Mühendislikte en iyi devlet üniversiteleri hangileridir?

Katılım
22 Aralık 2023
Mesajlar
2.105
Çözümler
1
Beğeniler
891
Kesin iş bulma ihtimali en yüksek olan üniversiteleri sıralamak mümkün mü? Sadece mühendislik alanları için soruyorum. İnşaat mühendisliği gibi şu anda istihdam açısından zor durumda olan bölümleri kastetmiyorum. Bilgisayar, elektrik-elektronik, makine gibi alanları düşünüyorum. Sizce mezunlarına iş bulma konusunda en büyük avantajı sağlayan üniversiteler hangileridir?
 
Elektronik kisminda bulabilirsin surekli ilan aciliyor. Benim arkadasim 80 puanla atanamiyor makine mühendisi kendisi ve en son girdigi mulakatta 74 KPSS puani alan kisi ondan yuksek skor almis mulakatta ve şu an çobanlık yapiyor hala. Bilgisayar mühendisligi'de bulabilecegini dusunuyorum fakat bence yapay zekadan dolayi çekimser yaklasiyorum bu bölüme. Ne olacagini hep birlikye 5 yıl icinde gorecegiz kesin bir şey soyleyip seni yaniltmak istemem.
 
İYTE, Ege Üniversitesi, YTÜ, İTÜ, ODTÜ olabilir. Arkadaşım Ege Makine Mühendisliğinden mezun şu an MKE de çalışıyor. Kendini geliştirmene de bağlı.
 
Mühendislik ve ''kesin iş bulma'' sözcükleri aynı cümlede geçince ciddiyetimi koruyamıyorum. Atama yok denecek kadar az, özel sektör desen yeni mezun mühendisten dört beş yıl tecrübe ve türlü türlü uygulama bilgisi ister. Günün sonunda vereceği de bir buçuk asgari falandır. Hayal satanlara pek kapılanmayın. %100 ingilizce bir bölüm okuyup yurtdışı denemediğiniz sürece derece yapsanız bile garanti bir mühendislik yok.

Bu doğrultuda önerilerim; ODTÜ, İTÜ ve YTÜ olurdu.
 
Diğer bölümleri bilmem de, bilgisayar mühendisliği biraz şans işi diyeyim. Çok kişiyle konuştum, kesinlikle tavsiye etmiyorlar bölümü. Ama 5 yıl sonra nasıl bir şey olur Allah bilir. İş bulman garanti değil ama ben olsam yine yazardım herhalde.
 
Maddi imkanı olmayan kişilerin gidebileceğini sanmıyorum. Her şey para. Torpil desek bir de iyi olur.
Tıp dışındaki +4 yıllık bölümlerin hiçbirisi artık garanti değil. Bir firmaya bir mühendis alınırken, onun on kat fazlası ara eleman alınıyor.

Ben de dâhil olmak üzere çevremde birçok kişi, 4-5 yılın sonunda emeklerinin karşılığını alamadığını düşünüyor. İki yıllık bölümlerden mezun olanlar daha rahat atanabilirken, mühendisler özel sektörde tutunabilmek için yazılım, CAD, veri analizi gibi birçok alanda kendini geliştirmek zorunda kalıyor ve buna rağmen iş bulamıyorlar.

Tercih yapacak arkadaşların biraz daha gerçekçi düşünmesini tavsiye ederim. Sadece diploma artık yeterli değil. Mühendislik okuyacaksan okul dışında da sürekli kendini geliştirmen gerekiyor. En az bir programlama dili (C, Python vb.), CAD/SolidWorks, MATLAB ve bölümüne göre farklı teknik yazılımları öğrenmen şart diyebilirim. Bunlara ek olarak ileri seviye İngilizce ve Excel bilgisi kesinlikle gerekli olacaktır.

Bir de Türkiye'de yaşayacaksanız hibrit mühendisliklerden uzak durmanızı öneriyorum. Kendimden biliyorum. Makine ve Elektrik-Elektronik ile ortak birçok ders almamıza, üzerine tıbbi dersler görmemize rağmen iş ilanlarında çoğunlukla doğrudan Elektrik-Elektronik Mühendisi arıyorlar. Müfredatı ağır olmasına rağmen bölümün karşılığı maalesef aynı ölçüde görülmüyor. Kaldı ki birkaç ek ders aldığın taktirde elektrik-elektronik veya endüstri gibi bölümlere çift dal yapabilme hakkımız bile mevcuttu. Bu zaten müfredatın genişliğini kanıtlar nitelikte bir durum. Mesela tercih edeceğin üniversite ve bölümün bu tarz imkanlarına da önden bakabilirsen iyi olur. Benzer şekilde hocaların kalitesi, üniversitenin yurtdışı bağlantısı ve staj/iş yeri eğitimi gibi imkanları oldukça önem arz ediyor.

Her neyse, sen yine de çok karamsarlığa kapılma. Sadece benzer yollardan geçmiş birisi olarak detaylı bilgi vermek istedim. Hayatın ne getireceği hiç belli olmaz. Şimdiden hakkınızda hayırlısını diliyorum. Her şey gönlünüzce olsun.
 
Son düzenleme:
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…