tech_tr

Başarılı
Katılım
27 Mayıs 2025
Mesajlar
302
Çözümler
2
Beğeniler
92
Merhaba,

Amazon'dan bir kitap seti aldım. Ürün hasarlıydı. 2 defa değişim yaptırdım ama değişimden gelen ürünler ilk gelen üründen çok daha hasarlıydı. Üstelik 2. değişimden önce canlı destek durumu depoya bildirdiğini ve ürünün kontrol edilip gönderileceğini söyledi. Ama gelen setin kutusu direkt yırtıktı ve kargo kutusunu açar açmaz kutu dağıldı. Zaten bir kısmı bantla yapıştırılmıştı. Kitaplarda da bazı hasarlar vardı.

3. gelen ürün de hasarlı olursa iade edip başka bir yerden alacaktım. Amazon'dan hediye kartı bakiyesiyle aldığım için çok daha ucuza geldiği halde başka bir yerden alacaktım ama fiyatlar çok artmış. Önceden Amazon'daki fiyatla aynıydı. Üstelik Amazon'daki fiyat da arttı. Ve bu ürünün Amazon'daki stoğu sürekli bitmiş veya bitmek üzere gözüküyor. Şimdiye kadar maksimum 20 stoğu olduğunu gördüm. 2. ve 3. gelen ürün 2. el gibi olduğu için stoktaki ürünlerin iade ürünü olduğunu düşünmeye başladım. Gerçi canlı destek 2. el değildir, depoda karışmıştır falan dedi ama bilemiyorum artık.

Az önce görüştüğüm temsilci de 1 kez değişim olduğu için (2 kez oldu) tekrar değişim yapamayacaklarını söyledi. İade edip yeniden alın, aradaki farkı size öderiz dedi. Bu benim için maddi açıdan sorun değil ama ilk siparişten bu yana 16 gün oldu. Şimdi de bunun önce iadesini bekleyeceğim, sonra da yeni gelecek ürünü. Üstelik muhtemelen yine hasarlı gelecek. Sağlam geleceğini hiç sanmıyorum.

Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Ne yapmamı önerirsiniz?
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Stokların artmasını bekleyin, aradan belirli bir zaman geçtikten sonra tekrar sipariş verin. Ayrıca aradaki farkı sizlere ödeyeceklerini de belirtmişler. Yapmayacağım derseniz de kitapları başka bir platformdan istetirsiniz, Amazon'daki bakiyenizle farklı ürünler alırsınız. Amazon, Türkiye'ye ilk geldiği dönemlerde çok başarılıydı ancak son 1 senedir oldukça olumsuz yönde ilerlediler.
 
Stokların artmasını bekleyin, aradan belirli bir zaman geçtikten sonra tekrar sipariş verin. Ayrıca aradaki farkı sizlere ödeyeceklerini de belirtmişler. Yapmayacağım derseniz de kitapları başka bir platformdan istetirsiniz, Amazon'daki bakiyenizle farklı ürünler alırsınız. Amazon, Türkiye'ye ilk geldiği dönemlerde çok başarılıydı ancak son 1 senedir oldukça olumsuz yönde ilerlediler.
Stoklar pek artmıyor. En fazla 20 stok olduğunu görmüştüm. Ama diğer satıcılarda stok var. Aynı serinin yeni çıkan kitaplarını da almıştım. Onlar da hasarlı ve baya kirliydi ama değişimle sıkıntısız şekilde yeniden gönderdiler. Amazon'un ürünü diğer satıcılardan tedarik edip bana göndermesi gibi bir şey mümkün mü acaba? Eğer 4. defa hasarlı ürün gelirse bunu sormayı düşünüyorum. Çünkü başka bir yerden alırsam çok pahalıya gelecek.
 
Merhaba,

Öncelikle siz cayma hakkınızı kullanmayıp ayıplı maldan kaynaklanan bir seçimlik hakkınızı kullanmak istemişsiniz ve ürünü yenisiyle değiştirmek istemişsiniz. Sipariş tarihinden itibaren de 16 gün geçtiğini belirtmişsiniz. Ancak sipariş tarihinden değil de ilk ürünün size tesliminden itibaren 14 gün geçtiyse kural olarak cayma hakkınızı kullanamazsınız. Yine de Amazon kendi politikası gereği 14 gün sonraki iade taleplerini de kabul ederse bu kendi tercihidir tabii ki.

Ayrıca madem cayma hakkı yerine ayıplı maldan kaynaklı seçimlik hakkınızı kullandınız, size ayıplı olmayan ürün gelene kadar defalarca kez değişim yapılabilir. Bir kez değişimden sonra bir daha değişim yapılamayacağına yönelik söyledikleri şey doğru değil. Muhtemelen sadece kendi politikalarıdır, o kadar.

Yazdıklarınızdan bir hukuki işlem başlatma motivasyonunuz olmadığını görüyorum. Yine de söylemiş olalım, cayma hakkınız geçmiş olduğundan dilerseniz ayıplı ürün sebebiyle THH'ye başvurabilirsiniz. Ancak uğraşmak istemiyorsanız ya mevcut duruma katlanacaksınız ve hayatınıza devam edeceksiniz ya da size teklif ettikleri alternatif imkanları kabul edip ona göre aksiyon alacaksınız.

Geçmiş olsun.
 
Merhaba,

Öncelikle siz cayma hakkınızı kullanmayıp ayıplı maldan kaynaklanan bir seçimlik hakkınızı kullanmak istemişsiniz ve ürünü yenisiyle değiştirmek istemişsiniz. Sipariş tarihinden itibaren de 16 gün geçtiğini belirtmişsiniz. Ancak sipariş tarihinden değil de ilk ürünün size tesliminden itibaren 14 gün geçtiyse kural olarak cayma hakkınızı kullanamazsınız. Yine de Amazon kendi politikası gereği 14 gün sonraki iade taleplerini de kabul ederse bu kendi tercihidir tabii ki.

Ayrıca madem cayma hakkı yerine ayıplı maldan kaynaklı seçimlik hakkınızı kullandınız, size ayıplı olmayan ürün gelene kadar defalarca kez değişim yapılabilir. Bir kez değişimden sonra bir daha değişim yapılamayacağına yönelik söyledikleri şey doğru değil. Muhtemelen sadece kendi politikalarıdır, o kadar.

Yazdıklarınızdan bir hukuki işlem başlatma motivasyonunuz olmadığını görüyorum. Yine de söylemiş olalım, cayma hakkınız geçmiş olduğundan dilerseniz ayıplı ürün sebebiyle THH'ye başvurabilirsiniz. Ancak uğraşmak istemiyorsanız ya mevcut duruma katlanacaksınız ve hayatınıza devam edeceksiniz ya da size teklif ettikleri alternatif imkanları kabul edip ona göre aksiyon alacaksınız.

Geçmiş olsun.
Merhaba, öncelikle cevabınız için teşekkür ederim.

Tekrar kontrol ettiğimde ilk ürün 12 Haziran'da teslim edilmiş, yani bugün 15. gün oluyor. Müşteri hizmetleri 1 kez dese de aslında 2 kez değişim oldu ve müşteri hizmetleri sistemin bu sebeple tekrar değişime izin vermediğini sadece iade seçeneği olduğunu söyledi ve fiyat farkını karşılayacaklarını söyledi. Ben de dün iade yaptım ve bugün iadem geldi. Bugün ürünün fiyatı ilk aldığım fiyatın altına düştü. Bu sebeple tekrar satın aldım. THH'ye başvurabileceğimden bahsetmiştiniz. Eğer bu siparişte de hasarlı ürün gelirse THH hakkım devam eder mi, yoksa tekrar değişim yapıp 14 günlük süre sonunda sonuç alamazsam mı başvurabilirim? Bir de THH'ye başvursam iade ve değişim dışında ne gibi bir sonuç çıkabilir? Çünkü değişim kararı çıksa muhtemelen yine hasarlı gelir (3 defa hasarlı gelmesi tesadüf değil diye düşünüyorum. Muhtemelen stoktaki tüm ürünler böyle.), iade çıksa onu da zaten Amazon yapıyor. Haliyle bu sonuçlar için THH gereksiz kalıyor. Tabii başka bir sonucu olacaksa o zaman başvurmaya değer.