Maddi imkanı olmayan kişilerin gidebileceğini sanmıyorum. Her şey para. Torpil desek bir de iyi olur.
Tıp dışındaki +4 yıllık bölümlerin hiçbirisi artık garanti değil. Bir firmaya bir mühendis alınırken, onun on kat fazlası ara eleman alınıyor.
Ben de dâhil olmak üzere çevremde birçok kişi, 4-5 yılın sonunda emeklerinin karşılığını alamadığını düşünüyor. İki yıllık bölümlerden mezun olanlar daha rahat atanabilirken, mühendisler özel sektörde tutunabilmek için yazılım, CAD, veri analizi gibi birçok alanda kendini geliştirmek zorunda kalıyor ve buna rağmen iş bulamıyorlar.
Tercih yapacak arkadaşların biraz daha gerçekçi düşünmesini tavsiye ederim. Sadece diploma artık yeterli değil. Mühendislik okuyacaksan okul dışında da sürekli kendini geliştirmen gerekiyor. En az bir programlama dili (C, Python vb.), CAD/SolidWorks, MATLAB ve bölümüne göre farklı teknik yazılımları öğrenmen şart diyebilirim. Bunlara ek olarak ileri seviye İngilizce ve Excel bilgisi kesinlikle gerekli olacaktır.
Bir de Türkiye'de yaşayacaksanız hibrit mühendisliklerden uzak durmanızı öneriyorum. Kendimden biliyorum. Makine ve Elektrik-Elektronik ile ortak birçok ders almamıza, üzerine tıbbi dersler görmemize rağmen iş ilanlarında çoğunlukla doğrudan Elektrik-Elektronik Mühendisi arıyorlar. Müfredatı ağır olmasına rağmen bölümün karşılığı maalesef aynı ölçüde görülmüyor. Kaldı ki birkaç ek ders aldığın taktirde elektrik-elektronik veya endüstri gibi bölümlere çift dal yapabilme hakkımız bile mevcuttu. Bu zaten müfredatın genişliğini kanıtlar nitelikte bir durum. Mesela tercih edeceğin üniversite ve bölümün bu tarz imkanlarına da önden bakabilirsen iyi olur. Benzer şekilde hocaların kalitesi, üniversitenin yurtdışı bağlantısı ve staj/iş yeri eğitimi gibi imkanları oldukça önem arz ediyor.
Her neyse, sen yine de çok karamsarlığa kapılma. Sadece benzer yollardan geçmiş birisi olarak detaylı bilgi vermek istedim. Hayatın ne getireceği hiç belli olmaz. Şimdiden hakkınızda hayırlısını diliyorum. Her şey gönlünüzce olsun.