Ne demek :) lise hayatını doya doya yaşa, saçma dertlerin peşinden sürükleme kendini. Sosyal ol, sağlam arkadaşlar edin. Katılabildiğin etkinliklere katıl, sevdiğin kıza açıl, gezmek istediğin yeri gez, kendini boşlama; bilgisayarın karşısında kalma tüm gün. Ben geriye dönüp baktığımda, keşke daha farklı yaşasaydım diyorum lise hayatımı. Çok sınır çizdiğim için adamakıllı yaşayamadım hiçbir anı. Meslek lisesine gitmeni tavsiye ederim ayrıca, Anadolu liselerinin bir amacı kalmadı. Yine de senin tercihin tabii, iyice düşün öyle ver kararını. Derslerine çalışmayı da ihmal etme, devamsızlık çok yapmamaya özen göster. 4 sene bambaşka bir sen inşa edecek kardeşim, kendini akışa bırak yeter.
Tekrardan çok teşekkür ederim. Evet, sanırım meslek lisesine gideceğim. 70-80 arası sanırım OBP. 6. sınıfta OBP'nin değerini bilmeden takıldım; maalesef, sonra 7. sınıfın ortalarında aklım başıma geldi. Biraz yükselttim notları.
 
Özel okula gidiceksen hangi okul sözlüleri daha bol ve sınavları daha kolay soruyorsa oraya gidilmeli bence. Yoksa özel okulun hiçbir manası olmaz OBP avantajı sağlamiyacaksa.

Baktın okulda çok ders çalışan veya çok zeki tipler yok direkt okul birinciliğine oyna. OBP+okul birinciliği çok öne atıyor eğer sistem aynı kalır ise.

Onun dışında lisenin ekstra bir olayı yok.
 
Merhaba, biraz içimi dökeyim bugün. Resmi olarak yarın artık ortaokuldan mezun olacağım. Ama hayatım boyunca hiç farklı bir ortama girmedim. Yani lisede ne yapacağımı bilmiyorum. Ben de bir de sosyal anksiyete de var. Yani 1. sınıftan beri 8 yıl aynı ortamda olduğum kişilerden farklı bir ortama geçmek beni çok korkutuyor.
Herkeste oluyor az çok en başlarda ama sonradan inan alışıyorsun , zaten bunun ileriki dönemleride olacak kendini şimdiden hazırla korkulacak bir şeyi yok. Korkacağın tek şey sınavlar olsun yeter.
 
Merhaba, biraz içimi dökeyim bugün. Resmi olarak yarın artık ortaokuldan mezun olacağım. Ama hayatım boyunca hiç farklı bir ortama girmedim. Yani lisede ne yapacağımı bilmiyorum. Ben de bir de sosyal anksiyete de var. Yani 1. sınıftan beri 8 yıl aynı ortamda olduğum kişilerden farklı bir ortama geçmek beni çok korkutuyor.
Korkmayın abicim bu kadar. Yemezler sizi lisede merak etmeyin. Hatta sizin ettiğiniz o ilk ilkel ilkel sohbetler şakalar birleştirecek sizi. Sonra beraber büyüyeceksiniz.
 
Okuyacağın lise bağlantılarını ve çevreni etkiliyor, liseden mezun olunca da maksimum 5 kişiyle irtibatını sürdürüyorsun.

Ortam meselesi çok sıkıntı değil, maksimum kafeye, mangala gidiyorsun veya grup aktiviteleri ile uğraşıyorsun.
Sohbetler cinsellik, manita odaklı oluyor, ergenlikte normal öyle şeyler.

Öğretmenlere karşı çıkma, dersini çalış, OBP yüksek tut, kendini ezdirme kâfi.

İnsanlarla ilişkilerinde "şunu yap, bunu yap diyemem" çünkü abazalar beni çekiyordu, gerekeni yaptık. 😘
 
Lise hayatı güzeldir. Zamanında beni de korkutmuştu ancak alışıyorsun, hatta lise ortaokuldan da iyi geliyor. Korkacağın tek şey sınavlar olur çok takılma. Üniversite sınavı çalışma baskısı oluyor bu tür şeyler normal zaten. Liseyi bitireli 6-7 sene oluyor özlüyorum her seferinde lise hayatının keyfini çıkartmaya bak derim. Umarım iyi bir liseye gidersin.