Katılım
4 Şubat 2025
Mesajlar
31
Çözümler
1
Beğeniler
7
Merhaba, monitörümün alt kısmında Windows başlangıç menüsü kısmında ara ara yırtılmalar oluyor, ince çizgi şeklinde. Son 3-4 gündür olmaya başladı. Sebebini az çok bilen var mıdır acaba? Yardımcı olabilecek monitör MSI 274UPF 4K 144 Hz, üç yıldır kullanıyorum. Ara ara ekran anlık kırpma tarzı oluyordu ama böyle olmamıştı hiç.

IMG_0135.webp


IMG_0134.webp


Bu arada sistemim RTX 5080, Ryzen 7 9800X3D, MSI X870E Carbon Wi-Fi anakart, sıvı soğutucu H100 vardı, Corsair 240 mm, onu şimdi yeni sıvı soğutucu aldım, onunla değiştireceğim, 360 mm aldım MSI.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Merhaba, monitörümün alt kısmında Windows başlangıç menüsü kısmında ara ara yırtılmalar oluyor, ince çizgi şeklinde. Son 3-4 gündür olmaya başladı. Sebebini az çok bilen var mıdır acaba? Yardımcı olabilecek monitör MSI 274UPF 4K 144 Hz, üç yıldır kullanıyorum. Ara ara ekran anlık kırpma tarzı oluyordu ama böyle olmamıştı hiç.

Eki Görüntüle 260217

Eki Görüntüle 260218

Bu arada sistemim RTX 5080, Ryzen 7 9800X3D, MSI X870E Carbon Wi-Fi anakart, sıvı soğutucu H100 vardı, Corsair 240 mm, onu şimdi yeni sıvı soğutucu aldım, onunla değiştireceğim, 360 mm aldım MSI.
Yüksek ihtimalle panel arızası, ama siz yine de başka bir DisplayPort kablosu takabilir, ekran kartınızın mevcut diğer DisplayPort'unu da deneyebilirsiniz. Bu şekilde yüzlerce açılmış konu gördüm ve rahatlıkla söyleyebilirim ki istisnai durumlar haricinde panel arızası. Mevcutta garantiniz varsa, bitmeden göndermenizi tavsiye ederim. Çünkü bu çizgiler çoğalacak ve bir yerden sonra monitör kullanılamaz hale gelecek. Yaptırma gibi bir imkanınız var ancak hem panel yedek parçası bulmak işkence, hem de mevcutta tutacak olan masraf mevcut monitörün 2/3 fiyatına denk gelmekte. Kısacası tamir etmek sizi yenisi almaktan caydıracak düzeyde bir avantaj vermiyor.
 
ASUS ROG XG27UCS ile aynı problemi yaşadım. Garanti varken direkt yolladım, garanti yoksa sıkıntı biraz maliyeti yüksek çıkabilir. Ben de servisten haber bekliyorum. İnternette araştırdım, panel arızası deniliyor genel olarak bu soruna.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Alt kısımda başlayan ince yatay çizgiler ve zaman zaman görülen bozulmalar genelde panel veya panel sürücü devresiyle ilişkilendiriliyor. Benzer belirtileri yaşayan birçok kullanıcıda sorun zamanla ilerlemiş ve servis tarafından panel arızası olarak değerlendirilmiş. Garanti devam ediyorsa vakit kaybetmeden servise göndermenizi tavsiye ederim. Özellikle son birkaç gündür ortaya çıkıp tekrarlamaya başlaması da donanımsal bir probleme işaret ediyor.
 
Yüksek ihtimalle panel arızası ama siz yine de başka bir DisplayPort kablosu takabilir, ekran kartınızın mevcut diğer DisplayPort'unu da deneyebilirsiniz. Bu şekilde yüzlerce açılmış konu gördüm ve rahatlıkla söyleyebilirim ki istisnai durumlar haricinde panel arızası. Mevcutta garantiniz varsa, bitmeden göndermenizi tavsiye ederim. Çünkü bu çizgiler çoğalacak ve bir yerden sonra monitör kullanılamaz hale gelecek. Yaptırma gibi bir imkanınız var ancak hem panel yedek parçası bulmak işkence, hem de mevcutta tutacak olan masraf mevcut monitörün 2/3 fiyatına denk gelmekte. Kısacası tamir etmek sizi yenisi almaktan caydıracak düzeyde bir avantaj vermiyor.

Cevabınız için teşekkür ederim ekran kartından ya da NVIDIA driverdan kaynaklanan bir sorun yoktur herhalde çünkü oyun oynarken sıkıntı çekmiyorum problem yok.

ASUS ROG XG27ucs ile aynı problemi yaşadım. Garanti varken direkt yolladım, garanti yoksa sıkıntı biraz maliyeti yüksek çıkabilir. Ben de servisten haber bekliyorum. İnternette araştırdım, panel arızası deniliyor genel olarak bu soruna.

Siz cihazı ne zaman almıştınız bu arada memnun musunuz bende almayı düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
Cevabınız için teşekkür ederim ekran kartından ya da NVIDIA driverdan kaynaklanan bir sorun yoktur herhalde çünkü oyun oynarken sıkıntı çekmiyorum problem yok.



Siz cihazı ne zaman almıştınız bu arada memnun musunuz bende almayı düşünüyorum.
Daha çok olmadı, geçen sene ocak şubat falandı. 1 senede böyle olması, kendi kendine sorgulatıyor. Reddit üzerinde araştırdım, Asus'larda olabiliyormuş genelde. Onun dışında görüntü kalitesi vs. açısından çok iyiydi, renkleri vs. sadece ışık sızması vardı bir köşesinde, o kadar.