koztrue

Başarılı
Katılım
1 Ocak 2024
Mesajlar
62
Beğeniler
26
Arkadaşlar dün bilgisayara format atmaya karar verdim. Elimdeki ISO 22H2 sürümü olduğundan güncellemeler çok vakit aldı ve anlamlandıramadığım bir şekilde retail Windows lisansımı kabul etmedi. Ardından bir daha format atmadan bilgisayarı temizledim, BIOS'u resetledim. Bu sefer 23H2 güncel ISO ile tekrardan formatladım. Ne var ki bunda da lisans anahtarımı kabul etmedi. Ben de 100₺ civarı bir fiyata aldığım için çok önemsemedim. Konuya gelecek olursak dün sıkıntısız bir şekilde bilgisayarı kullanabildim. Bu sabah kalkıp oyun oynadım, müzik vs. dinledim. Az önce kahvaltıdan geldim, uyku modundan çıkardım ve doğrudan ekrana ekteki mavi ekran hatasını verdi. Yeniden başladı bilgisayar fakat şimdi Windows açılmıyor. İşletim sistemi silinmiş gibi davranıyor. BIOS'dan boot ettim fakat her açtığımda "insert boot Media" vari bir yazı beliriyor. Bunun sebebi nedir?

Anakart: Gigabyte B450M S2H
Bellek: Corsair Vengeance 8*2GB 3200MHz
SSD: Kioxia 1TB M2 SSD (Windows kurulu)
 

Dosya Ekleri

  • IMG20240413121623.webp
    IMG20240413121623.webp
    28,3 KB · Görüntüleme: 375
  • IMG20240413121350.webp
    IMG20240413121350.webp
    73 KB · Görüntüleme: 256
Hocam önyükleme bölümünden kastınız EFI falan mı? Sanmıyorum çünkü diskleri biçimlendirip kurdum ama deneyeceğim.

@bicy HD Tune'da M2 SSD'de sağlık bölümünde bir şey gözükmüyor. SanDisk diskte gözüküyor, hepsi "ok".
Hayır Windows'un başlaması için gerekli olan bölüm siz Windows'u kurarken Windows fark ettirmeden bazen diğer diske kuruyor.
 
Olanları video olarak da paylaşacağım, yüklenmesini bekliyorum.

Şimdi uyku modundan çıktığında kilit ekranının duvar kağıdı gözüktü sadece, hiç bir şekilde yanıt vermiyor zaten donup kalıyor.

@Silinen üye Hocam bir şey fark ettim, burada 2. ve 3. bölümlerin olması gerekmiyor mu?
1713006106971.webp
 
Son düzenleme:
Olanları video olarak da paylaşacağım, yüklenmesini bekliyorum.

Şimdi uyku modundan çıktığında kilit ekranının duvar kağıdı gözüktü sadece, hiç bir şekilde yanıt vermiyor zaten donup kalıyor.

@Silinen üye Hocam bir şey fark ettim, burada 2. ve 3. bölümlerin olması gerekmiyor mu?
Eki Görüntüle 35736
2 ve 3 Windows'u kurarken sistemin, Windows'un düzgün çalışması için açtığı bölümler olabilir. Ben tekrardan format atın derim hocam. Bence diskte bir sorun var.

Diski iyi oturtmuş musun diye kontrol ettin mi? Exceria g2'den bahsediyorum.
Aynen ona da dikkat et. @koztrue
 
Diski iyi oturtmuş musun diye kontrol ettin mi? Exceria g2'den bahsediyorum.
Hocam disk üzerinden Cyberpunk 2077'den tutta RDR2'ye bayağı oyun oynadım. Öyle bir sıkıntı olsaydı şimdiye kadar ortaya çıkmaz mıydı? Deniyorum ama yine de.

Soketin tozunu aldım, SSD'nin uçlarını silgiyle temizleyip olabildiğince güzel takmaya çalıştım. Değişen bir şey olmadı maalesef.. @99 @Silinen üye @bicy
 
Son düzenleme:
Hocam disk üzerinden Cyberpunk 2077'den tutta RDR2'ye bayağı oyun oynadım. Öyle bir sıkıntı olsaydı şimdiye kadar ortaya çıkmaz mıydı? Deniyorum ama yine de.

Soketin tozunu aldım, SSD'nin uçlarını silgiyle temizleyip olabildiğince güzel takmaya çalıştım. Değişen bir şey olmadı maalesef. @99 @Silinen üye @bicy

Diğer 2 diskin kablosunu çıkar ve sadece bu disk kalacak şekilde tekrar kontrol et.