Obeziteden nasıl kurtulunur?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Winner
  • Başlangıç Tarihi Başlangıç Tarihi
  • Mesaj Mesaj 8
  • Görüntüleme Görüntüleme 162
  • Etiketler Etiketler
    nasıl
Katılım
12 Mart 2024
Mesajlar
3.410
Çözümler
3
Beğeniler
1.474
1.75 - 1.80 arası bir yerde boyum. Yıllar boyu 70-75 kilo takıldım, hiçbir zaman 75'in üstüne çıkmadım. Sonra sınav sürecim başladı, boş vakitlerde sürekli yemek yedim ve 98 kilo oldum. Obez kategorisine girdim, bu durumdan nasıl kurtulurum? Tipimden dolayı insan içine çıkamaz oldum. Şöyle betimleyeyim kendimi: Saç Kerem Aktürkoğlu, yüz Dursun Özbek, vücut Şahan Gökbakar.
 
Geç kahvaltı, mümkünse sabah aç karna 30 dk hafif-orta tempo kardiyo, bolca kafein, 2 öğün yemek (ara öğün, meyve, ıvır zıvır kesinlikle yok).
Gün içinde mümkünse 30-40 dk ağırlık antrenmanı ve ağırlık sonrası HIIT kardiyo. (Bu ikili varsa sabah kardiyosu elenebilir; kalırsa süreci çok daha hızlandırır.)
Ve tabii ki kalori açığı, kaliteli makro; kilo vermek söz konusuysa yağ, protein, karbonhidrat sırasıyla çoktan aza, kaliteli ve en az 7 saat uyku.
Şeker ile ilişkiyi bitirmeyi söylememe gerek yok sanırım, tatlandırıcı kullanılabilir fakat yağ yakımını yavaşlattığını gösteren bazı durumlar var.
Bunları uygulayarak 2-3 ayda eski kilonuza dönebilirsiniz; dönemiyorsanız ya bazı şeyleri yanlış yapıyorsunuz ya da başka bir sıkıntı var demektir. Bu durumda bir doktor eşliğinde gerekli testleri (endokrinoloji, vitamin ölçümü vb.) yaptırarak kontrol sağlamalısınız.
 
Son düzenleyen: Moderatör:

Maymun az muz yemek çok zıplamak sonuç zayıflamak. Boğazını sıkı tutarsan kilo verirsin.
 
Şekeri nasıl keseyim hocam? Her şeyin içinde var, kepek ekmekte bile.
 
1)Kalori açığı
2)Günde min 10k adım
3)Ağırlık antreman
4)Kaliteli ve sağlıklı besinlerin olduğu bir diyet
5)Uyku dengesi
Bu başlıklara sırasıyla dikkat ederseniz 4-5 ay içerisinde kesinlikle sonuç alırsınız.
 
Şekeri nasıl keseyim hocam? Her şeyin içinde var, kepek ekmekte bile.
Gıdaların içinde olandan bahsetmiyorum onu zaten isteseniz de kesemezsiniz, dediğiniz gibi neredeyse her gıdanın içinde var.
Benim kesin diye bahsettiğim; Çaya kahveye atılan şeker, tatlılar, abur cuburlar, şeker oranı yüksek meyveler vb. vb.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…