Greens1903

Becerikli
Katılım
23 Ağustos 2025
Mesajlar
433
Çözümler
1
Beğeniler
75
Merhaba, arkadaşlar ilginç bir durum var. Video izlerken ve oyunlarda monitörden cızırtı geliyor. Yeni monitör bu neden olabilir ki?
 
Hz düşürüp dener misiniz? Monitörde coil whine sorunu var gibi.

Samsung OLED G6 360 Hz kullanıcısıyım, ben de aynı problem var hocam. Genelde kırmızı renklerde oluyor ama monitör açıldıktan 10-15 dakika sonra düzeliyor.

Benim ki ASUS OLED 240 Hz, yükselttim biraz azaldı ama yine yapıyor en düşüğe çeksem oyunlarda vs performans düşmez mi?
 
Benim ki ASUS OLED 240 Hz, yükselttim biraz azaldı ama yine yapıyor en düşüğe çeksem oyunlarda vs performans düşmez mi?
Hz yükseldikçe bilgisayarınız iyiyse yani monitörün Hz'ine FPS'iniz yetiyorsa akıcılık artar. Onun harici oyunlardaki FPS'inizi etkilemez. En yüksekte kullanmak her zaman daha iyi. Kulaklığı taktıktan sonra sizi çok rahatsız edeceğini sanmam.
 
Büyük ihtimalle coil whine. ASUS OLED 240 Hz monitörlerde HDR ve VRR açıkken güç devresi sürekli değiştiği için bu ses olabiliyor, 10–15 dakika sonra azalması da ısınmaya bağlı normal bir durum. Kesin anlamak için HDR’yi kapatıp, VRR’yi (G-Sync/FreeSync) kapatıp ve Hz’i 240’tan 144 veya 120’ye düşürüp deneyin ses belirgin şekilde azalırsa donanımsal arıza değil tasarımsal coil whine’dır. Priz ve DP kablo değişimi de bazen etkiler. Eğer bu ayarlarda da aynı kalıyorsa servislik olabilir.
 
Hz yükseldikçe bilgisayarınız iyiyse yani monitörün Hz'ine FPS'iniz yetiyorsa akıcılık artar. Onun harici oyunlardaki FPS'inizi etkilemez. En yüksekte kullanmak her zaman daha iyi. Kulaklığı taktıktan sonra sizi çok rahatsız edeceğini sanmam.

Büyük ihtimalle coil whine. ASUS OLED 240 Hz monitörlerde HDR ve VRR açıkken güç devresi sürekli değiştiği için bu ses olabiliyor, 10–15 dakika sonra azalması da ısınmaya bağlı normal bir durum. Kesin anlamak için HDR'yi kapatıp, VRR'yi (G-Sync/FreeSync) kapatıp ve Hz'i 240'tan 144 veya 120'ye düşürüp deneyin ses belirgin şekilde azalırsa donanımsal arıza değil tasarımsal coil Whine'dır. Priz ve DP kablo değişimi de bazen etkiler. Eğer bu ayarlarda da aynı kalıyorsa servislik olabilir.

Oyunları 240 Hz'de oynuyorum, daha öncesinde duymuyordum. Monitör 60 Hz sabitliydi.

HDR kapattım, 60 Hz düşürdüm, bir şey değişmedi yine ses geliyor.

Gsync yok yazıyor.

Diplay port kullanıyorum kablo ve monitör yeni.
 
Son düzenleme: