Testo Unit

Üstün
Katılım
22 Aralık 2023
Mesajlar
3.692
Makaleler
4
Çözümler
21
Beğeniler
6.118
Şehrimde kışları çok sert geçiyor. Sabahları -15'i görebiliyor. Bulunduğum sokak karlı, caddeler ıslak ancak açık oluyor kışın. Toplam 4-4,5 km gidiş, 4-4,5 km dönüş yapacağım. Yollar genel olarak dümdüz ancak bir tane yokuş var gideceğim güzergahta. Vergi ve muayene avantajından dolayı ruhsatta 50 CC fabrika çıkışlı 125 CC bir şey almayı planlıyorum. Aşağıda motor ve almayı planladığım ekipmanları bırakıyorum. Kış lastiği ile sorun yaşar mıyım? Motor ile tecrübem sıfır. Yoksa hiç heves etme, sürülmez mi dersiniz? Tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Motor:

Kask:

Ceket:

Eldiven:

Ekstra olarak boyunluk alacağım.
 
MSI A620 anakarta 256 GB RAM takmaktan bahsediyorsun. Motosiklet ekipmanlarının kendi içinde sertifikası var, alacağın ekipmanların hangi sertifikaya sahip olduğunu ve ne işe yaradığını iyi araştır. Sadece -10 derecede sıcak tutan sağlam bir ceket 25-30k falan, bulduğun ekipmanlar seni kurtarmaz. -15 gibi bir havada motosiklete binilmez, riske girme.
 
Hiç tecrübesi olmayan biri öyle bir ortamda motor kullanmaya başlarsa büyük ihtimalle sonu iyi bitmez.

Kış gelene kadar 3-4 ay kullanacağım.

CC yükseltme de ruhsata geçirilmediğinde yasal değil, cezai yaptırım uygulanır bilgin olsun.

Ben yükseltmiyeceğim fabrikasyon çıkışlı sıfır alacağım.

MSI A620 anakarta 256 GB RAM takmaktan bahsediyorsun. Motosiklet ekipmanlarının kendi içinde sertifikası var, alacağın ekipmanların hangi sertifikaya sahip olduğunu ve ne işe yaradığını iyi araştır. Sadece -10 derecede sıcak tutan sağlam bir ceket 25-30k falan, bulduğun ekipmanlar seni kurtarmaz. -15 gibi bir havada motosiklete binilmez, riske girme.

7-8Dk'lık yol için kurtarmaz mı normal seviye ekipmanlar?
 
Mesela bulduğun o mont mevsimlik, her yerinden hava alır, motorun üzerinde buz kesilirsin. Kışlık alman lazım, içine de extra termal içlik giymen lazım. -10 derecede parmaklarını hissetmeme ihtimalin var.

Peki en uygun ne kadara alınabilir ekipmanlar?

Kışın motora başlamak akıl mantık işi değil motorun kontrolüne adapte olmanız gerekiyor karda 2-0 geride başlarsınız.

Şimdi alırsan 4-5 ay sürebilirim kış gelene kadar. Yeterli süre mi bu tecrübe kazanmış sayılmak için?