Devlet kurumunun kullanması odaklı bir başlıkta, kişisel kullanıma istinaden tecrübeleri aktarmanızın faydası yok arkadaşlar. Devlet kurumu dediğiniz devasa bir kazan, öneriniz bir kapak olsun diyelim. O da olsa olsa bu konuda gazoz kapağı olarak nitelendirilebilir.

Temelde zaten arkadaşlar söylemiş; ihale veya bu/şu yol ile her belediye de çeşit çeşit farklı marka ve model ürünler mevcut. Windows zaten bu yapıya hitabeti güçlü olan bir yapı, ve yıllardır süregelen yatırım ve güncellemeleri bir kalemde silip atılamaz. Bunu şu dönemde iddia etmek tecrübesizliktir bence. Ha burası Türkiye, atmak isteyen kurum/kişi atar orası ayrı. Ama yok efendim bu yazıcının tarayıcısı yok, şu yazıcı çıktı çıkarmıyor, yeni bir ürün aldık çalışmıyor gibi son kullanıcı sorunlarının bir de arka tarafı yani yönetimi kısmı var. Her şeyden önce bilgi güvenliği kısmı var. Windows bunu oturmuş yapmış. Tek bir noktadan yönetimi, sürücüsü veya kontrolü, policyleri, şifreleri derken bir asırlık tecrübe eseri bir yazılım koymuş ve güncellemiş. Onca kurulu düzeni, yapıyı ve sistemi bir anda bu şekilde değiştirmeyi düşünmek akıl işi değil. Düşünmek şöyle dursun eyleme dökmeye çalışma hele, tanımı yok :))

Ha bir de altyapıyı değiştirecekseniz, kullanıcısını da değişime açık tutmanız gerekir. Recep hoca da demiş, iyi noktaya da değinmiş. Yarın başım ağrısın istemediğim için hemfikir olduğumu belirtip noktalıyorum.