinin resmi teknik tablosunda kablo ve konnektör dağılımı tam olarak şöyle listelenmiştir:

  • PCI-E 6+2 Pin: Kablo Sayısı: 1, Konnektör Sayısı: 2 (Yani tek kablo üzerinden "pigtail" denilen yöntemle iki adet 6+2 pin çıkış veriyor).
  • PCI-E 12+4 Pin (12VHPWR / 12V-2x6): Kablo Sayısı: 1, Konnektör Sayısı: 1.
Kasa içerisindeki güç kaynağının güncel revizyonlarına ait resmi spesifikasyon tablosunu XPG'nin küresel web sitesindeki "PC Components > Power Supply > Kyber" adımlarını takip ederek veya doğrudan ürünün teknik PDF belgesini inceleyerek de doğrulayabilirsin.



AI bu şekilde cevap veriyor bana. Doğru mudur acaba abi?