DDR5 6400 MHz CL30 RAM için timing önerisi

Değmez dersen sorun yok hocam. Şu an oldukça memnunum zaten. Test bitince görselleri iletirim.

6400-2133 denenebilir ama 6400 IMC limit senaryo olduğundan PBO'yu da bozduğu oluyor. -25 yerine -15 düştüğümü hatırlıyorum mesela çekirdeklerde. Marjini daraltıyorsun, tolerasyon azalıyor sıktıkça.
 
Değmez dersen sorun yok hocam. Şu an oldukça memnunum zaten. Test bitince görselleri iletirim.

6000 CL24 oyun özelinde daha iyi performans verebilir, yapılmasında engel yok. Kite bağlı, 1.65 denersin. Açmazsa 1.7. @MAH0A Gear açık iken 1.72'ye stabil etti ama, tamamen silikon lottery bu durum. CL24 için bu kitler normal koşullarda çok uygun değil ama denemeden bilemezsin. @RapidLemming955

Zen Timings atacağım değil mi sadece? Ekstra olarak CS Bench eklerim.

Ekranda hepsi görünsün işte, sonra CS Bench atarsın. O da çok istikrarlı bir test değil, 5 defa yapıp ortalama alınması lazım aslında. İlk Bench'te yüksek verip diğerlerinde düşük çıkartabilen bir test.
 
 
Bundan sonra sadece DFS.

Arka planı arındır, bellek temizle. Akabinde Bench yap bakalım, sonuçlardan anlarsın iyi ya da kötü etkileyip etkilemediğini. Şimdi işin içine PBO da girdi, oyunda 5.6-5.7 GHz zorlar.

CS için Very Low ayarlayıp Bench atıyorlar sanırım, config çok hakim değilim. @RapidLemming955 Rekabetçi tayfa normalde de öyle takılıyor zaten 1080p, biliyorsun.

@TechMad da baksın bakalım 9700X silikona. Belki hoşuna gider. +150/-25 PBO ile beraber.

 
Hocam şu an yüksek ayarda test yapıyorum. Sonra düşük yapacağım. Bellek temizliğini unuttum. Temizleyip tekrar atarım.
 
Hocam şu an yüksek ayarda test yapıyorum. Sonra düşük yapacağım. Bellek temizliğini unuttum. Temizleyip tekrar atarım.

Bilirsin ki CPU abanması açısından GPU yükü minimalize edilmeli. Mantık bu şekilde Bench'lerde. Öteki türlü 4K Gaming olarak düşünürsek tek başına GPU hüküm sürer. RAM kapasite kafidir, aynı şekilde işlemci 7500F tak dursun yani. 1080p-1440p Very Low ayarlarda açığa çıkar bu tarz tuning etkileri. @RapidLemming955
 
2K yüksekte bile fark oldu hocam. Temizlik yaptım. Şu an test devam ediyor. Low ve yüksek ikisini de atacağım.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…