Kingston Fury Beast ayarları nasıl?

ShadowLegion

Üstün
Katılım
3 Mart 2024
Mesajlar
2.734
Makaleler
1
Çözümler
3
Beğeniler
2.079
BIOS güncelleyin. Stabilite için önemli. A-Die mı? M-Die mı?
 
hocam 4K + 5080 ile oyun oynuyorum.

@ShadowLegion Buradaki kilit nokta burası ama daha iyisi yapılabilecekken neden yapılmasın? 4K'da etki daha az olur ama uğraşırım dersen yapılır. Günler, aylar süren bir şey değil nihayetinde. Bellek kontrolcüye bağlı şeyler bunlar. 1 FPS, 1 FPS'tir. Bu mantıkta mesela o zaman hiç kimse PBO yapmasın ya da GPU Undervolt ya da OC yapmasın. Oradan 3 FPS, buradan 5 FPS derken hatrı sayılır bir artış elde ediyorsun. %99 almak yerine %95'te kalırsın, yeterli gelir.
 
BIOS güncelleyin. Stabilite için önemli. A-Die mı? M-Die mı?

Hocam şu an stabil çalışıyor. Hiçbir sorun yok. 9800X3D ya da 10800X3D gibi işlemcilere geçmediğim sürece çok gerek yok gibi düşündüm. Ama yapabilirim eğer olumlu bir etki yaratacaksa. M die diye biliyorum, A olduğunu zannetmiyorum zaten hocam.


Mevcutta tatlı noktada mı hocam? Ne dersiniz?
 
Son düzenleyen: Moderatör:

Olumlu etki yaratır ama 4K'da devasa değişim beklemek saçmalık olur. 8K da olsa ben yine de optimize edip kullanırım, fıtratım böyle. Aynı şekilde PBO, anakart optimizasyonu ve GPU Undervolt hepsine dahil bunların. Stokta kullanmayı hiç hazzetmem. Silikon neye izin veriyorsa ona yönelirim. Paranın karşılığını ancak o zaman tam anlamıyla alabileceğini düşünüyorum. Herkesin fikri kendine tabi, yapılması %100 zorunlu şeyler değil biliyorsun ama yapmanı tavsiye ederim. BIOS güncelledikten sonra güncel ZenTimings iletirsen oradan ilerleriz. Bu ayarlar %90 kesime hitap eden klasik Hynix timing'lerini oluşturuyor sendeki.
 

Tamamdır hocam. Forza 6'yı indiriyorum. Onu indirme bitsin daha sonra güncelleyeyim BIOS'u. Peki aynı ayarlarla 6400 MHz çalışsa etkisi olur mu ya da? 1:2 8000 CL30 gibi bir değer mümkün olur mu?
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Tamamdır hocam. Forza 6'yı indiriyorum. Onu indirme bitsin daha sonra güncelleyeyim BIOS'u. Peki aynı ayarlarla 6400 MHz çalışsa etkisi olur mu ya da? 1:2 8000 CL30 gibi bir değer mümkün olur mu?

Aktif soğutma şartı var dediğin şeylerin, diğer türlü yanıltır. B650'de 8000 çok zor, diğer konuda da bahsettim. Anakart faktörü devrede, direnç ve terminasyonlar konuşuyor ondan sonrasını. İşi bilen adam B650/X670'te de Golden IMC ile başarabilir ama forum ortamından çok zor. Senin yapman gereken 6000-6400 1:1 mod aralığı olur. 4K Ultra'da ciddi fark bekleme ama dediğim gibi %1 FPS 5 artması, ortalama FPS 3 artması benim için başarı sayılır mesela. Bakış açına göre değişiyor.
 
Son düzenleme:
Tamamdır hocam. @Ayhan Dönmez aynı 480 olan ayarı deadfellow altını denetmişti ve açmamıştı ve sanırım M diye karar kılmıştık zamanında diğer forumda. 1-4 FPS başarıdır evet hocam. Sonuçta 57 yerine 60 almak psikolojik olarak da iyi.

Şu an güncelleniyor hocam BIOS.
 
Son düzenleyen: Moderatör:

Dead ile benim görüşüm tutuyor. Amca da dahil olmak üzere hepimiz globalde aynı kaynakları takip ediyoruz, o konuda da sıkıntı yok. Ben sana genel geçer görüşü söyleyim. İlk etapta 6400:2133 denenmeli IMC verebiliyorsa ama yaz ayında IOD ekstra sıcakken bu zordur. Çoğunluk gibi 6200 CL28 açılıp tercihen çip verebiliyorsa 2167 FCLK ile kullanılması lazım. Eğer bunu da veremezse 6000 CL26-36-36 ayarlayıp kullanırsın. Şu anki ayarlarına kıyasla devasa fark olmaz ama burada seni limitleyen faktör M-Die oluşu. CL26 için 1.55 VDD isteyecektir muhtemelen. Aktif soğutman lazım diyeyim. @ShadowLegion

M-Die zaten 7200 MT/s ötesi AM5 sokette göremiyor şu anda, 24 GB'lık olanı görebilir sadece. Sendeki 16 GB, 2 Gbit IC yani.
 
@Ayhan Dönmez Aktif soğutma olmadan VDD maksimum kaç olabilir hocam. Mesh kasa var hava akışı çok iyi. Lancool 216. BIOS güncellendi. Şimdi zentimings atacağım hocam. Profili kaydetmiştim ama load edince maalesef OC ayarlarını vs. yüklemedi.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…