Ywgizefe
Becerikli
- Katılım
- 10 Eylül 2025
- Mesajlar
- 184
- Beğeniler
- 34
Merhaba,
Babam araç değiştirmeyi düşünüyor. Şu an Dacia duster kullanıyoruz ancak bagaj hacminin yetersiz olması ve yakıt tüketiminin yüksekliği bizim için ciddi dezavantajlar oluşturuyor.
Babam iş gereği gün içerisinde oldukça fazla yol yaptığı için aylık yakıt giderimiz ortalama 30 bin TL civarında seyrediyor.
İlk etapta BYD Seal modellerine yönelmiştik. Fakat yazılım tarafında beklentilerimizi tam karşılamaması ve bagaj alanının da istediğimiz kadar geniş olmaması nedeniyle bu seçeneği eledik.
Daha sonra Tesla Model Y modellerine bakmaya başladık. Geniş bagaj hacmi, başarılı yazılım deneyimi, gelişmiş sürüş destek sistemleri ve elektrikli oluşu bizim açımızdan oldukça cazip özellikler sunuyor.
Ancak burada bir kararsızlık yaşıyoruz. Bir tarafta şu anda satışta olan yeni kasa juniper, diğer tarafta ise eski kasa olarak geçen Legacy modeller bulunuyor.
Sıfır bir juniper tercih edecek olursak, giriş seviyesindeki versiyonu için yaklaşık 2,5 milyon TL gibi bir bütçe ayırmamız gerekiyor.
Buna karşılık, 50 bin kilometrenin altında ve temiz kullanılmış ikinci el Model Y Legacy performance modelleri de bulunabiliyor. Açıkçası benim de babamın da gönlü daha çok Legacy performance'tan yana.
Bu noktada merak ettiğim konu şu: Sırf sıfır araç olduğu için en baz donanımlı Juniper'i tercih etmek mantıklı mı, yoksa temiz durumdaki ikinci el bir Model Y Legacy performance daha mı mantıklı olur?
Bir diğer merak ettiğim konu ise Legacy serisinde en yüksek menzil sunan versiyonun hangisi olduğu. Bu konuda net bir bilgiye ulaşamadım. Gün içinde uzun mesafeler yaptığımız için menzil bizim için önemli kriterlerden biri.
Şarj konusunda ise çok büyük bir problem yaşamayacağız. Aracı geceleri evde şarj etme imkânımız var. Ayrıca gün içinde dükkânda boşta kaldığı zamanlarda da şarja takabiliriz. Bu yüzden şarj altyapısı bizim için belirleyici bir sorun oluşturmuyor.
Bu şartlar altında siz olsanız hangi seçeneği tercih ederdiniz?
Babam araç değiştirmeyi düşünüyor. Şu an Dacia duster kullanıyoruz ancak bagaj hacminin yetersiz olması ve yakıt tüketiminin yüksekliği bizim için ciddi dezavantajlar oluşturuyor.
Babam iş gereği gün içerisinde oldukça fazla yol yaptığı için aylık yakıt giderimiz ortalama 30 bin TL civarında seyrediyor.
İlk etapta BYD Seal modellerine yönelmiştik. Fakat yazılım tarafında beklentilerimizi tam karşılamaması ve bagaj alanının da istediğimiz kadar geniş olmaması nedeniyle bu seçeneği eledik.
Daha sonra Tesla Model Y modellerine bakmaya başladık. Geniş bagaj hacmi, başarılı yazılım deneyimi, gelişmiş sürüş destek sistemleri ve elektrikli oluşu bizim açımızdan oldukça cazip özellikler sunuyor.
Ancak burada bir kararsızlık yaşıyoruz. Bir tarafta şu anda satışta olan yeni kasa juniper, diğer tarafta ise eski kasa olarak geçen Legacy modeller bulunuyor.
Sıfır bir juniper tercih edecek olursak, giriş seviyesindeki versiyonu için yaklaşık 2,5 milyon TL gibi bir bütçe ayırmamız gerekiyor.
Buna karşılık, 50 bin kilometrenin altında ve temiz kullanılmış ikinci el Model Y Legacy performance modelleri de bulunabiliyor. Açıkçası benim de babamın da gönlü daha çok Legacy performance'tan yana.
Bu noktada merak ettiğim konu şu: Sırf sıfır araç olduğu için en baz donanımlı Juniper'i tercih etmek mantıklı mı, yoksa temiz durumdaki ikinci el bir Model Y Legacy performance daha mı mantıklı olur?
Bir diğer merak ettiğim konu ise Legacy serisinde en yüksek menzil sunan versiyonun hangisi olduğu. Bu konuda net bir bilgiye ulaşamadım. Gün içinde uzun mesafeler yaptığımız için menzil bizim için önemli kriterlerden biri.
Şarj konusunda ise çok büyük bir problem yaşamayacağız. Aracı geceleri evde şarj etme imkânımız var. Ayrıca gün içinde dükkânda boşta kaldığı zamanlarda da şarja takabiliriz. Bu yüzden şarj altyapısı bizim için belirleyici bir sorun oluşturmuyor.
Bu şartlar altında siz olsanız hangi seçeneği tercih ederdiniz?