Thanos

Üstün
Katılım
30 Ocak 2024
Mesajlar
2.730
Çözümler
6
Beğeniler
2.200
YKS 2026'da biter dediğim iş maalesef bitmedi, EA'da beklediğim sıralama ortalama 100-150k bir sıralama gelecek. Bu netlerle bir yere giderim ama bana pek katkısı olmaz, aileme zar zor mezuna kalmayı ikna ettim. Hem müfredattan ötürü son hakkım hem de hem benim hem de ailemin mezun senesine katlanacak takatı kalmadığından ötürü son senem. Ağustosun ortalarına doğru dershane başlayacak; şu anda ders çalışmıyorum, şimdiden çalışmaya başlamalı mıyım? Hedefim 70k ile 90k EA sıralaması tabii ki daha iyisini olsun isterim ama şu anlık hedef aralığım bu.
 
Öncelikle geçen seneye bak. Neyi neden yanlış veya eksik yapmışsın. Sonra bunları nasıl düzelticeğini bul. Tüm bunlardan önce mezun kararını tekrar düşün sonuçlar açıklandıktan sonra.

Şimdiden çalışmaya başlamalı mıyım?

Evet, eğer kararın kesin ise mezun konusunda.
 
YKS 2026'da biter dediğim iş maalesef bitmedi, EA'da beklediğim sıralama ortalama 100-150k bir sıralama gelecek. Bu netlerle bir yere giderim ama bana pek katkısı olmaz, aileme zar zor mezuna kalmayı ikna ettim. Hem müfredattan ötürü son hakkım hem de hem benim hem de ailemin mezun senesine katlanacak takatı kalmadığından ötürü son senem. Ağustosun ortalarına doğru dershane başlayacak; şu anda ders çalışmıyorum, şimdiden çalışmaya başlamalı mıyım? Hedefim 70k ile 90k EA sıralaması tabii ki daha iyisini olsun isterim ama şu anlık hedef aralığım bu.
Matematiğe asıl, asla 2027 sonrasına bırakma. Matematiği yapan sınavı kazanıyor zaten, %40'ı matematik sınavın.
 
@Testo Unit, Hocam dershanede hocalar konuları anlatacak zaten lakin, şimdiden Türkçe, Coğrafya, Tarih, Edebiyat, Matematik ve Geometri konularını hangi hocadan dinlemeliyim? Bu konuda bana tavsiyeniz var mı? Seviye olarak Matematikte tüm konulara az çok hakimim ama detaylıca anlatan, anlattığını güzel anlatan hocalarınız ve kaynak önerileriniz varsa bunları lütfen benden esirgemeyin.

Matematiğe asıl, asla 2027 sonrasına bırakma. Matematiği yapan sınavı kazanıyor zaten, %40'ı matematik sınavın.
Valla Matematiğim iyi olsaydı EA'da durmazdım, direkt SAY'dan tıp denerdim.
 
Ailem son bir şans vermişken 100-150K'den bir yeri yazmak istemediğim için kesinim, baktım EA'dan tutturamadım sözelden b planı olarak edebiyat yazıp geçmeyi düşünüyorum. Lakin ana hedefim psikoloji kazanmak.

Bu konuda sayısal hakkında tartışılmış ancak genel olarak EA ile aynı mantığı. Okumanı tavsiye ederim baştan sona.



@Testo unit, hocam dershanede hocalar konuları anlatacak zaten lakin, şimdiden Türkçe, coğrafya, tarih, edebiyat, matematik ve geometri konularını hangi hocadan dinlemeliyim? Bu konuda bana tavsiyeniz var mı? Seviye olarak matematikte tüm konulara az çok hakimim ama detaylıca anlatan, anlattığını güzel anlatan hocalarınız ve kaynak önerileriniz varsa bunları lütfen benden esirgemeyin.

Net şu hocayı dinle diyemem çünkü anlatım tarzını beğenmeyebilirsin, ağır/basit gelir; o yüzden anlatımını beğendiğin bir hocadan dinle. Mert hocaya bakabilirsin TYT matematikte, geometride Eyüp B'ye ve coğrafyada coğrafyanın kodlarına bakabilirsin. Öbür derslerde öneride bulunamayacağım çünkü hiç dinlemedim o dersleri hayatımda. Kaynak olarak elinde ne var şu an? Eksiğine göre söyleyeyim.
 
Kaynak olarak elinde ne var şu an? Eksiğine göre söyleyeyim.
Şuan da geçen sene dershaneden kalan elimde kitaplar var:

Acil'in AYT TYT matematiği var hem ilaç hem de direkt Acil TYT-AYT matematik kitabı var.

Geometri de geçen sene sıfır olduğum için Aktif'le başladım aktif'i kolay olduğu için tam bitiremedim.

Edebiyat olarak Limit'in AYT Edebiyat konu anlatım kitabı vardı içinde föyler bittikten sonra arkasında sorular vardı onları çözdüm, yanına ek olarak Bilgi Sarmal Edebiyat vardı, denemelerde AYT Edebiyat netlerim 18-20 arasında gezdiğinden kitabı bitirmedim, sadece Limit'ten konu tekrarı yaptım.

Sosyal ise Bilgi Sarmal'ın sarı renki tüm sosyal konularını içinde barındıran bir kitabı vardı ordan konuları işledim, ardından Bilgi Sarmal Tarih ve Ayt Coğrafya çözdüm yani onlar var.

Birde 345'in AYT Matematiği var onu da bitiririm diye aldım ama bitirmedim, Acil'den daha kolay gibiydi.