Shog

Becerikli
Katılım
16 Mart 2026
Mesajlar
317
Beğeniler
57
Amazon kendisi satıcısı bakıyorum. LS720 kardeşime vereceğim zaten, almışken daha sessiz model alayım dedim. Mesh kasa olarak ne önerirsiniz? Stok fanlı kasa mı alayım yoksa fanları kendim mi alayım rulman sesi olmasın diye?
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Amazon kendisi satıcısı bakıyorum. LS720 kardeşime vereceğim zaten, almışken daha sessiz model alayım dedim. Mesh kasa olarak ne önerirsiniz? Stok fanlı kasa mı alayım yoksa fanları kendim mi alayım rulman sesi olmasın diye?

Kasa için bütçe nedir? Yani kendinden fanlı bir model alabilirsiniz, 4-5-5.5 bandında güzel modeller mevcut.
 
Kasa için bütçe nedir? Yani kendinden fanlı bir model alabilirsiniz, 4-5-5.5 bandında güzel modeller mevcut.

Üstadım bu ürünü düşündüm ben. Stok fan uğultu, rulman sesi en az olsun istiyorum. Uygun mu sizce? Alternatif ya da daha iyi modeller var mı?


Kasa için bütçe nedir? Yani kendinden fanlı bir model alabilirsiniz, 4-5-5.5 bandında güzel modeller mevcut.

Üstadım, bu ürünü düşündüm ben. Stok fan uğultusu, rulman sesi en az olsun istiyorum. Uygun mu sizce? Alternatif ya da daha iyi modeller var mı?

Kasa için bütçe nedir? Yani kendinden fanlı bir model alabilirsiniz, 4-5-5.5 bandında güzel modeller mevcut.

Bu doğru mu üstadım?
  • 120mm (küçük) fan: bıçak yüzey alanı dar olduğu için, o 65 CFM havayı içeri alabilmek adına çok hızlı dönmek zorundadır (örneğin 1500 RPM). Bu yüksek devir, motorun zorlanmasına, vızıldamasına ve havayı çok sert kestiği için belirgin bir "rüzgar uğultusu" çıkarmasına neden olur?
  • 140mm / 160mm (büyük) fan: bıçak yüzey alanı çok geniş olduğu için, aynı 65 CFM havayı kasanın içine itmek adına sadece 800 RPM hızında dönmesi yeterlidir. Devir neredeyse yarı yarıya düştüğü için motor sesi tamamen kaybolur ve hava daha geniş bir yüzeyden "yavaşça" itildiği için rüzgar çarpma sesi minimumda kalır dedi yapay zeka.
 
Üstadım bu ürünü düşündüm ben. Stok fan uğultu, rulman sesi en az olsun istiyorum. Uygun mu sizce? Alternatif ya da daha iyi modeller var mı?


7.000 TL'ye almazdım bu kasayı. Ne tarz bir şey istiyorsunuz?

Bu doğru mu üstadım?
  • 120mm (küçük) fan: bıçak yüzey alanı dar olduğu için, o 65 CFM havayı içeri alabilmek adına çok hızlı dönmek zorundadır (örneğin 1500 RPM). Bu yüksek devir, motorun zorlanmasına, vızıldamasına ve havayı çok sert kestiği için belirgin bir "rüzgar uğultusu" çıkarmasına neden olur?
  • 140mm / 160mm (büyük) fan: bıçak yüzey alanı çok geniş olduğu için, aynı 65 CFM havayı kasanın içine itmek adına sadece 800 RPM hızında dönmesi yeterlidir. Devir neredeyse yarı yarıya düştüğü için motor sesi tamamen kaybolur ve hava daha geniş bir yüzeyden "yavaşça" itildiği için rüzgar çarpma sesi minimumda kalır dedi yapay zeka.

Ney? 🤨
Doğru diyebileceğim tek şey çapı büyük fanın küçüğe göre daha yavaş dönecek olması.
CW şans işi, rüzgar uğultusunu da çok takmayın kafaya, fanlar max RPM ile dönmediğikçe veya pür dikkat dinlemediköe rahatsız etmesi zor. Kasamda 10 tane fan var ve sesleri hiç rahatsız etmiyor, neredeyse duymuyorum.