Sistem toplama konusunda inanılmaz kararsız kaldım. Ağustos sonu - Eylül başı gibi sistemi yükselteceğim ve bu benim uzun yıllar kullanacağım bilgisayar olacak. Bu yüzden tek şansım var gibi görüyorum. Yanlış seçim yapma lüksüm pek yok.
Şu an iki seçenek arasında kaldım:
1. seçenek
Daha önce hayatım boyunca hep NVIDIA kullandım. NVIDIA Denetim Masası'nda sadece digital vibrance ayarını kullanıyordum. Onun dışında RTX video, broadcast veya farklı NVIDIA yazılımlarını kullanan biri değilim. Yani NVIDIA ekosistemine çok bağlı olduğumu söyleyemem.
Fakat buna rağmen AMD tarafına geçmekten biraz çekiniyorum.
İnternette sürücü sorunları yaşayanları, siyah ekran yaşayanları, coil whine yaşayanları, oyunlarda problem yaşayanları görünce ister istemez korkuyorum. Biliyorum, sorun yaşayanlar kadar yaşamayan milyonlarca kullanıcı da var ama sonuçta bu sisteme vereceğim para benim için çok büyük para.
Bu paraları kazanmak gerçekten kolay olmuyor. O yüzden "al geçer" diyemiyorum. Eğer AMD tarafında bir problem yaşarsam garanti, servis, iade, sürücüyle uğraşmak da hiç istemiyorum.
Asıl beni şu an düşündüren olay ise ikiye ayrılmak; şu andan aklımdaki RTX 5070 Ti veya RX 9070 XT gibi bir karttan hangisini alacağımı belirlemek önemli. Çok araştırma yaptım, çok video izledim. Daha almama 1-2 ay olmasına rağmen ama asıl amacım hangisinin daha cazip mantıklı geldiği. Kimisi diyor, "uğraşmayacaksan NVIDIA al" e güzel diyor da, bilmiyor ki 5070 Ti ne kadar daha pahalı. Kimisi diyor, "AMD al, saf güç" ama belli olmayan yazılım problemi varsa vesaire, çok uğraştırıcı olur. Dediğim gibi, tek şansımı iyi kullanmalıyım.
O yüzden şu andan araştırmalara başladım ve aklımda en azından bu 2 ekran kartından bir tanesine emin olarak karar vermek istiyorum. Çünkü nereden baktığına bağlı olarak çoğu kart cazip geliyor aslında. Techolay yetkilisi Recep hocamın da incelediği video karttan soğumuştum ama aradaki fiyat farkı da maalesef ki çok yüksek seviyelerde, günümüz şartları da.
Öte yandan RX 9070 XT'nin fiyat/performansı gerçekten çok cazip görünüyor. Aynı bütçede çok daha güçlü bir sistem kurabiliyorum. RTX 5070 Ti'ya geçtiğimde ise ciddi şekilde daha fazla para ödemem gerekiyor.
Kafam allak bullak oldu; her ağızdan bir ses, kimisi sorunsuz alınır diyor, kimisi "kafan rahat etsin, NVIDIA al" diyor.
Siz benim yerimde olsanız ne yapardınız?
Şu an iki seçenek arasında kaldım:
1. seçenek
- Ryzen 5 7500X3D veya daha iyisi.
- RX 9070 XT.
- Yaklaşık 65-70 bin TL civarında daha güçlü bir sistem.
- RTX 5070 Ti.
- R5 7600 (düşünmüyorum, bu kadar düşük işlemci) ya da gene aynı şekilde R5 7500X3D.
- Toplam maliyet belirgin şekilde daha yüksek oluyor. Aradaki 15k civarı fark ediyor, o zamanki aldığım sisteme göre değişecek tabii.
Daha önce hayatım boyunca hep NVIDIA kullandım. NVIDIA Denetim Masası'nda sadece digital vibrance ayarını kullanıyordum. Onun dışında RTX video, broadcast veya farklı NVIDIA yazılımlarını kullanan biri değilim. Yani NVIDIA ekosistemine çok bağlı olduğumu söyleyemem.
Fakat buna rağmen AMD tarafına geçmekten biraz çekiniyorum.
İnternette sürücü sorunları yaşayanları, siyah ekran yaşayanları, coil whine yaşayanları, oyunlarda problem yaşayanları görünce ister istemez korkuyorum. Biliyorum, sorun yaşayanlar kadar yaşamayan milyonlarca kullanıcı da var ama sonuçta bu sisteme vereceğim para benim için çok büyük para.
Bu paraları kazanmak gerçekten kolay olmuyor. O yüzden "al geçer" diyemiyorum. Eğer AMD tarafında bir problem yaşarsam garanti, servis, iade, sürücüyle uğraşmak da hiç istemiyorum.
Asıl beni şu an düşündüren olay ise ikiye ayrılmak; şu andan aklımdaki RTX 5070 Ti veya RX 9070 XT gibi bir karttan hangisini alacağımı belirlemek önemli. Çok araştırma yaptım, çok video izledim. Daha almama 1-2 ay olmasına rağmen ama asıl amacım hangisinin daha cazip mantıklı geldiği. Kimisi diyor, "uğraşmayacaksan NVIDIA al" e güzel diyor da, bilmiyor ki 5070 Ti ne kadar daha pahalı. Kimisi diyor, "AMD al, saf güç" ama belli olmayan yazılım problemi varsa vesaire, çok uğraştırıcı olur. Dediğim gibi, tek şansımı iyi kullanmalıyım.
O yüzden şu andan araştırmalara başladım ve aklımda en azından bu 2 ekran kartından bir tanesine emin olarak karar vermek istiyorum. Çünkü nereden baktığına bağlı olarak çoğu kart cazip geliyor aslında. Techolay yetkilisi Recep hocamın da incelediği video karttan soğumuştum ama aradaki fiyat farkı da maalesef ki çok yüksek seviyelerde, günümüz şartları da.
Öte yandan RX 9070 XT'nin fiyat/performansı gerçekten çok cazip görünüyor. Aynı bütçede çok daha güçlü bir sistem kurabiliyorum. RTX 5070 Ti'ya geçtiğimde ise ciddi şekilde daha fazla para ödemem gerekiyor.
Kafam allak bullak oldu; her ağızdan bir ses, kimisi sorunsuz alınır diyor, kimisi "kafan rahat etsin, NVIDIA al" diyor.
Siz benim yerimde olsanız ne yapardınız?
- Fiyat/performans avantajı nedeniyle RX 9070 XT alıp geçer miydiniz?
- Yoksa uzun süre NVIDIA kullanmış biri olarak biraz daha fazla para (15K-20K fark) verip RTX 5070 Ti alıp kafayı rahat mı tutardınız?
