Sürprizbozan GTA VI çıkmadan başlayan tartışmalar ve oluşturulan fiyat algısı

Sektör standardı belirleyen bir şirket sektörün standartlarını bir kez daha belirledi. İyi/kötü yorum yapmaktan çok durumun ne kadar basitçe yapıldığı karşısında insanın kafası karışıyor.
 

Ne olsun istiyorsun mesela? 80 dolar dediğin para 80 birim, 80 birimi geç bizim ülkemiz için bile pahalı sayılmaz ki. PS5 alan adam zaten oyunlara para harcayacak bütçede bir insandır. Bilgisayara geldiği senaryoyu düşünelim, bu oyunu açacak bilgisayar toplayacak adam yine bu oyuna 80 dolar verebilecek bir adamdır. Gereksiz duyarı bırakın.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
8 saatlik oyuna o parayı verenler düşünsün, o parayı ben vermiyorum.
Bir kahve 200 TL ve ben 2 saat oturuyorum. Bu düz mantıkla oyun uzun olmalı ki kahve içmeye gitmediğime değsin.
250 Gr kahve 180 lira sanalbaharat.com. Bu kafayla, al kahveni evde daha taze, daha iyisini yap dost
 
8 saatlik oyuna o parayı verenler düşünsün, o parayı ben vermiyorum.
Bir kahve 200 TL ve ben 2 saat oturuyorum. Bu düz mantıkla oyun uzun olmalı ki kahve içmeye gitmediğime değsin.
Ya GTA 5 bile oturduğunuzda dolu dolu bitirmek için asgari 1.5-2 hafta isteyen bir oyun. Şimdi GTA 5'e verdiğimiz paraların hakkını ödemiş olmuyor mu oyun? Yeterli değil mi?
 
Ya GTA 5 bile oturduğunuzda dolu dolu bitirmek için asgari 1.5-2 hafta isteyen bir oyun. Şimdi GTA 5'e verdiğimiz paraların hakkını ödemiş olmuyor mu oyun? Yeterli değil mi?
Hocam, GTA 5 ne kadar? Normalde Epic'te 1000 TL diye hatırlıyorum. 1000 TL için ben eğer 10-15 saatten fazla oturup oynuyorsam veririm.
Demek istediğim; 8 saatlik bir oyuna Resident Evil Requiem gibi yani, 3000 TL veriyorum ve o paraya 10-15 kez kahve içip toplamda 2 saat oturuyor olsam, 20-30 saat sosyalleşebilmek varken ben vermezdim parayı.
 

Ne diyorsun ya . Rockstar size harçlığınızı mı veriyor birader, nasıl bir halisünasyon görme biçimi bu. Aral piyasadan silineli 10 sene oluyor.
O zamandan beridir Türk'lerin RDR 2'ye olan iligisi ortada. Steam satış sayılarına baksınlar, Playstation kültürümüz de çok. Türk'lerin GTA 6'yı satın alacağı, ve bu alımla Türkçe çeviri maliyetini 500 kere çıkaracağı bir bir daha iki.

Sadece senin pazarından para kazanabiliyor olsalar bile buna değer görmüyorlar. Senij diline saygıları olsa koyarlardı şimdiye 50 kere.

@Unlishimaide, Oyun oynamak 6-7 sene öncesine kadar ucuz bir şeydi zaten.

Online oynamak için subscription, 80 dolar etkieti. Daha çok sokarlar ha, alt tabaka çok malesef yapacak bir şey yok.
 
Bu konuda haklı, oyunda Türkçe dil desteği olmaması rezalet. Fiyat konusundaki görüşüne katılmasamda, dil desteği olmalıydı.
 
Silinen yazıda daha iyi açıklamıştım önceden. Anlam bütünlüğünün önemi işte... Her neyse.
Aral zamanında nasıl bir diktatör olduğunu bildiğini varsayıyorum; o dönemden sonra TR'de aktif olan markalar da çekilmişti. Durum bu olunca millet korsana geçti = oyun satışlarındaki kazanç düştü. Bu yüzden şirketler TR'yi umursamamaya başladılar. Bunun öncesinde de gerek ekonomik, gerek farklı sebeplerle oyun kültürümüz, dünyaya nazaran o kadar iyi olmayınca Türkçe desteği çok az geliyordu. Günümüzde de bunu çekiyoruz işte. Aral dediğimiz illet olmasaydı daha fazla oyunda Türkçe desteği, hatta oyun kültürü olarak baya ileride olurduk. O dönemler gamer'lık yeni filizleniyordu.
Şu ana kadar gelse gelir miydi, evet; gerek var mı hayır (şirket için). Rockstar IP'leri globalde ciddi satıyor zaten + kaliteleri ortada. Bu yüzden firmanın inisiyatifine kalıyoruz.
Bize CD Projekt RED tarzı bir şirket lazım ki tekrar 2010 dönemlerine dönelim. Onlar yerelleştirme ve ulaşılabilirlik sunduğu için Polonya oyun kültürü olarak şahlandı.

Ne diyorsun ya . Rockstar size harçlığınızı mı veriyor birader, nasıl bir halisünasyon görme biçimi bu.
Yok ustam Aral veya Wraith sponsorluna layık görülenler kadar paragöz olmadık evelallah.
 
Son düzenleme:
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…