Bethesda’nın eski Yayıncılık Başkanı Pete Hines sayesinde The Elder Scrolls VI’nın nihayet erken gelişim sürecine girdiğini öğrendik. Bundan yaklaşık yedi ay sonra Bethesda, büyük bir heyecanla beklenen açık dünya RPG’sinin ilerleyişiyle ilgili bir haber daha verdi. Stüdyonun resmi Twitter hesabında paylaşılan bir mesajda Bethesda, serinin önceki bölümlerinin başarılarını hatırlattı. En sonunda The Elder Scrolls VI’nın ilk sürümlerinin geliştiricileri, şimdiye kadar seriyi tanımlayan ‘aynı neşe, heyecan ve macera vaadiyle’ doldurduklarını açıkladılar.
Buradaki ana çıkarım şüphesiz geliştirme döneminin çok başında olmasına rağmen oyunun zaten bir şekilde oynanabilir olması. Bethesda, Starfield için bütün bir galaksi yaratmanın ilk başta zahmetli olduğunu, çünkü başta uzay gemisi uçuşu ve uzay gemisi savaşı olmak üzere pek çok yeni şeyle uğraşmak zorunda kaldıklarını itiraf etti. Bunların hiçbiri The Elder Scrolls VI için sorun olmayacak ve geliştiriciler hemen işe koyulacaklar.
Lansman öncesi Starfield röportajında serinin yönetmeni Todd Howard, Bethesda’nın nihai fantezi dünyası simülatörünü yapmak istediğini iddia etti ve bir önceki oyun olan Skyrim’den bu yana geçen uzun süreyle böyle bir başarıya ulaşmanın farklı yolları olduğunu söyledi. The Elder Scrolls VI, şüphesiz Starfield’da görülen motorun daha gelişmiş bir versiyonunu kullanacak.
Ortama gelince; söylentilere göre burası, kayıp Yokuda kıtasının sakinlerinin soyundan gelen ve Redguardlar olarak bilinen insan ırkının evi olan Hammerfell olabilir. Eğer durum buysa, büyük Alik’r çöl bölgesi muhtemelen oyunda belirgin bir şekilde yer alacaktır.
Şu anda en iyi tahmin The Elder Scrolls 6’nın 2027 veya 2028 civarında piyasaya sürüleceği yönünde.