Ben Gigabyte X870E'yi almadan önce MSI düşünüyordum abi @Ayhan Dönmez
Peki, MSI'ın hangi serisi ya da chipsetleri sorunsuz? Alacak insanları ona göre yönlendirelim.

Bence MPG ya da MEG serileri ama onlarda da birtakım problemler olduğu oluyor hem yazılımsal hem de donanımsal kaynaklı. Reddit'te tonla şikayet var mesela X870 Tomahawk, uzak durmak lazım. Kumar oynamakla eş değer, %50 şansın var bu tarz kartlarda. B850M Mortar vs. Tomahawk olmasına rağmen stabil bir kart, kullanıp da memnun kalan var. Marka-model özelinde değerlendirmek lazım dediğim gibi ama MPG-MEG öneriliyorsa da çok düşünmeye gerek yok derim. B850 Gaming Plus kartlarda da çok sıkıntı yaşayan görmedim. MSI'de özellikle B650 giriş ve orta segment kartlar sorunlu, Tomahawk serileri genel anlamda sorunlu. Hiç gerek yok açıkçası derim.
 
Bence MPG ya da MEG serileri ama onlarda da birtakım problemler olduğu oluyor hem yazılımsal hem de donanımsal kaynaklı. Reddit'te tonla şikayet var mesela X870 Tomahawk, uzak durmak lazım. Kumar oynamakla eş değer, %50 şansın var bu tarz kartlarda. B850M Mortar vs. Tomahawk olmasına rağmen stabil bir kart, kullanıp da memnun kalan var. Marka-model özelinde değerlendirmek lazım dediğim gibi ama MPG-MEG öneriliyorsa da çok düşünmeye gerek yok derim. B850 Gaming Plus kartlarda da çok sıkıntı yaşayan görmedim. MSI'de özellikle B650 giriş ve orta segment kartlar sorunlu, Tomahawk serileri genel anlamda sorunlu. Hiç gerek yok açıkçası derim.
Gigabyte, ASUS'u öpüp başımıza koyalım o zaman abi 😀.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Gigabyte, ASUS'u öpüp başımıza koyalım o zaman abi 😀.

Gigabyte'da da son zamanlarda Firmware güncellemesi kaynaklı belki olabilir bilmiyorum, Debug LED kırmızı takılı kalma sorunu var. Normalde sistemde hiçbir sorun yok ve gündelik kullanabiliyorsun ama arka planda devamlı kırmızı yakıyor kart. Bu tarz sorunları da araştırdığında görebilirsin. Bu tarz vakaların da bir bölümü çözümsüz kalıyor.
 
@ahmetmelihalemdar, aklımda vardı, anakartı yenilemek bahane olmuş oldu. Ayrıca baya uyguna geldi, 500 TL de maxipuan gelecek. 5000 bine almış oldum desem yalan olmaz. Aklımda diğer anakartlar da vardı; Biostar, Asrock, Sapphire gibi ama çok şükür işini bilene denk geldim, güzel bir model aldım. Uzun zaman sonra yaptığım mantıklı alışveriş.
 
Zamanında farklı farklı birkaç model MSI anakart almak için niyetlendim ama her seferinde vazgeçtim. Özellikle Amazon'da yurt dışı yorumlarında çok şikayet okudum.