bilalinthehouse

Üyecik
Katılım
26 Haziran 2026
Mesajlar
8
Beğeniler
1
Bugün Thermalright'ın Assassin King SE modelini aldım ama ARGB hub'da takacak giriş yok. ARGB hub 6 pinli, fanın ARGB soketi ise 3 pin.

Dönüştürücü alsam sorun olur mu, yakar mı? 12 volt diye biliyorum hub'ı ama yanda 5 volt da yazıyor. Nasıl olacak, yardım eder misiniz?

IMG_1684.webp
 
Anakartta bulunan CPU_FAN soketi 12 volt. Bu yüzden elindeki soğutmanın güç soketi yani PWM soketi 12 volt. Soğutucunun ARGB soketi de 5 volt. Elindeki kontrolcü ARGB değil ise; RGB ise 12 volt. 5 volt yazdığına göre büyük ihtimalle ARGB 5 volt. ARGB'yi 5 volt yazan yere takmalısın, PWM soketini de 12 volt yazan yere. Elindeki Hub'un markasını modelini belirtirsen durum daha da netleşir. Elinde 1 tane çoklayıcı düz kablo varsa kontrolcünün 1 girişine 2 fan bağlayabilirsin.
 
Son düzenleme:
Anakartta bulunan CPU_FAN soketi 12 volt. Bu yüzden elindeki soğutmanın güç soketi yani PWM soketi 12 volt. Soğutucunun ARGB soketi de 5 volt. Elindeki kontrolcü ARGB değil ise; RGB ise 12 volt. 5 volt yazdığına göre büyük ihtimalle ARGB 5 volt. ARGB'yi 5 volt yazan yere takmalısın, PWM soketini de 12 volt yazan yere. Elindeki Hub'un markasını modelini belirtirsen durum daha da netleşir. Elinde 1 tane çoklayıcı düz kablo varsa kontrolcünün 1 girişine 2 fan bağlayabilirsinh
Hub'ın markası Frisby, kasanın içinde olan hub.
Kendi fanları bağlı soketleri altı pinli.
Kumandadan istediğim rengi seçebiliyorum, hareketli modları da var; o zaman ARGB oluyor sanırım.
Pek anlamıyorum ben bu işten.
Soğutucunun üç pinli kablosunu o hub'a nasıl bağlayabilirim?

o dediğin yerlere takılmıyo orası enerji girisi o sagdaki kablo psuya gidiyo soldaki olanın ucu boş dişi üç pinli soket var
 
Anakartı inceledim, üzerinde RGB ve ARGB soketi mevcut değil. Soğutucuyu elindeki mevcut kontrolcüye bağlanamayacağı için, yeni bir uzaktan kumandalı ARGB fan hub alman gerekli, şu an sistem de soğutucu bağlı mı? Kasanın Hub'undan çıkan CPU fan kablosu için soruyorum, kasanın fanlarını CHA_FAN soketine bağlayacaksın, ya da kontrolcüden çıkan PWM çıkışını CPU fandan söküp CHA_FAN soketine alacaksın, yeni soğutucunun da PWM soketini CPU fan soketine bağlayacaksın, bu şekilde çözebilirsin.
 
Anakartı inceledim, üzerinde RGB ve ARGB soketi mevcut değil. Soğutucuyu elindeki mevcut kontrolcüye bağlanamayacağı için, yeni bir uzaktan kumandalı ARGB fan hub alman gerekli, şu an sistem de soğutucu bağlı mı? Kasanın Hub'undan çıkan CPU fan kablosu için soruyorum, kasanın fanlarını CHA_FAN soketine bağlayacaksın, ya da kontrolcüden çıkan PWM çıkışını CPU fandan söküp CHA_FAN soketine alacaksın, yeni soğutucunun da PWM soketini CPU fan soketine bağlayacaksın, bu şekilde çözebilirsin.
şu an cpu fan kısmına baglı çalışıyo sadece arkada argb soketi boşta ışık yok yani sadece