Iwlenglish
Başarılı
- Katılım
- 14 Ocak 2024
- Mesajlar
- 59
- Çözümler
- 2
- Beğeniler
- 16
Arkadaşımın MSI GL65 i5 9300H GTX 1650 laptopu var. İçini açtık, beraber termal macunu temizledik, fanları temizledik. Açtığımızda sıcaklıklar 25 derece düşmüştü. Valorant girip test yaptım. Hiçbir sorun yok. Sonrasında Gemini'ye MX-7 termal macun ile alakalı bir şey sordum çünkü ilk başta 91-92 gördü fakat sonrasında oyun içi 75 dereceyi geçmedi. Gemini bunun normal olduğunu falan anlattı. RAM 8 GB olduğundan anlık takılmalar yaşabilirsin dedi, istersen daha az RAM tüketmesi için optimizasyon yapalım dedi. Tamam dedim.
Arka plan çalışmalarını falan durdurduk, burada sorun yok. Bence bu yaptığı iki ayardan olabilir:
SysMain hizmetini devre dışı bıraktırdı.
Sanal belleği manuel ayarlattı. Windows'un kurulu olduğu sürücüyü seçip özel boyut seçeneğine tıkladım, başlangıç boyutunu 8192 yaptım galiba ya da en büyük boyut mu ne yazdım bilmiyorum.
Sonrasında sistem restart atmamı istedi.
Restart attım, hiçbir sorun yok. RAM kullanımı azalmıştı. Neyse dedim, ekranı kapatayım, arka vidaları sıkayım, bitireyim işimi. Kapattım, vidaları sıktım. Cihaz açıktı bu arada. Sonra görüntü gelmedi. Kapatıp açtığım zaman MSI logosu göründü, yaklaşık 1-1.30 dakika. Sonrasında Checking Media Presence.... yazdı ve BIOS'a attı beni.
Boot seçeneklerinde Windows Boot Manager görünmüyor.
UEFI with CSM seçiliydi boot modu. Tek tek Legacy denedim, UEFI denedim, olmadı.
Boot Option seçeneklerinde şunlar yazıyor sadece:
Sonrasında restore default dedim. F10 yaptım, olmadı.
Sistem ana kurulu SSD'yi görüyor ama açmıyor.
SATA MODE AHCI görünüyordu, Intel RST gibi bir şey vardı, onu denedim, olmadı.
Lütfen yardım edin, kafayı yiyeceğim.
İki SSD var. Kurulu olan SSD çıkarıp taktığımda açıldı. Fakat BIOS'a girip Boot sırasını birinci sıraya çekip restart attığım an aynı sorun tekrar başladı.
Arka plan çalışmalarını falan durdurduk, burada sorun yok. Bence bu yaptığı iki ayardan olabilir:
SysMain hizmetini devre dışı bıraktırdı.
Sanal belleği manuel ayarlattı. Windows'un kurulu olduğu sürücüyü seçip özel boyut seçeneğine tıkladım, başlangıç boyutunu 8192 yaptım galiba ya da en büyük boyut mu ne yazdım bilmiyorum.
Sonrasında sistem restart atmamı istedi.
Restart attım, hiçbir sorun yok. RAM kullanımı azalmıştı. Neyse dedim, ekranı kapatayım, arka vidaları sıkayım, bitireyim işimi. Kapattım, vidaları sıktım. Cihaz açıktı bu arada. Sonra görüntü gelmedi. Kapatıp açtığım zaman MSI logosu göründü, yaklaşık 1-1.30 dakika. Sonrasında Checking Media Presence.... yazdı ve BIOS'a attı beni.
Boot seçeneklerinde Windows Boot Manager görünmüyor.
UEFI with CSM seçiliydi boot modu. Tek tek Legacy denedim, UEFI denedim, olmadı.
Boot Option seçeneklerinde şunlar yazıyor sadece:
Kod:
-cd/dvd
-usb cd/dvd
-usb hardisk
-network: uefi: pxe ip6 Realtek pcie gbe
-family controller
-disabled
Sonrasında restore default dedim. F10 yaptım, olmadı.
Sistem ana kurulu SSD'yi görüyor ama açmıyor.
SATA MODE AHCI görünüyordu, Intel RST gibi bir şey vardı, onu denedim, olmadı.
Lütfen yardım edin, kafayı yiyeceğim.
İki SSD var. Kurulu olan SSD çıkarıp taktığımda açıldı. Fakat BIOS'a girip Boot sırasını birinci sıraya çekip restart attığım an aynı sorun tekrar başladı.
Son düzenleme: