Önce tRFCsb 186 dene. 5 dakika bak, hata yoksa RDSCL ve WRSCL 4-4 dene. O da geçerse tRCD ve tRP 36-36 dene. Hata verirse 37-37 bırakılabilir diye düşünüyorum. Bu koşullar altında Gear da kapatılamaz gibi. VDD verememek çok büyük sorun Hynix'te.

Nitro ve FCLK işi en son bakılmalı, karıştırabilir. @ShadowLegion
Hocam sorun FCLK'da gibime geldi. Mavi ekranı verdiren tCL ve FCLK idi zannımca.

tRFCBsb 186da sorun yok şuanda 3 dakika oldu.
 
Bu da geçecek gibi hocam. Ama anlamadığım şekilde internet gitti bilgisayarda. Etherneti görmüyor şimdi.

tRCD ve tRP 36-36 deyeceğim, daha sonra Nitro bakayım. FCLK kurcalamaya gerek yok 2067 stabil gibi hocam.

image.webp
 
Bu da geçecek gibi hocam. Ama anlamadığım şekilde internet gitti bilgisayarda. Etherneti görmüyor şimdi.

tRCD ve tRP 36-36 deyeceğim, daha sonra Nitro bakayım. FCLK kurcalamaya gerek yok 2067 stabil gibi hocam.

Eki Görüntüle 261405

@ShadowLegion Siteye bir haller oldu yine, erişim sağlayamıyorum. Bellek OC pis iştir, aklına gelen her şeyi yapar. Temiz format atarsın %100 stabil ettikten sonra PBO, CO ve RAM ayarlarını. Kafan rahat eder.

@ShadowLegion RDSCL ve WRSCL 4-4 sorun çıkartmıyorsa tRCD ve tRP 36-36 dene. Eğer 36 problem olursa 37-37 dene, o muhtemelen geçecektir. Sonrasında Nitro 1-2-1 denersin, en son 2167 FCLK bakarsın. Uzun teste almak lazım en son.
 
@ShadowLegion Ethernet'e takılma, hatta kabloyu sök. Şu an için onlarla işimiz olmamalı. En son stabil ayarları BIOS'a kayıtlayıp Clear CMOS yapacaksın. Eğer Ethernet mevzusu düzelmezse Windows onarım komutları denenecek, LAN Driver güncellenecek ya da onarılacak vs. Bu tarz sorunlar olur, 2-3 defa BSOD yedin zaten. Boot etmediği de oldu.

Hata verdi hocam. 37-37 yapıyorum şimdi.

Buna da voltaj yetmiyor muhtemelen. 37-37 bırakırsan geçmesi lazım.
 
Tamam hocam. RAM üreticisi bunu neden sınırlar ki anlam veremedim. Bırak vereyim kardeşim ya..

Şanssızlık, denk gelebiliyor. Bu PMIC Lock mevzusuna dikkat etmen lazım. Boş yere konuyu uzattı bak yine. Diğer türlü 1.5 verebilsek direkt 6200 CL28 geçecekti. Ethernet falan hiç sorun olmayacaktı. Windows'u bozuyor stabil olmayan RAM. Geçici hafıza mantığında.