Sürekli NVIDIA sistem kullanan birisi AMD sisteme geçiş yapmalı mı?

Yelleeror

Becerikli
Katılım
31 Temmuz 2025
Mesajlar
228
Çözümler
1
Beğeniler
41
Sistem toplama konusunda inanılmaz kararsız kaldım. Ağustos sonu - Eylül başı gibi sistemi yükselteceğim ve bu benim uzun yıllar kullanacağım bilgisayar olacak. Bu yüzden tek şansım var gibi görüyorum. Yanlış seçim yapma lüksüm pek yok.

Şu an iki seçenek arasında kaldım:

1. seçenek

  • Ryzen 5 7500X3D veya daha iyisi.
  • RX 9070 XT.
  • Yaklaşık 65-70 bin TL civarında daha güçlü bir sistem.
2. seçenek

  • RTX 5070 Ti.
  • R5 7600 (düşünmüyorum, bu kadar düşük işlemci) ya da gene aynı şekilde R5 7500X3D.
  • Toplam maliyet belirgin şekilde daha yüksek oluyor. Aradaki 15k civarı fark ediyor, o zamanki aldığım sisteme göre değişecek tabii.
Asıl kafamı karıştıran konu ekran kartı.

Daha önce hayatım boyunca hep NVIDIA kullandım. NVIDIA Denetim Masası'nda sadece digital vibrance ayarını kullanıyordum. Onun dışında RTX video, broadcast veya farklı NVIDIA yazılımlarını kullanan biri değilim. Yani NVIDIA ekosistemine çok bağlı olduğumu söyleyemem.

Fakat buna rağmen AMD tarafına geçmekten biraz çekiniyorum.

İnternette sürücü sorunları yaşayanları, siyah ekran yaşayanları, coil whine yaşayanları, oyunlarda problem yaşayanları görünce ister istemez korkuyorum. Biliyorum, sorun yaşayanlar kadar yaşamayan milyonlarca kullanıcı da var ama sonuçta bu sisteme vereceğim para benim için çok büyük para.

Bu paraları kazanmak gerçekten kolay olmuyor. O yüzden "al geçer" diyemiyorum. Eğer AMD tarafında bir problem yaşarsam garanti, servis, iade, sürücüyle uğraşmak da hiç istemiyorum.

Asıl beni şu an düşündüren olay ise ikiye ayrılmak; şu andan aklımdaki RTX 5070 Ti veya RX 9070 XT gibi bir karttan hangisini alacağımı belirlemek önemli. Çok araştırma yaptım, çok video izledim. Daha almama 1-2 ay olmasına rağmen ama asıl amacım hangisinin daha cazip mantıklı geldiği. Kimisi diyor, "uğraşmayacaksan NVIDIA al" e güzel diyor da, bilmiyor ki 5070 Ti ne kadar daha pahalı. Kimisi diyor, "AMD al, saf güç" ama belli olmayan yazılım problemi varsa vesaire, çok uğraştırıcı olur. Dediğim gibi, tek şansımı iyi kullanmalıyım.

O yüzden şu andan araştırmalara başladım ve aklımda en azından bu 2 ekran kartından bir tanesine emin olarak karar vermek istiyorum. Çünkü nereden baktığına bağlı olarak çoğu kart cazip geliyor aslında. Techolay yetkilisi Recep hocamın da incelediği video karttan soğumuştum ama aradaki fiyat farkı da maalesef ki çok yüksek seviyelerde, günümüz şartları da.

Öte yandan RX 9070 XT'nin fiyat/performansı gerçekten çok cazip görünüyor. Aynı bütçede çok daha güçlü bir sistem kurabiliyorum. RTX 5070 Ti'ya geçtiğimde ise ciddi şekilde daha fazla para ödemem gerekiyor.

Kafam allak bullak oldu; her ağızdan bir ses, kimisi sorunsuz alınır diyor, kimisi "kafan rahat etsin, NVIDIA al" diyor.

Siz benim yerimde olsanız ne yapardınız?

  • Fiyat/performans avantajı nedeniyle RX 9070 XT alıp geçer miydiniz?
  • Yoksa uzun süre NVIDIA kullanmış biri olarak biraz daha fazla para (15K-20K fark) verip RTX 5070 Ti alıp kafayı rahat mı tutardınız?
Özellikle iki kartı da uzun süre kullanmış arkadaşların gerçek kullanıcı deneyimlerini merak ediyorum. Fanboy yorumlarından ziyade, uzun kullanım tecrübeleri benim için çok daha değerli.
 
Ben seneler once AMD ekran karti kullandigimda bir daha kullanmayacagima soz verdim ancak AMD fiyatina gore iyi performans sunabiliyor. Ben olsam 5070 Ti'yi tercih ederim.

Dedigim gibi guncel kullanicilar daha iyi bilgi verebilir ama AMD yazilimini guncellerken bu sefer ne bozuldu acaba diye dusunmektense performanstan kisabilirim ya.
 
hocam valla bende suan 5060 ti 16gb var r5 7500f var ornek verıyorum kı 5070e gecsem desem o zaman da mantıksız 20 30 fps ıcın suan kı sıstemı satma sebebım de kısmen rgblerınde problem var kasanın zaten kasa işlemci ve ekran kartı dısında dusuk kalıteız psu falan yanı o yuzden dolayı hazır rgb de adam akıllı calısmıyorken satayım tanıdıga kı sonra baska bırı bunu cok sorun eder satarken bır ton ıs ama bu sıstemı alalı 1 sene olmadı 11 ay falan oldu yanı ama suan bır sıstem dızeyım sonra kafamı rahata cekeyım 3 4 sene daha sıstem yukseltmem fıkrı var
 
Param varsa AMD almazdım şahsen.
Hocam valla NVIDIA para çıkar ama hem bende 5 kuruş kalmaz, beni de zora sokar diye bir tık yönelmek istemiyorum. Deneyimli olan kullanıcılar varsa daha mantıklı seçimler yapabilirim çünkü aradaki fiyat farkı hadi olsa 10K gene okey de 15K 20K arası değişiyor ki 10K bile fazla fark
 

@Ayhan Dönmez, 7500X3D önermiyor. FPS oynuyorsan 7800X3D, AAA devam diyorsan 9700X, ayrıyeten uzun süreli kullanacağım demişsin ben olsam 5070 Ti alırdım. NVIDIA çok daha uzun süreli destek veriyor kartlara, paraya kıymak lazım.
 
5070 ti biraz fazla uçuk gibi geldi. 5070 yapsanız daha fiyat performansa kaçar gibi duruyor. (4K'dan 2K'ya düşmek biraz sıkıntı olabilir ama) AMD sürücüleri biraz hantal kalabiliyor (DGPU adına konuşuyorum) RX 570-580 arasında takılan bir iki yakınım da kullandıkları süre boyunca hep bir sürücü hatasıyla bana dert yandılar.
 

Hocam zaten bende 5060 Ti gibi bir sistem var R5 7500F 5070e gecmenın cok degcegını sanmıyorum 2K monitörüm de var açıkçası uzun sureler PC bozulmadan sıkıntı yasamadan halletmek ıstıyorum bu durumu ama 9070XT de fıyat olarak falan cazip geldi ama 5070 Ti tabıkı sorunsuz sekılde alınabılecek bır kart aslında 5070 Ti alırım ama cepte de hiç para kalmaması bıraz sıkıntı olur ve açıkçası R5 7500X3D gıbı bır ıslemcı de bu komboya nasıl eslık eder?
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…