Sayın hocam haklısınız. Ben şahsen mühendisim, gerekli araştırmayı da yaptım. Aldığım ürün de gayet güzel. Eğer ki sadece güncel oyunları oynayan 15 yaşında genç biri olsaydım sıfır sorun hayatına devam edebilirdim. Ama ben yaşlı bir fosil olduğumdan :) hala Knight Online gibi eski kült oyunları oynuyorum. Araştırırken forumlarda alternatif ürün önerilerini incelerken 1 kişi bile eski oyunlarda UI Scale probleminden bahsetmedi.
Bence fosil değilsiniz :D
 
Eski oyunlar oynuyorsan CRT monitör alacaksın, 4K monitörden bin kat daha güzel. Aktif olarak kullanıyorum. Hem eski hem yeni oyunlarda özgürüm; 320x240'dan tut 2048x1536'ya kadar her çözünürlükte görüntü bozulması olmadan oynayabilirsiniz.
Hocam benim oynadığım oyunlarda sorunum görüntü, görüntü kalitesi ve renk doğruluğu değil. Benim yaşadığım sorun çözünülük ile UI'ın scale olmaması. Ayrıca tamamen eski oyunları oynamıyorum elden ring cyberpunk vs. yeni oyunları da sık sık oynuyorum.

Size zahmet CRT monitör avatajları nedir söyler misiniz?
 
Hocam benim oynadığım oyunlarda sorunum görüntü, görüntü kalitesi ve renk doğruluğu değil. Benim yaşadığım sorun çözünülük ile UI'ın scale olmaması. Ayrıca tamamen eski oyunları oynamıyorum elden ring cyberpunk vs. yeni oyunları da sık sık oynuyorum.

Size zahmet CRT monitör avatajları nedir söyler misiniz?
O bahsettiğin yeni nesil oyunlarda da CRT efsane duruyor, avantajları say say bitmez. Kısaca özet geçmek gerekirse CRT'lerde LCD'ler gibi sabit bir piksel ızgarası olmadığı için girdiğin her çözünürlük native yani doğal çalışır. 640x480 de yapsan, 1920x1440'a da çıksan o modern monitörlerdeki iğrenç bulanıklık asla olmaz. Monitörün yatay tarama kHz limitleri elverdiğince istediğin çözünürlüğü ve Hz değerini oluşturmakta tamamen özgürsün.

Görüntü kalitesi bambaşka bir seviye. 2D ve 3D içerikler çok daha derinlikli görünüyor. Scanline tarama çizgisi muhabbeti sayesinde özellikle eski oyunlarda ve retro içeriklerde muazzam bir netlik alıyorsun. Üstelik yapısı gereği yüksek çözünürlüklerde doğal bir anti-aliasing etkisi yaratıyor. Kontrast ve renk derinliği konusunda OLED'lerle yarışır siyahlar tam siyahtır, görüş açısı bozulması veya ışık sızması gibi dertler yoktur ve renkler çok daha gerçekçi, doygun hissettirir.

Ama asıl olay performansta. Görüntüyü dijital bir işlemciden geçirip ölçeklemek yerine doğrudan elektron tabancasıyla analog olarak ekrana çizdiği için sıfır input lag vardır, tepkime süresi tam anlamıyla anlıktır. Modern monitörler gibi görüntüyü ekranda tutma sample-and-hold mantığıyla değil, fosforların anlık yanıp sönmesiyle çalıştığı için hareket bulanıklığı yani motion blur da sıfırdır. İddia ediyorum, 60Hz bir CRT'deki hareket netliği ve akıcılık, günümüzün 1000Hz LCD/OLED'lerinden bile daha iyidir.

Daha da derin teknik detaylara girmeyeyim ama profesyonel, üst düzey bir Sony Trinitron tüplü monitörün karşısına geçip bir kere oyun oynasan, bir daha başka monitör kullanmak istemezsin.



crt2.webp
crt1.webp
crtufo1.webp
 
O bahsettiğin yeni nesil oyunlarda da CRT efsane duruyor, avantajları say say bitmez. Kısaca özet geçmek gerekirse CRT'lerde LCD'ler gibi sabit bir piksel ızgarası olmadığı için girdiğin her çözünürlük native yani doğal çalışır. 640x480 de yapsan, 1920x1440'a da çıksan o modern monitörlerdeki iğrenç bulanıklık asla olmaz. Monitörün yatay tarama kHz limitleri elverdiğince istediğin çözünürlüğü ve Hz değerini oluşturmakta tamamen özgürsün.

Görüntü kalitesi bambaşka bir seviye. 2D ve 3D içerikler çok daha derinlikli görünüyor. Scanline tarama çizgisi muhabbeti sayesinde özellikle eski oyunlarda ve retro içeriklerde muazzam bir netlik alıyorsun. Üstelik yapısı gereği yüksek çözünürlüklerde doğal bir anti-aliasing etkisi yaratıyor. Kontrast ve renk derinliği konusunda OLED'lerle yarışır siyahlar tam siyahtır, görüş açısı bozulması veya ışık sızması gibi dertler yoktur ve renkler çok daha gerçekçi, doygun hissettirir.

Ama asıl olay performansta. Görüntüyü dijital bir işlemciden geçirip ölçeklemek yerine doğrudan elektron tabancasıyla analog olarak ekrana çizdiği için sıfır input lag vardır, tepkime süresi tam anlamıyla anlıktır. Modern monitörler gibi görüntüyü ekranda tutma sample-and-hold mantığıyla değil, fosforların anlık yanıp sönmesiyle çalıştığı için hareket bulanıklığı yani motion blur da sıfırdır. İddia ediyorum, 60Hz bir CRT'deki hareket netliği ve akıcılık, günümüzün 1000Hz LCD/OLED'lerinden bile daha iyidir.

Daha da derin teknik detaylara girmeyeyim ama profesyonel, üst düzey bir Sony Trinitron tüplü monitörün karşısına geçip bir kere oyun oynasan, bir daha başka monitör kullanmak istemezsin.



Eki Görüntüle 261346Eki Görüntüle 261347Eki Görüntüle 261345

Hocam crt dediğin eski tip tüplü monitörler değil mi? Bana uymaz o işyerinde tüplü falan kullanamam incecik lazım bana malesef.
 
Evet, zaten bunları bulmak kolay değil. Meraklısıysan, yapılıyor genelde.
Güzel kardeşim yukarıda yazdım ya mühendisim, işyerinde oyun oynuyorum. Alakasız fantezi önerilere gerek yok.
Bu arada tüplü ekran gençlik dönemimde uzun süre kullandım, anısı çoktur. Ama fantezi artık eskide kaldı.
 
Bazı yeni nesil monitörlerde 2K-4K gibi dual mod geçişler var. Bunlara baktınız mı bilmiyorum.
Çünkü bunlarda sorun olmaz diye düşünüyorum. Hatta benim monitörüm 4K veya 1080p Dual mod olarak kullanabiliyorum ve bende 36 yaşında biri olarak arada Knight Online PvP serverlarında girip oynuyorum. Oralarda hiçbir UI scale sorunu yaşamadım, diğer eski oyunlarla aram yok ama ben hep yeni oyunlarla takılıyorum.
 
Duymamış olduğunuza şaşırdım. Videoyun batudan tut farklı farklı yayıncılardan defalarca duydum yeni PC kurarken 4K kurdum sistemi. Bin pişmanım.
2K çekince UI scale sorunu yaşadığım oyunların birçoğu oynanabilir hale geliyor ama monitörüm düzgün çalışmıyor. Chrome da flashing/flickering sorunları oluyor NVIDIA sürücüsü kurulumunda 4K için ayarlar yaptığı için. Kullanılmaz hale geliyor kısacası.

Aynı paraya 2K'nın kral monitörlerinden alabiliyordum.

GPU nedir?