Katılım
13 Şubat 2026
Mesajlar
1.156
Makaleler
1
Çözümler
3
Beğeniler
1.105
Yer
İstanbul
Merhaba.

Normalde bu tarz konular açmayı sevmem, huyum değildir fakat artık sinirlendiğim için ve bu yaşadığım şeyin herkesin bilmesi açısından bu konuyu paylaşmak istedim. Mahallede bulunan A-101 marketlerde satılan İçim'in labne peynirini satın aldım. Eve geldim, paketinden çıkardım bir de ne göreyim? Ürün içeriğinin köşeleri yem yeşil, orta kısım yem yeşil. Fişiyle beraber markete götürüp iade istedim, iade yaptılar.

Daha sonrasında Biçen markette bulunan Pınar'ın labne peynirini denemek istedim. Daha sonra eve gelip yine paketini açtığımda, bu sefer içerisinden ölü örümcek ve yine aynı şekilde bazı noktaları yem yeşil çıkmıştı. Mideniz bulanmasın diye fotoğraf paylaşmak istemedim. Gerekli görseller firmaya iletildi. Daha dönüş yok, bakalım ne olacak?

Yine aynı şekilde mağaza müdürü başka ürünle değiştirdi, onu aldım. Sonra paketini açınca bu sefer lastik gibi cıvık cıvık çıktı. Labne sevdiğim bir üründür fakat beni bu durumlardan dolayı soğuttu. Yani ucuz bir üründe değil, 140 TL gibi bir para ödedim.

Sizce bu ürünler neden böyle? Dolapta satılmadığı için mi böyle oluyor? Genellikle SKT'sine bakıyorum, en son aldığım ürünün SKT'sı 2 ayı vardı. Sizce zabıta'ya bozuk ürün satıldığı için şikayet etmeli miyim?
 
Bu A101 ile BİM ne yapıp edip ürünü bozuyorlar. Soğuk hava deposu mu yok ne cidden de çoğu ürünleri böyle bozuk. Buzluktaki ürünleri de çoğu zaman dandik oluyor. Senin labne serüveni vay be. Ürünün içinde ölü örümcek olması yani Pınar firması bu ürünü nasıl bir şartlarda yapıyorsa artık.
 
Bu A101 ile BİM ne yapıp edip ürünü bozuyorlar. Soğuk hava deposu mu yok ne cidden de çoğu ürünleri böyle bozuk. Buzluktaki ürünleri de çoğu zaman dandik oluyor. Senin labne serüveni vay be. Ürünün içinde ölü örümcek olması yani Pınar firması bu ürünü nasıl bir şartlarda yapıyorsa artık.

Arka planda nasıl çalıştıklarını göremeyiz, bilmiyoruz. Soğuk dolaplarda satılan bir ürün. Şimdi markete gidip ortalığı bir güzel karıştıracağım. Mağaza müdürü gıcık bir insan zaten, sürekli personel azarlayan birisi. Uyuz oluyorum kendisine. Dakika başı mağaza sürekli personel değiştiriyor. Ya toplayıp firmalara gönderilmesini isticem, yapmıyor mu? O zaman yarın zabıta ile birlikte gideceğiz. Yapacak bir şey yok.
 
Merhaba.

Normalde bu tarz konular açmayı sevmem, huyum değildir fakat artık sinirlendiğim için ve bu yaşadığım şeyin herkesin bilmesi açısından bu konuyu paylaşmak istedim. Mahallede bulunan A-101 marketlerde satılan İçim'in labne peynirini satın aldım. Eve geldim, paketinden çıkardım bir de ne göreyim? Ürün içeriğinin köşeleri yem yeşil, orta kısım yem yeşil. Fişiyle beraber markete götürüp iade istedim, iade yaptılar.

Daha sonrasında Biçen markette bulunan Pınar'ın labne peynirini denemek istedim. Daha sonra eve gelip yine paketini açtığımda, bu sefer içerisinden ölü örümcek ve yine aynı şekilde bazı noktaları yem yeşil çıkmıştı. Mideniz bulanmasın diye fotoğraf paylaşmak istemedim. Gerekli görseller firmaya iletildi. Daha dönüş yok, bakalım ne olacak?

Yine aynı şekilde mağaza müdürü başka ürünle değiştirdi, onu aldım. Sonra paketini açınca bu sefer lastik gibi cıvık cıvık çıktı. Labne sevdiğim bir üründür fakat beni bu durumlardan dolayı soğuttu. Yani ucuz bir üründe değil, 140 TL gibi bir para ödedim.

Sizce bu ürünler neden böyle? Dolapta satılmadığı için mi böyle oluyor? Genellikle SKT'sine bakıyorum, en son aldığım ürünün SKT'sı 2 ayı vardı. Sizce zabıta'ya bozuk ürün satıldığı için şikayet etmeli miyim?

Sırf labne de değil, bütün ürünlerde sorunlu artık 3 harfliler.
Daha dün et döner almak için gittim, pakette bir şişme fark ettim. Tarihine baktım, 27.06.2026 ve o anda çalışanda ürün diziyordu. Direk gösterdim, "Aa, fark etmemişim abi, hemen kaldırıyorum hepsini" dedi. 1 hafta önce de yine tarihi 2 gün geçmiş kaşar peyniri vardı rafta. Ben artık 3 harfli marketlere gitmeme kararı aldım. 1 ay önce babam da İnegöl köfte almıştı, tarihine bakmamış, 4 gün geçmişti. Gerçekten çok ciddi sorunları var 3 harflilerin hepsinin.
 
Sırf labne de değil, bütün ürünlerde sorunlu artık 3 harfliler.
Daha dün et döner almak için gittim, pakette bir şişme fark ettim. Tarihine baktım, 27.06.2026 ve o anda çalışanda ürün diziyordu. Direk gösterdim, "AA, fark etmemişim abi, hemen kaldırıyorum hepsini" dedi. 1 hafta önce de yine tarihi 2 gün geçmiş kaşar peyniri vardı rafta. Ben artık 3 harfli marketlere gitmeme kararı aldım. 1 ay önce babam da İnegöl köfte almıştı, tarihine bakmamış, 4 gün geçmişti. Gerçekten çok ciddi sorunları var 3 harflilerin hepsinin.

Tarihler her ne kadar sağlam olsa, üründe gene sıkıntılar oluyor maalesef. Bende yaşadım zamanında. Bundan birkaç sene önce Cips paketinin içerisinden ölü hamam böceği çıkmıştı, firmasına görseli iletince, telafi ettiler açık adres vs isteyip fazla fazla gönderdiler ama bu marketleri denetleyen yok sanırım.

Bak mesela bir şey daha söyleyeyim, dün Cherry Domates aldım, biliyorsunuz ufak ufaktır onlar çerezlik domatesler, eve geldim baktım 4-5 hatta daha fazlası ezik veya çürük çıkmıştı, ses etmedim. Ama yani böyle üründe satılmaz.
 
Saklama koşulları ile ilişkili olabilir, tüketici en fazla zabıtayla muhattap olur.

Şahsen çoğu gıdanın içeriği kalitesizleştiği için belli başlı gıdalar satın alır oldum.
İçeriğine bakıyorum kötü, fiyatına bakıyorum içeriğinden dâhâ kötü, almam ki rafta bozulup gitsin, zehir mi yiyelim?
 
Tarihler her ne kadar sağlam olsa, üründe gene sıkıntılar oluyor maalesef. Bende yaşadım zamanında. Bundan birkaç sene önce cips paketinin içerisinden ölü hamam böceği çıkmıştı, firmasına görseli iletince, telafi ettiler açık adres vs isteyip fazla fazla gönderdiler ama bu marketleri denetleyen yok sanırım.

Bak mesela bir şey daha söyleyeyim, dün Cherry domates aldım, biliyorsunuz ufak ufaktır onlar çerezlik domatesler, eve geldim baktım 4-5 hatta daha fazlası ezik veya çürük çıkmıştı, ses etmedim. Ama yani böyle üründe satılmaz.

Aynen öyle denetleyen olduğunu sanmıyorum, olsa da hepsi danışıklı, haberleri oluyor denetleme günü.

A101'de labne değil, ne alırsam alayım bozuk çıkıyor; çikolata, bisküvi önemsiz. O zamandan beri almayı bıraktım.

Ben sakız, şeker, çikolota VSS gibi ürünleri satan firmada 4 yıl çalıştım aktif sıcak satışta. Gördüklerimi görsen hayattan soğursun. Bu 3 harfli firmalara ne ürünler gidiyor, hem de ne kadar ucuza bir bilsen şok geçirirsin. Ucuz diye firmalarda tırlarca alıyor ve sonunda da tarihleri yaklaşıyor veya geçiyor. Para kazanacağım diye insanların sağlıklarını hiçe sayıyorlar, denetlemeyenlerde buna çanak tutuyor.
 
Saklama koşulları ile ilişkili olabilir, tüketici en fazla zabıtayla muhatap olur.

Şahsen çoğu gıdanın içeriği kalitesizleştiği için belli başlı gıdalar satın alır oldum.
İçeriğine bakıyorum kötü, fiyatına bakıyorum içeriğinden dâhâ kötü, almam ki rafta bozulup gitsin, zehir mi yiyelim?

Mağaza müdürünün yaptığı açıklama şu: Yanına gittim, hatta yanında müşteri vardı. Ben ürünle alakalı şikayeti söyleyince gizli gizli müşteriye baktı. Neyse, sonra müşteri gidince bana dedi ki: Ürünleri dolaplar kaldırmıyor dedi, kaldırmayınca ürünlerin bozulmasına sebep oluyor dedi. Yaz ayı olduğu için havalar sıcak olduğu için dolaplar çok soğutmuyor dedi. Ben de dedim, o zaman siz de dolaplarınızı değiştirin veya derecesini yükseltin dedim. Sonuçta para veriyoruz, ucuz bir ürün değil yani dedim, illa zabıta ile birlikte mi gelelim? Deyince hem para iadesi yaptı, hem farklı bir ürününü bedava verdi. Allah'tan şimdi verdiği ürün sağlam çıktı, bu da bozuk çıksaydı şenlik olurdu. :D