Son düzenleyen: Moderatör:
Nitro ve PBO kaynaklı hata verebilir, PBO eksi değeri düşmen gerekebilir. CPU VCORE Load-line Calibration, LLC ayarını Turbo yaptın mı? Spread Spectrum disabled kalsın bir de. Scaler 5X bırakabilirsin.

Ram sıcaklıklarımı ne kadar seviyede güvende olduğunu gösterir hocam.

75 geçmedikçe sorun yok, sınır 75 olsun... TSME, SMEE ayarlarını kapatabilirsin. Sanallaştırma ile işin varsa SVM ve IOMMU açık kalabilir...
 
Nitro ve PBO kaynaklı hata verebilir, PBO eksi değeri düşmen gerekebilir. CPU VCORE Load-line Calibration, LLC ayarını Turbo yaptın mı? Spread Spectrum disabled kalsın bir de. Scaler 5X bırakabilirsin.



75 geçmedikçe sorun yok, sınır 75 olsun... TSME, SMEE ayarlarını kapatabilirsin. Sanallaştırma ile işin varsa SVM ve IOMMU açık kalabilir...
Ciddi misiniz hocam? Beni korkuttular max 55 derece olmalı diye.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Ciddi misiniz hocam? Beni korkuttular max 55 derece olmalı diye.

Ciddiyim. Korkutanlar bilmiyordur. Diğer forumlarda DDR5'ten anlayan yok maalesef, üzülerek söylüyorum bunu.

DDR4 kısmına karışmıyorum ama DDR5'te belli başlı sınırlar var. Hakim olan yok maalesef.

Ciddi misiniz hocam? Beni korkuttular max 55 derece olmalı diye.

45-55 bandında tutarsan Hynix VDD kısar, tRFC ve tREFI marjinini artırır, boş yere hata yemezsin. O yüzden aktif soğutma öneriyoruz... Fiziksel hasar olacağından değil yani, 75 normal kullanıcıya sınır kabul edebiliriz.

Bu sınır da stabilite sınırı denebilir... Fiziksel zarar ile uzaktan yakından alakası yok.
 
Ciddiyim. Korkutanlar bilmiyordur. Diğer forumlarda DDR5'ten anlayan yok maalesef, üzülerek söylüyorum bunu.

DDR4 kısmına karışmıyorum ama DDR5'te belli başlı sınırlar var. Hakim olan yok maalesef.

45-55 bandında tutarsan Hynix VDD kısar, tRFC ve tREFI marjinini artırır, boş yere hata yemezsin. O yüzden aktif soğutma öneriyoruz... Fiziksel hasar olacağından değil yani, 75 normal kullanıcıya sınır kabul edebiliriz.

Bu sınır da stabilite sınırı denebilir... Fiziksel zarar ile uzaktan yakından alakası yok.

Hocam y-crunch 30 dakikadır devam ediyor, puan 1.53, ful devam ediyor, 1.52 bile olmadı. RAM sıcaklığı da 55.5 derecede.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
ARd manuel 0 girin bir de, o eksik kalmış... FCLK 2167 kaynaklı olmayabilir belki, bakmak lazım. 2133 iken hata var mı?

Eki Görüntüle 273495

@dombikpanda Eğer tekrar VT3 hata verirse Burst 1X-1X deneyin Nitro Robust Enabled'e ek olarak...

Bu ayarlar ile test ediliyor ve hata vermediği için Auto Auto olarak bıraktım.

@Ayhan Dönmez test 1 saat oldu değişen tek şey zaman oldu hocam eline koluna bilgine sağlık hani hiç mi stabilite kaybı olmaz olmuyor vallahi.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Bu ayarlar ile test ediliyor ve hata vermediği için Auto Auto olarak bıraktım.

@Ayhan Dönmez test 1 saat oldu değişen tek şey zaman oldu hocam eline koluna bilgine sağlık hani hiç mi stabilite kaybı olmaz olmuyor vallahi.

Neden olsun... Emin ol diğer forumlarda bu işin üstüne bu kadar düşen ya da anlayan olsaydı benim burada bu kadar uğraşmama gerek yoktu... Saçma sapan kulaktan dolma bilgilerle insanları oyalamaktan başka bir şey yaptıkları yok...

1.45 VDD üzeri RAM garanti dışı kalır ve zararlıdır, 55 derece üzeri zararlıdır... Neye dayanarak söyleniyor bunlar mesela? DDR2 falan mı, DDR5 ile alakası yok çünkü, uzaktan yakından.
 
Neden olsun... Emin ol diğer forumlarda bu işin üstüne bu kadar düşen ya da anlayan olsaydı benim burada bu kadar uğraşmama gerek yoktu... Saçma sapan kulaktan dolma bilgilerle insanları oyalamaktan başka bir şey yaptıkları yok...

1.45 VDD üzeri RAM garanti dışı kalır ve zararlıdır, 55 derece üzeri zararlıdır... Neye dayanarak söyleniyor bunlar mesela? DDR2 falan mı, DDR5 ile alakası yok çünkü, uzaktan yakından.
Hocam, bu bilgilerin tamamını YouTube üzerinde bilgi olarak paylaşsam senin için sorun olur mu? Hayır dersen, hiçbir şekilde paylaşmam ve alınmam da en doğal hakkınız. Bu arada, PBO +200 CO allcore -30 salar auto PBO limitsiz Motherboard. Bugünkü RAM ayarlarını girmeden önce 8167 puan almıştım Cinebench 2026 multicore'dan. Prime 95 smallest testi yaptım, small testi yaptım, OCCT AVX2 testi yaptım, sistem 0 hata oldu. 225 W, 95 derece de sabitleniyor. Sıvı soğutma performansı da hoşuma gitti; 240 W ile başlıyor ama orada duramıyor.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Hocam, bu bilgilerin tamamını YouTube üzerinde bilgi olarak paylaşsam senin için sorun olur mu? Hayır dersen, hiçbir şekilde paylaşmam ve alınmam da en doğal hakkınız. Bu arada, PBO +200 CO allcore -30 salar auto PBO limitsiz Motherboard. Bugünkü RAM ayarlarını girmeden önce 8167 puan almıştım Cinebench 2026 multicore'dan. Prime 95 smallest testi yaptım, small testi yaptım, OCCT AVX2 testi yaptım, sistem 0 hata oldu. 225 W, 95 derece de sabitleniyor. Sıvı soğutma performansı da hoşuma gitti; 240 W ile başlıyor ama orada duramıyor.

Recep Baltaş bugün video paylaşmış girizgah olarak, daha detaylı hali sonrasında gelecek... Herkes istediği bilgiyi paylaşmakta hürdür, size mani olamam. Bu bilgileri ben icat etmedim neticede, sadece insanlara doğru bilgiyi doğru kaynaktan aktarmakla mükellefim. Doğru bilinen yanlışları düzeltmeyi kendime misyon edindim... Forumda DDR5 rehberi de mevcuttur... İnceleyebilirsin.

Refere edebilirsin...