Evet hocam zor. Ekipman ve gerisi zor dediğiniz gibi. Neyse şimdi RAM çözüldü gibi. Sizden VT3 olayını ve PBO'yu da öğrendikten sonra iş tamam. Prime95 ile test ederim işlemciyi göçerse -30dan -25/-20 diye giderim.

@Ayhan Dönmez bir gün size DDR5 ve anakart hediye etmek isterim gerçekten. Keşke anlık durumum olsa da bunu yapabilsem hocam.
 
Evet hocam zor. Ekipman ve gerisi zor dediğiniz gibi. Neyse şimdi RAM çözüldü gibi. Sizden VT3 olayını ve PBO'yu da öğrendikten sonra iş tamam. Prime95 ile test ederim işlemciyi göçerse -30dan -25/-20 diye giderim.

RAM için aslında Control Line 0 da deneyebilirsin. Şu anda ekranı gönderir misin bir, inceleyelim. RTP ekranı ile sensörler aynı karede olursa iyi olur. CPU IOD ve RAM SPD.
 
RAM için aslında Control Line 0 da deneyebilirsin. Şu anda ekranı gönderir misin bir, inceleyelim. RTP ekranı ile sensörler aynı karede olursa iyi olur. CPU IOD ve RAM SPD.
1782678169619.webp
 

7600X çekirdeklerin de maşallahı var, iyi ısınıyor bu seri. :) Control Line 0 bellek kontrolcün verebiliyorsa gecikme düşürtür. Deneyebilirsin. Gear kapatmadık, Control 0 denenebilir ama şimdi birazdan oyun oynanacak dedin. Oyun oynayacaksanız bu şekilde gittiği kadar gitsin 30-40 dakika. Sonra Control Line 0 testine alırsın. PBO menüsünü bana iletirsin, sana öneririm birkaç ayar. VT3 testini iletirim.
 
1782678241206.webp

,
1782678259501.webp


7600X çekirdeklerin de maşallahı var, iyi ısınıyor bu seri. :) Control Line 0 bellek kontrolcün verebiliyorsa gecikme düşürtür. Deneyebilirsin. Gear kapatmadık, Control 0 denenebilir ama şimdi birazdan oyun oynanacak dedin. Oyun oynayacaksanız bu şekilde gittiği kadar gitsin 30-40 dakika. Sonra Control Line 0 testine alırsın. PBO menüsünü bana iletirsin, sana öneririm birkaç ayar. VT3 testini iletirim.
Tamam hocam teşekkür ederim. Oyunu ertelemeye çalışıyorum hocam😂

@Ayhan Dönmez Arctic LF 2 240 var hocam. Fanlar sessi çalışıyor biraz da ondan dolayı.
 
Eki Görüntüle 261431
,
Eki Görüntüle 261432


Tamam hocam teşekkür ederim. Oyunu ertelemeye çalışıyorum hocam😂

@Ayhan Dönmez Arctic LF 2 240 var hocam. Fanlar sessi çalışıyor biraz da ondan dolayı.

Eğer stabilite yakalanabilirse bu şekilde çok daha iyi oldu, Gear kapatsak timing gevşetmek gerekecek ve tPHY bozulacak. Senin özelinde gereksiz olur. Onun yerine kontrolcü verebiliyorsa Control Line 0 dene. Neredeyse aynı gecikme değerini verir Gear kapalı haliyle.

TREFI 65.535 kısmını zaten söyledim, test ederken sende 50K kalacak çünkü aktif soğutma yok. Test %100 stabil olduğuna eminsen ve hata almazsan 65.535 yapıp oyunlarda denersin. @ShadowLegion
 
Eğer stabilite yakalanabilirse bu şekilde çok daha iyi oldu, Gear kapatsak timing gevşetmek gerekecek ve tPHY bozulacak. Senin özelinde gereksiz olur. Onun yerine kontrolcü verebiliyorsa Control Line 0 dene. Neredeyse aynı gecikme değerini verir Gear kapalı haliyle.

TREFI 65.535 kısmını zaten söyledim, test ederken sende 50K kalacak çünkü aktif soğutma yok. Test %100 stabil olduğuna eminsen ve hata almazsan 65.535 yapıp oyunlarda denersin. @ShadowLegion
Control Line 0 yaptım ve tekrar başlattım testi hocam. TREFI 50.000'de kaldı. Bu çok mu önemli hocam 65.535 olması?
 
Control Line 0 yaptım ve tekrar başlattım testi hocam. TREFI 50.000'de kaldı. Bu çok mu önemli hocam 65.535 olması?

Değil ama oyunda sorun etmez 65K çok yüksek ihtimal. Oyunda 50-55 derece olacak hali yok. Sende 40-45 aralığı seyreder diye düşünüyorum. 50-55 oyunda erişiyorsa 50K kısarsın geri yoksa bu da BSOD sebebi.
 
Değil ama oyunda sorun etmez 65K çok yüksek ihtimal. Oyunda 50-55 derece olacak hali yok. Sende 40-45 aralığı seyreder diye düşünüyorum. 50-55 oyunda erişiyorsa 50K kısarsın geri yoksa bu da BSOD sebebi.
TREFI ile oynamayayım hocam. RTP'da 50-55 derece arası ama serin çalışsın çünkü ben kasa ve cpu fanları dahil sessiz çalıştırıyorum. Şu bu şekilde geçerse sayenizde harika oldu. 4K'da TREFI zaten 1 fps anca arttırır o da belki.
 
TREFI ile oynamayayım hocam. RTP'da 50-55 derece arası ama serin çalışsın çünkü ben kasa ve cpu fanları dahil sessiz çalıştırıyorum. Şu bu şekilde geçerse sayenizde harika oldu. 4K'da TREFI zaten 1 fps anca arttırır o da belki.

@ShadowLegion 180 dakika geçerse %95 stabil kabul edebiliriz. Üzerine PBO ayarlarını girdikten sonra VT3 testi gerekli. PBO için PBO Advanced, Limits Motherboard, Scaler 5X, Boost Override +150, All Cores Negative -25 ya da -30 ile başla. VT3 hata verdiği noktada -5 düşeceksin. +150 yaz ayında zorlayabilir, gereksiz ısı üretiyor bildiğin gibi. +100 vs. deneyebilirsin. 9000 saniye VT3 geçmeli sende minimum bu ayarların totali.

VT3:

Release y-cruncher_gui.201125 · Profetorum/y-cruncher_GUI

Y-cruncher - A Multi-Threaded Pi Program

1775150055257.webp



Memory kısmı 2x16 GB için 26G yazılmalı. Yazılımdan CPU+RAM tıklayınız, sadece VT3 başında tik olmalıdır. N63 başındaki tiki kaldırınız. Test esnasında arka plan boş olmalıdır ve bellek temizliği sonrası teste başlanmalıdır.

VT3 testi, PBO+RAM genel stabilite testidir. GUI sadece arayüzdür, ZIP'ten çıkartınız Y-Cruncher dosyasını. Sonrasında GUI .exe uzantılı dosyayı, ZIP'ten çıkarttıktan sonra klasör içine atınız. Sonrasında GUI arayüzden ilgili ayarlamaları yapıp testi başlatınız. HWiNFO'dan CPU IOD Hotspot ve RAM SPD sensörlerini test esnasında takip sağlayınız.