TP-Link router ile ZTE modemi nasıl köprülenebilir?

sadoshima

Başarılı
Katılım
7 Haziran 2024
Mesajlar
86
Çözümler
2
Beğeniler
28
Merhaba,

TP-Link Archer BE230 router'ım bugün geldi ve kurmak istiyorum. ZTE ZXHN H168A modemim var ve bu modemi bir nevi ONT cihazı olarak kullanıp Archer'ı ise normal router olarak kullanmak istiyorum.

Açıkçası internette çok bilgi göremedim. Nasıl köprüleyebilirim? Yardımınız için teşekkür ederim.
 
Bridge mod ya da köprü modu diye geçer onu bir Ethernet portu için aktif edip ZTE'den TP-Link WAN portuna kablo cekmen lazım.
Peki kablo çektiğim zaman PPPoE'yi girmem gerekiyor mu TP-Link'e? Bridge modunda belirleyeceğim port WAN olabilir mi? (1 Gbps mevcut diğerleri 100 Mbps) TP-Link'te ayar nasıl oalcak?
 
Son sorum. Ana modemdeki PPPoE ile routerdaki aynı olmaz mı? Çakışma falan ortaya çıkar mı?

ZTE köprü modunda yaptığı işlev, şu: DSL yani analog sinyali dijitale, yani fiber Router'ın anlayabileceği hale çevirip belirli Ethernet portu üzerinden gönderiyor. DHCP, PPPoE şeylere karışmıyor. Fiber router ise PPPoE ile internete çıkıyor, DHCP ile IP dağıtıyor, NAT yapıyor. ZTE sadece çevirici rolü görüyor. Ben de bridge mod ile fiber router kullanıyorum; çakışma falan olmuyor.
 
Tamamdır hocam teşekkür ederim yardımınız için.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…