Sürekli NVIDIA sistem kullanan birisi AMD sisteme geçiş yapmalı mı?


Hocam elbet karar senin buraya fikrini beyan eder insanlar genelde çoğunluk da NVIDIA'yı tercih eder. Senin aklın AMD de kaldı ise elbet alabilirsin ancak daha sonra bir problem yaşadığında ki özellikle sürücü kaynaklı olursa değişim ya da iade şansın yok gibi. Yolluyorsun servise adamlar sorun yok diye geri yolluyor. Yani hiç kimse sana sorun yaşayıp yaşamayacağının garantisini veremez. Bu NVIDIA için de geçerli. Ama genel ortalamaya baktığımızda ve genel tercihlere baktığımızda NVIDIA önde.

Parasal konuya gelirsek orasına diyecek fazla bir şey yok. Ama ekran kartı sürekli alınan bir şey değil. 1 kere al en iyisini al geç şeklinde bakıyorum olaya. Bende sistemi tam bu RAM olaylarından önce yeniledim. Elimde benim de para kalmadı ama o gün o kararı vermesem bugün hiç yapamazdım çünkü 5000 verdiğim RAM 30 bin oldu. Ben zaten 20 bine işi halletmiştim öyle diyeyim.

Tercih senin iyi düşün karar ver. İleriye dönük olsun sorunsuzluk olsun içim rahat olsun hep NVIDIA gidiyorum daha hiç beni zora sokacak ya da çıldırtan bir olay yaşamadım. Bu sebeple de değiştirmeyi hiç düşünmedim.
 
Sisteminizin tam özellikleri nelerdir?

R5 7500F 5060 Ti 16 GB RAM değiştirme sebebi mi tam olarak sorarsanız hocam yaklasık 11 ay once aldım sıstemı ıcındekı PSU Gamepower kasanın rgblerı bazen calısıyor bazen calısmıyor açıkçası satarken bir de ugrasmaası var tanıdıga satacagım ıcın zaten problem etmıyor oda RGB basıt bir şey yuksek ıhtımal hub ıle alaklı arastırmalarıma gore bilgisayara ıyı fıyat konustuk açıkçası 1 2 aya dırek ona vereceğim bende dırek 1 veya 2 gun sonra hemen yenı PC alacagım daha cok bılındık markalar daha cok uzun vadede sorun cıkarmayacak PC ıstıyorum kalıtelı markalar kullanmak ıstıyorum cok kalıtelı olmasa en azından PSU Gamepower yerıne FSP anakart ASUS'a serısı yerıne b serisi bir anakart gıbı gıbı nedenlerden dolayı dusunuyorum bir de 2K OLED ekran var uzun vadede 5060 Ti iş görmeyebilir.


Hocam en ıyı yorum olabılır açıkçası mantıklı hocam sızdekı PC'nın ozellıklerı nedır? NVIDIA alıp bıldıgımız yoldan devam etmek mantıklı ama dedıgım gıbı AMD de daha yaygın oldugu ıcın bıraz daha sıkıntı o yuzden eylül bası gıbı adamakıllı para toplayıp adamakıllı bır PC dızmek mantıklı geldı bana o zamanda bır ındırım falan yakalarsam o zaman da tadından yenmez açıkçası.
 
@Yelleeror Yanlış anlamayın beni lüffen tuhafıma gittiği için söylüyorum. Neden her gün aynı konuyla ilgili başlık açıp aynı soruları tekrar tekrar soruyorsunuz?

Yarın sanki bu konu hiç konuşulmamış gibi yine yeniden başlık açıp aynı soruları sorup yine insanlardan tekrar tekrar aynı cevapları ve fikirleri bekliyor olacaksınız muhtemelen.

Biraz kafanız karışık ikilemde kaldınız zannediyorum ki.
 

Hocam emın olun sızde benı yanlış anlamayın bazen bır bakıyorum AMD tarafında gercekten cok mantıklı ama ınsanlar dıyor kı NVIDIA kullanmıssın NVIDIA tercıh et gibi gibi cok diyen kişi var AMD iyi diyenler de var saf guc ve oyun oynayacaksan AMD al dıyen var ki emın olun su devirde kime göre neye göre 70 90 100k paralar para bilmiyorum ama ben aldıgım seyde emın olmak ıstıyorum açıkçası yanı en ornek vermek gerekırse 5070 Ti alsam işlemci R5 7500X3D veya muadılı olacak cok ıyı bır ıslemcı olmayacak ve verdıgım para neredeyse AMD'ye oranla 10k cıvarında daha fazla olacak ama ekmek parası kazanmanın su zor oldugu devırde en dogru secımı yapmayı ıstıyorum kımısı dıyor kı 9070XT alınır kımısı dıyor kı uzun sure AMD kullandım aldırmayın ınsanında kafası forum sıtelerınden gorduklerı YT'de arastırdıkları vesaıre allak pullak oluyor halen daha adamakıllı karar vermıs degılım ama herkesın onermesı adıyla 5070 Ti R5 7500X3D gıbı karar kılmıs durumdayım suanlık sonucta soyle bır durum da var R7 7800X3D gıbı cok ıyı bır ıslemcı ve 9070XT gıbı canavar bır PC kurmak da mantıklı gelıyor ama ekran kartı drıver problemlerı farklı farklı duydugum ve kullanıcı deneyımlerı problemlerı kimisinın hiçbir sorun yasamaması vesaıre kafada? Bırakıyor açıkçası bu yuzden dolayı reıs emın olmak zor oluyor bir şeyde karar kılıyorsun mesela bugün baktım 65k tam olarak ıyı kotu 9070XTLI PC var az ozellestırdıgınde falan 70k olsa gayet iyi bir fiyat bunu NVIDIA tarafında gelınce yaklasık en ıyı ıhtımalle 85k ortalama 95k cıvarında halledılıyor ınsanda bu 20 25k fıyat arasında emın ol en mantıklı secımı hangısı oldugunu en ıyı sekılde dusunmeye calısıyor sonucta ülkemiz durumunda 20 25k gibi bir para çok olmasa da kazanması zor maalesef bu yüzden benim gibi bir emekçiyi anlamanız dileğiyle.
 
Donanım tarafında sürücü için şu anlık NVIDIA sıkıntısızdır. (AMD'ye kıyasla) 16 GB VRAM olmasında 12 GB VRAM olsun derdim Bana kalırsak.
Nvidia mı sıkıntısız ya gidin biraz olsa araştırın da öyle fikrinizi belirtin, Sürücü tarafında yaşanan sıkıntılardan haberiniz yok ezbere konuşuyorsunuz ancak.

Boşuna dememiş Einstein, ön yargıları parçalamak atomu parçalamaktan daha zor diye. Ağzı olan konuşuyor yalan yanlış, doğru, eksik demeden.
 
Son düzenleme:
Açıkçası ben 7800X3D ile hem RX 7900 GRE hem de RX 7900 XTX kullanma şansı buldum. Performans tarafında iki karttan da gerçekten memnundum. Özellikle XTX saf güç olarak çok etkileyiciydi ve oynadığım oyunlarda beni hiç üzmedi. Yaşadığım en büyük sorun sürücülerdi. Mesela Rust oynarken hiçbir problem yokken yeni bir driver güncellemesi geldi, hem FPS düştü hem de gölgeler altıgen şeklinde görünmeye başladı. Yanlış hatırlamıyorsam 7-8 ay önceydi. Bir sonraki sürücüyle düzeldi ama o olaydan sonra yeni çıkan her driver'ı kurmak yerine internette biraz araştırıp stabil olduğu söylenen sürümlerde kalmayı tercih ettim. Onun dışında siyah ekran, çökme gibi büyük problemler yaşamadım. Ben olsam bugün yine AMD alırım gibi geliyor. Çünkü kullandığım oyunlarda DLSS'e gerçekten ihtiyaç duymadım. Daha çok rekabetçi performansına bakan oyunlar oynuyorum. Bu yüzden AMD'nin sunduğu saf performans benim kullanım senaryoma daha çok uyuyor. Fiyat/performans tarafında da bence oldukça güçlü. Ama şunu da söylemek lazım; parayı çok dert etmiyorsan ve "ben driver düşünmeyeyim, DLSS olsun, ray tracing tarafı daha güçlü olsun, kafam rahat etsin" diyorsan NVIDIA hâlâ daha güven veren bir seçenek. Özellikle uzun yıllar kullanacağın bir sistem olacaksa bu da göz önünde bulundurulabilir. Benim kullanımımda AMD bana pişmanlık yaşatmadı. Tek dikkat ettiğim şey, her yeni driver çıktığında hemen kurmamak oldu. Stabil olduğu kanıtlanmış sürümleri kullanınca uzun süre sorunsuz devam ettim. Bu yüzden bugün yine seçim yapacak olsam büyük ihtimalle fiyat avantajı nedeniyle AMD tarafına giderdim.
 
Evet kendi deneyimimle yalan yanlış konuşuyorum. AMD Wattman hatası da yedik Nvidianin saçma hatasınında ama günün sonunda biri bezdirdi diğeri 2-3 ay sonra yeni sürücüyle düzeltti. Fanboyluk yapmıyorum AMD Vega 8 dahili kullanıyorum bazen sürücü uçuyor.
 
Güzel kardeşim, RX 9000 ailesinden bahsediyoruz, Vega 8'den değil. Ona bakarsan RX 5000, RX 6000, daha önceki RX 400/500 ve hatta R9 serisi vs. zamanında yazılımsal sorunlar nedeniyle kötü bir şöhrete sahipti. Ancak RX 9000 serisiyle AMD, sürücü tarafındaki bu sorunların üstesinden geldi.

Şuan RTX 5000 serisinden daha sorunsuz bir deneyim sunuyor AMD tarafı.

Ayrıca ortada 16 GB VRAM'e sahip hem de kas gücü açısından çok daha güçlü bir kart varken, 2K çözünürlükte bile daha şimdiden bazı oyunlarda VRAM yetersizliği yaşayabilen 12 GB'lık bir kartı önermek, kusura bakmayın ama tam anlamıyla saçmalık.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…