Epoca
Uzman
- Katılım
- 22 Temmuz 2024
- Mesajlar
- 211
- Çözümler
- 3
- Beğeniler
- 86
HP Victus 16 model i5 12500H, RTX 3050 Ti bir laptop mevcut.
Laptopun adaptör ve kasasının şarj soketleri eriyip şarj almamaya başladığı için yenilettik, bununla birlikte bataryası bitik ve şişik, bunu yeniletmedik.
Ürün elime geçti, kontrol yaparken şunu fark ettik: prize takınca işlemci kendini otomatikman 0,32 GHz'e sabitliyor. Prizden çıkınca normal şekilde işlemciden randıman alıyoruz.
Batarya'yı iptal edip sadece priz üzerinden çalıştırmayı denedim kablosunu çıkartarak, sistem açılmadı, engellemişler.
Güç ayarları vs. gibi akla gelebilecek her türlü yöntem denendi ama bir sonuç alamadım.
Geriye 3 ihtimal kalıyor:
2. ihtimali düşük görüyorum çünkü bu soketler değişmeden önce de batarya şişik durumdaydı. Bir sorun yapacak olsa daha önce de yapardı.
ThrottleStop'dan BD Prochot kapatarak sorunu çözen birini gördüm, bunu denemek istedim ama yapamadım, sistem tiki kaldırmama izin vermiyor, BIOS'ta da bunu kapatma ile ilgili bir kısım yok.
ThrottleStop'un Core kısmında BD Prochot kırmızı olarak sürekli yanıyor, muhtemelen sorunun bununla ilgisi var ama nasıl bir yol yapabilirim artık bilmiyorum.
Bu tarz bir sorun yaşayıp çözümü yapan var mı? Anlattıklarım dahilinde nasıl bir yol izlemeliyim?
Laptopun adaptör ve kasasının şarj soketleri eriyip şarj almamaya başladığı için yenilettik, bununla birlikte bataryası bitik ve şişik, bunu yeniletmedik.
Ürün elime geçti, kontrol yaparken şunu fark ettik: prize takınca işlemci kendini otomatikman 0,32 GHz'e sabitliyor. Prizden çıkınca normal şekilde işlemciden randıman alıyoruz.
Batarya'yı iptal edip sadece priz üzerinden çalıştırmayı denedim kablosunu çıkartarak, sistem açılmadı, engellemişler.
Güç ayarları vs. gibi akla gelebilecek her türlü yöntem denendi ama bir sonuç alamadım.
Geriye 3 ihtimal kalıyor:
- Değişim yapılan soketlerden ya biri ya da ikisi de yanlış. Normalde adaptör 200 W ama belki de soketler 50 W dahi aktaramadığı için sorun çıkarıyor.
- Batarya bitik ve şişik.
- BD Prochot ile ilintili sorunlar.
2. ihtimali düşük görüyorum çünkü bu soketler değişmeden önce de batarya şişik durumdaydı. Bir sorun yapacak olsa daha önce de yapardı.
ThrottleStop'dan BD Prochot kapatarak sorunu çözen birini gördüm, bunu denemek istedim ama yapamadım, sistem tiki kaldırmama izin vermiyor, BIOS'ta da bunu kapatma ile ilgili bir kısım yok.
ThrottleStop'un Core kısmında BD Prochot kırmızı olarak sürekli yanıyor, muhtemelen sorunun bununla ilgisi var ama nasıl bir yol yapabilirim artık bilmiyorum.
Bu tarz bir sorun yaşayıp çözümü yapan var mı? Anlattıklarım dahilinde nasıl bir yol izlemeliyim?